×

بانک موضوع پایان نامه اقتصاد (2024)

5/5 - (2 امتیاز)

موضوع پایان نامه اقتصاد در مقاطع ارشد و دکتری

تعیین موضوع پایان نامه برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری دغدغه بسیاری از دانشجویان می باشد. داشتن موضوع و ایده جدید شانس دستیابی به یک پژوهش قوی را افزایش می دهد. در این پست داریم به راهنمایی در این زمینه و ارائه نمونه موضوعات رشته اقتصاد بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

موضوع پایان نامه اقتصاد

حیطه های موضوعی پژوهش های اقتصاد

قیمت مسکن در کشورهای مختلف

برگزیت و تجارت اروپا

اقتصاد رفتاری

اقتصاد کلان بهداشت و درمان.

تاثیر اقتصادی COVID-19

شکاف دستمزد جنسیتی جهانی

تجارت بین الملل – کشورهای در حال توسعه

تغییر اقلیم و توسعه کسب و کارها

بزرگترین چالش پایان نامه های فوق لیسانس و دکتری در اقتصاد مربوط به اصالت سنجی موضوع است. حتی اگر نیازی به انجام تحقیقات کاملاً منحصر به فرد دارید، باید ایده های مطلوب و غیرتکراری داشته باشید.

 

انجام پایان نامه ارشد و دکتری در همه رشته ها با چاپ مقاله

 

با انتخاب یکی از این موضوعات اصیل به راحتی می توانید از این اشتباه جلوگیری کنید. همچنین، از پایگاه داده مقالات سایت نخبگان برتر بازدید کنید. یک پایگاه مقالات عالی برای برگزاری یک جلسه طوفان فکری و ارائه ایده های تازه برای مقاله و همچنین الهام گرفتن از آن است.

موضوع پایان نامه اقتصاد نظری

دیدگاه موازی در نظم اقتصادی جهانی: چین و آمریکا.

این موضوع می تواند تحلیل تطبیقی اقتصادها را به سطح جدیدی برساند. چین و آمریکا دو اقتصاد بزرگ جهان هستند. این دو کشور تاثیر بسزایی بر نظم اقتصادی جهانی دارند. بنابراین نگاه به مجموعه نهادها، سیاست ها، قوانین می تواند سازنده باشد.

موضوع پایان نامه اقتصاد اسلامی

مشکلات سوء مصرف الکل در اقتصاد

در این موضوع، دانشجویان می توانند چندین موضوع اساسی را مطرح کنند. در این موضوع دانشجویان می توانند چگونگی ارتباط فقر با سوء مصرف الکل را بررسی کنند. دوم، آنها می توانند ارتباط بین مصرف الکل و بهره وری را ببینند. به طور خلاصه، دانشجویان می توانند در مورد هزینه های اقتصادی سوء مصرف الکل توضیح دهند.

موضوع پایان نامه اقتصاد بین الملل

روابط بین رشد اقتصادی و توسعه بین المللی

موضوع پایان نامه اقتصاد توسعه

توسعه اقتصادی در صنعت گردشگری در خاورمیانه.

در این موضوع، دانشجویان می توانند در مورد ویژگی های بخش گردشگری در خاورمیانه صحبت کنند. یا در مورد کشورهای خاص و نحوه ظاهر برنامه های توسعه ملی آنها توضیح دهید.

موضوع پایان نامه اقتصاد مالی

بازاریابی و تبلیغات ورزشی: تأثیری که بر مصرف کنندگان می گذارد.

تسهیلات و کمک های مالی برای بازارهای نوظهور.

این موضوع بسیار متنوع است. دانشجویان می‌توانند هم به اثرات مثبت و هم اثرات نامطلوب بودجه بر توسعه نگاه کنند. نمونه های بسیار عالی وجود دارد. علاوه بر این، برخی نظریه ها کمک بین المللی را نوعی نواستعمار می نامند.

موضوع پایان نامه اقتصاد انرژی

تاثیر صنعت نفت بر توسعه اقتصادی ایران

صنعت نفت برای توسعه اقتصادی ایران حیاتی است. در این موضوع پایان نامه اقتصاد، دانشجویان می توانند در مورد مفهوم نفرین منبع بحث کنند. دلایل عدم بهره مندی عموم مردم از صنعت نفت را تحلیل کنید. و اینکه چرا منابع نفتی تغییر بسیار کمی در رشد اجتماعی و اقتصادی کشور ایجاد کرده؟

نوآوری های تکنولوژیکی و تاثیر آنها بر محصولات سبز و محیطی

 

موضوع مقاله اقتصاد

ارتباط فرهنگ محلی و رفتار کارآفرینانه.

همه می دانند که فرهنگ تأثیر مستقیمی بر نحوه رفتار و تعامل افراد دارد. دانش جویان تشویق می شوند هر یک از پیوندهای زیر را بررسی کنند:

تأثیر فرهنگ بر رفتارهای مختلف کارآفرینی.

تأثیر شیوه‌های فرهنگی طبیعی بر فعالیت‌های کارآفرینی.

روابط فرهنگ ملی و رفتار فردی.

پیامدهای اقتصادی تروریسم

تروریسم نه تنها جان افراد را از بین می برد و دارایی ها را از بین می برد، بلکه به طور گسترده ای اقتصاد را تحت تأثیر قرار می دهد. این امر باعث ایجاد عدم اطمینان در بازار، افزایش مطالبات بیمه ای، کاهش سرعت پروژه های سرمایه گذاری و گردشگری می شود. این پایان نامه می تواند به تمام راه هایی که تروریسم می تواند بر اقتصادها تأثیر بگذارد، بپردازد.

 

جمع بندی

همانطور که اشاره شد موضوعات بسیار متنوعی در رشته اقتصاد برای پایان نامه و مقاله وجود دارد که با توجه به گرایش تحصیلی و زمینه های مورد علاقه به جستجوی آن باید پرداخته شود. نمونه موضوعات ارائه شده در بالا صرفا یک پیشنهاد اولیه بوده و توصیه میگردد به جستجو در مقالات روز دنیا بپردازید. چنانچه در تعیین موضوع پایان نامه و رساله خود نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید با ما تماس بگیرید. همچنین اگر موضوع مدنظر شما در بالا موجود نبود در پایین همین پست زمینه های مدنظر خود را ارسال فرمایید تا موضوعات جدید بروزرسانی گردد.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 13 بهمن 1402 و ساعت : 02:44 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه