×

محتوای فصل پنجم پایان نامه

1/5 - (1 امتیاز)

محتوای فصل پنجم پایان نامه

محتوای فصل پنجم پایان نامه

 

محتوای فصل پنجم پایان نامه، برگرفته از یافته های پژوهشگر و منطبق با سوالات مطرح شده در فصل اول پایان نامه است. پس استنادی صورت نمی گیرد. این فصل علاوه بر مقدمه مانند سایر فصول، دارای بخش های جداگانه ای به نام  “تحلیل یافته ها”، “بحث” و “نتیجه گیری” است. در قسمت زیر درباره قسمت هایی که به طور معمول در فصل پنجم پایان نامه مطرح می شود توضیح می دهیم:

پیشنهاد مطالعه: انجام پایان نامه ارشد و دکتری با چاپ مقاله 

1- مقدمه در فصل پنجم

این بخش به معرفی محتوای فصل پنجم پایان نامه بصورت کلی و گریزی به کارهای انجام شده در فصول قبل می پردازد.

2- تحلیل یافته های پژوهش

فرضیات خود را به ترتیب مطرح و با توجه به یافته های خود در ارتباط با اهداف، فرضیه ها و سوالات پژوهش، مورد تحلیل قرار دهید.

3- بحث

مقایسه نتایج حاصل از یافته های خود با یافته های سایر پژوهشگران و اعلام اینکه تا چه میزان همخوانی و یا اختلاف وجود دارد. همه این موارد باید توام با استناد باشد. این بخش از محتوای فصل پنجم پایان نامه بعدا برای استخراج مقاله بسیار مهم است.

 

4- نتیجه گیری

ارایه پیام حاصل از پژوهش

جملات مربوط به این قسمت باید با دقت و در پیوند با سایر مطالب و با توجه به چهار عامل یافته های پژوهش، آینده نگری، تعمیم و پیشنهادات نوشته شود. در اینجا هیچ استنادی لازم نیست. در صورتی که پژوهش ما منجر به ارائه الگو شود، در فصلی جدا به آن پرداخته می شود.

الگوی پیشنهادی باید از نظر علمی معتبر باشد، به این منظور یا باید آزمون شود و یا تجربه و یا با تکنیک دلفی اجماع حداقل۷۵ درصدی صاحب نظران و متخصصان را به خود اختصاص دهد.

در  صورتیکه پایان نامه خود را با این فصل می خواهید پایان دهید ” پیشنهادات پژوهشگر “ و ” عناوین پیشنهادی برای پژوهشگر آتی “ در ادامه محتوای فصل پنجم پایان نامه به ترتیب زیر آورده شود.

پیشنهادات پژوهشگر

نظرات و پیشنهادات پژوهشگر در ارتباط با پژوهش در این بخش از فصل پنجم پایان نامه نوشته می شود. اگر پژوهش خود را در سازمان خاصی به پایان رسانده اید، در این قسمت می توانید در مورد ابعاد و یافته های مهم پژوهش خود، به افراد و سازمان های مرتبط با پژوهش، پیشنهاداتی را ارائه دهید.

پیشنهادات برای پژوهشگر آتی

در این قسمت در ارتباط با محورهای پژوهش خود، به منظور تداوم پژوهش و توسعه دانش، عناوینی را به پژوهشگران بعدی پیشنهاد نمایید. این عناوین باید از ساختار علمی مناسب برخوردارباشد. این عناوین نباید بی ارتباط با پژوهش شما باشند.

توجه

1- بر خلاف پروپوزال، که افعال آن در زمان آینده است، در تدوین فصل پنجم پایان نامه افعال باید به زمان گذشته بیان شود.

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 30 مرداد 1401 و ساعت : 08:26 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه