×

اصطلاحات مهم در چاپ مقاله

به این مطلب امتیاز دهید

اصطلاحات مهم در چاپ مقاله داخلی و خارجی

اصطلاحات مهم در چاپ مقالهواژگان کلیدی

برخی از اصطلاحات مهم در چاپ مقاله در این مطلب برای شما دوستان تهیه کرده ایم که در زمان ثبت مقاله در مجله بسیار ضروری است. پس با ما همراه باشید.

🎓انجام پایان نامه ارشد و دکتری در همه رشته ها با چاپ مقاله 📝

Affiliation: آدرس (نام و مشخصات نویسندگان مقاله)

Abstract : چکیده ، خلاصه

Aknowledgement : تشکر و قدردانی

References : منابع

Editor : سردبیر مجله

Reviser : داور مقاله

Publication : انتشارات

Paper : مقاله

Introduction : مقدمه

ISSN  (International Standard Serial Number)

معمولا مجلات و کتبی که دارای انتشار متوالی هستند از ISSN استفاده می کنند.
ISSN هر مجله مختص آن مجله است. برخی مجلات دارای دو ISSN هستند که یک ISSN مربوط به نسخه الکترونیکی آن و ISSN دیگر مربوط به نسخه هارد کپی آن است که البته نسخه هارد کپی معتبر تر است و در منابع علمی اگر بنا باشد که یک ISSN ذکر شود، ISSN هارد کپی ذکر می شود. لازم به ذکر است که ISSN شامل هشت حرف است که بین آن ها یک “-” هم قرار می گیرد مثلا ISSN الکترونیکی مجله Insct Science عدد ۷۹۱۷-۱۷۴۴ می باشد که با این عدد شناخته می شود. البته در برخی موارد عدد آخر که Check digit نامیده می شود می تواند عدد نباشد و به جای آن حرف x قرار بگیرد.

DOI ( digital object identifier) مخفف عبارت

این واژه به عنوان اصطلاحات مهم در چاپ مقاله نشان دهنده یک سند دیجیتالی می باشد که به صورت آنلاین در اینترنت قرار گرفته است. معمولا مجلات معتبر قبل از چاپ رسمی مقاله در قالب جلد و شماره، مقاله را به صورت آنلاین بدون شماره جلد و شماره صفحه قرار می دهند. این کار برای دسترسی سریعتر سایر افراد به مقاله هایی است که هنوز موقع چاپ آنها نرسیده است. معمولا در این شرایط شماره DOI به مقاله داده می شود که می توان موقع رفرنس دادن به مقاله آنلاین آن را ذکر کرد. توجه کنید که این عدد مختص به یک مقاله خاص و غیر قابل تکرار است.

ریسابمیت ( Resubmit)

یکی دیگر از اصطلاحات مهم در چاپ مقاله سابمیت مجدد می باشد. یعنی مقاله شما ایرادات بدی دارد با این تفاوت که وقتی شما مقاله تون ریوایز میخورد (حالا هر کدومش) بعد از اینکه شما ایرادات را بر طرف کردین دیگه مقاله شما برای داوری مجدد ارسال نمی شود ، در حالی که وقتی ریسابمیت می شود ، شما باید ایرادات را برطرف کنید و مقاله را دوباره بفرستین و این یعنی مقاله یه بار دیگه باید کامل و دقیق داوری بشه البته معمولا داورا میگن که می توانید مقاله را دوباره برای خودمون ریسابمیت کنین اما می تونید برای ژورنال های دیگه ام بفرستید.

اکسپت (accept)

پرکاربردترین واژه از اصطلاحات مهم در چاپ مقاله این کلمه است. اکسپت به معنای پذیرش مقاله ست. مقالتون پذیرفته شده البته کار شما اینجا تموم نمیشه و ممکنه ژورنال پاراف ( proof) مقاله رو از شما بخواهد. یعنی بعد از قالب بندی و قبل از چاپ جهت تایید نهایی مشخصات، مقاله مجددا توسط ژورنال به شما ارسال میشه.

چاپ مقالات

Method : روش کار

در این قسمت از مقاله حجم نمونه رو بگین، آمار بدین، در ضمن آزمایشتون باید تکرار پذیر باشه یعنی امکان انجام دوباره اش وجود داشته باشه، یه سری توضیحات بدین البته با جزئیات. در بخش متد باید به ابزار، مواد، شرایط انجام پژوهش اشاره کنید.

Results : نتایج

توی این بخش جدول یا متن رو میتونین بیارین، اینجا فقط باید دیتاها رو ارائه بدین، بحث درباره دیتاها مربوط به این بخش نیست، دیتاهاتون باید هدفمند باشه، اشکال و جداول رو بر اساس فرمت مورد نظر ژورنال در این قسمت قرار بدین. این قسمت باید با بخش روش کار در هماهنگی کامل باشد. برای آخرین بخش مقاله به عنوان یکی از اصطلاحات مهم در چاپ مقاله بخش نتایج مقاله می باشد که مورد توجه داوران مجلات همیشه قرار دارد.

 

جمع بندی

در این پست به اصطلاحات مهم در چاپ مقاله اشاره شد. چنانچه در نگارش مقاله یا مراحل بعد نظیر سابمیت نیاز به مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید. خدمات چاپ فوری و تضمینی مقالات شما پذیرفته می شود.
منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – چاپ مقاله تضمینی – انجام پروپوزال
آخرین بروزرسانی در تاریخ : 30 شهریور 1401 و ساعت : 10:34 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]