×

رساله دکتری مدیریت ورزشی

5/5 - (2 امتیاز)

رساله دکتری مدیریت ورزشی

رساله دکتری مدیریت ورزشی

رساله دکتری مدیریت ورزشی

تربيت بدني و ورزش به عنوان يك تشكيلات فوق العاده گسترده و در عين حال پيچيده، نيازمند داشتن مديران ماهر و كارآمد در سطوح مختلف این عرصه است، که منجر به راه اندازی رشته دکتری مدیریت ورزشی شده است. كارآيي و اثربخشي سازمان هاي ورزشي وابسته به وجود مديران و متصديان آگاه و با تجربه است كه بتوانند سازمان هاي خويش را در جهت تحقق اهداف از قبل تعيين شده هدايت نمايد و این نیاز به دانش آموختگان در رده های بالاتر و دکتری مدیریت ورزشی را پس از انجام رساله دکتری مدیریت ورزشی می رساند.

امروزه رشته مدیریت ورزشی از طریق بکارگیری ایده‌ها و خلاقیت‌ها، نقش بسزایی در توسعه صنعت ورزش دارد. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مرحله برای توسعه این حوزه، تحصیلات دکتری و پژوهش‌های دانشجویان در این مقطع است. آخرین کار پژوهشی دانشجویان در این مقطع، تز یا رساله دکتری مدیریت ورزشی می‌باشد و دانشجویان جهت دریافت مدرک دکتری، به انجام این مهم و دفاع از آن نیازمند هستند.

انجام رساله دکتری مدیریت ورزشی

رساله و پایان نامه از جهاتی مثل نوع محتوا و نحوه‌ی نگارش، نوین بودن موضوع تحقیق، کیفیت و کمیت پروپوزال، گستردگی دامنه، میزان تحلیل و نوآوری و غیره با یکدیگر فرق دارند. مدیریت ورزشی یکی از گرایش‌های مهم مجموعه علوم ورزشی می‌باشد که مشابه سایر گرایش‌های مدیریتی، مدیران مجموعه را با بهره‌گیری از دانش مدیریت و سازمان، در امورات مهمی از قبیل کنترل، سازماندهی، برنامه‌ریزی و غیره یاری می‌رساند و به بررسی مشکلات و ارائه راه‌کارهای مدیریتی برای توسعه ورزش و سازمان‌های ورزشی می‌پردازد. در این مقاله با گروه نخبگان برتر همراه باشید، تا فرایند بهینه نگارش رساله دکتری مدیریت ورزشی را به شما عزیزان بیاموزیم.

مشاوره تدوین رساله دکتری مدیریت ورزشی

جهت نگارش رساله‌ی دکتری مدیریت ورزشی، ساختاری استاندارد وجود دارد که  می‌بایست توسط تمامی دانشجویان رعایت گردد و مطالب پژوهشی باید به طی فرایندی درست تحت این چارچوب تنظیم شود. برای بررسی ساختار و تسلط بر این فرآیند با ما همراه باشید.

·        انتخاب موضوع و عنوان پژوهش

اهمیت عنوان یک پژوهش بر هیچ شخصی پوشیده نیست؛ اساسا دانشجویان و محققین، هنگام جستجوی پایگاه‌های علمی، از عنوان و موضوع یک رساله و پایان نامه تصمیم به مطالعه و یا رد آن می‌نمایند، بنابراین انتخاب موضوعی مناسب برای هر نوع فعالیت پژوهشی، مخصوصا رساله دکتری رساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای موفقیت در نوشتن رساله دکتری مدیریت ورزشی، باید یکسری نکات رعایت گردد؛ از جمله اینکه باید موضوع موردنظر در حوزه مورد علاقه و براساس دانش اکتسابی فرد نویسنده باشد.

تعیین مدت زمان انجام رساله نیز بر نوع موضوع انتخابی اثرگذار است، بدین صورت که اگر زمان محدودی تا دفاع مانده باشد نباید موضوع بیش از حد گسترده باشد، همچنین عملیاتی بودن موضوع باید بررسی شود و صرف تعیین نمودن یک موضوع اقدام منابسی نیست و باید امکانات و منابع لازم برای اجرای پژوهش در دسترس باشد. ناگفته نیست که موضوع پژوهش باید مورد تایید نظر اساتید راهنما و مشاور قرارگیرد و قابلیت دفاع نزد ایشان را داشته باشد. در این حوزه می‌توان به موضوعاتی مانند توسعه مدل‌های بازاریابی برای سازمان‌های ورزشی، مولفه‌های اثرگذار بر ارزش برند ورزشی، ارائه مدل مدیریتی جهت توسعه ورزش در رشته‌ای خاص و… پرداخت.

برخی موضوعات پایان نامه مدیریت ورزشی

  • بررسی شیوه بهره برداری و تعیین عوامل موثر بر بهره وری اماکن ورزشی
  • رابطه ی بین نفوذ اجتماعی مدیران و توانمند سازی شغلی کارکنان از دید گاه کارکنان ادارات ورزش وجوانان استان ….
  • توصیف عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی در تربیت بدنی شهرداری تهران و مقایسه حوزه های پنج گانه و ارائه راهکارهای کاربردی
  • امکان سنجی استقرار مدیریت کیفیت جامع در اداره کل تربیت بدنی
  • تحلیل شاخصها و عوامل اثر گذار بر توسعه ورزش قهرمانی
  • مقایسه دیدگاه روسای فدراسیون های ورزشی و مدیران شرکت های حامی در خصوص اهداف حمایت مالی از ورزش
  • تحلیل و مدل سازی انگیزه ها و موانع داوطلبی در ورزش

·        تدوین طرح پژوهشی

مرحله بعد پس از انتخاب موضوع، نوشتن پروپوزال است. نگارش طرح توجیهی دکترا شباهت زیادی با پروپوزال کارشناسی ارشد دارد، با این تفاوت که مفصل‌تر و با گستره‌تر می‌باشد. پروپوزال رساله دکتری مدیریت ورزشی با نوشتن بیان مسئله تحقیق و دلایل اهمیت و ضرورت آن آغاز می‌شود.

در ادامه با بیان پیشینه پژوهش و سپس اهدافی که محقق به دنبال آن است ادامه پیدا می‌کند. از طریق اهداف، سوال‌ها مطرح شده و سپس به روش پژوهش پرداخته می‌شود و در انتها نیز با بیان جنبه نوآوری و استفاده کنندگان از نتایج پژوهش و ذکر منابع مورد استفاده، پایان می‌یابد. به طورکلی در نگارش پروپوزال نباید به حاشیه رفت و از نوشته‌های اضافه باید پرهیز نمود و تا حد ممکن نوشته باید شیوا و رسا باشد.

·        تحقیق و تدوین رساله دکتری مدیریت ورزشی

پایان نامه دکتری مدیریت ورزشی دارای 5 فصل است که شامل مقدمه یا کلیات تحقیق، منابع و پیشینه، مواد و روش انجام، بحث و نتایج و در نهایت نتیجه‌گیری و پیشنهادات است. داشتن آگاهی و درک درستی از مراحل پژوهش موجب نوشتن موفقیت‌آمیز این فصول می‌شود. در این یخش به بررسی، تشریح و آموزش فرایند نگارش رساله دکتری مدیریت ورزشی به شما همراهان گرامی می‌پردازیم.

نکته: لازم به ذکر است که پیش از ارائه فصول، چکیده پژوهش ارائه می‌گردد، اما جزو فصول رساله محسوب نمی‌گردد.

v     چکیده

چکیده در رساله دکتری مدیریت ورزشی پیش از شروع فصل اول قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشت که چکیده بخشی از فصول رساله نیست، اما به عنوان بخشی ضروری در رساله تدوین می‌گردد. چکیده درواقع نکات اصلی هر فصل را در یک پاراگراف شرح می‌دهد که شامل ضرورت پژوهش، هدف، روش، یافته‌های اصلی و نتایج می‌شود. همچنین واژگان کلیدی پژوهش نیز در پایین چکیده تبیین می‌گردد.

نکته:  چکیده در ابتدای پایان نامه ارائه می‌گردد اما درواقع آخرین بخشی از رساله است که پس از اتمام نهایی پژوهش باید نوشته شود.

v     فصل اول: معرفی پژوهش

فصل اول رساله دکتری مدیریت ورزشی، برای بیان کلیات پژوهش است، به طورکلی این فصل به بیان اهمیت مطالعه اختصاص پیدا می‌کند. و در این فصل دانشجو باید ابتدا به ذکر یک مقدمه مختصر اما مفید بپردازد، سپس مسئله اصلی بیان می‌شود و هدف و اهمیت مطالعه ذکر می‌گردد. در ادامه سوالات پژوهش و فرضیه مطرح و در نهایت محدودیت‌های پژوهش ذکر می‌گردد. در ساختار رساله برخی از دانشکده‌ها، خلاصه فصل بعد از پایان نگارش فصل مذکور آورده می‌شود.

v     فصل دوم: مبانی نظری و تجربی پژوهش

در فصل دوم رساله دکتری مدیریت ورزشی به بررسی ادبیات و مبانی مرتبط با موضوع پرداخته می‌شود. در واقع در این فصل مطالعات قبلی را به ترتیب زمانی بررسی و تاریخچه طرح این موضوع بیان می‌شود. ابتدا به بررسی مبانی نظری مرتبط با هر یک از متغیرهای پژوهش بر اساس مقالات و پژوهش‌های داخلی و خارجی معتبر پرداخته شده و سپس پژوهش‌های گذشته در این حوزه بررسی می‌گردد. در انتهای این فصل نیز به ارائه مدل مفهومی و اولیه پژوهش پرداخته می‌شود. لازم به ذکر است که معتبر بودن منابع اطلاعاتی در این فصل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

v     فصل سوم: روش پژوهش

فصل سوم از رساله دکتری مدیریت ورزشی به تشریح روش پژوهش و نحوه انجام پژوهش بر اساس قوانین روش‌شناسی، اختصاص یافته است. در این فصل جزعیاتی مانند نوع طرح پژوهش و روش انجام، نوع هدف و نحوه گردآوری اطلاعات و داده‌ها، جامعه آماری و نحوه نمونه‌گیری و حجم نمونه، ابزارهای پژوهش و مورد مطالعه‌ای که در حال بررسی است و در نهایت روش و نرم‌افزارها و شاخص‌های تحلیل داده‌ها تشریح می‌گردد.

v     فصل چهارم: تحلیل داده‌های پژوهش

فصل چهارم در رساله دکتری مدیریت ورزشی برای بیان یافته‌های حاصل از پژوهش تدوین می‌گردد. برای نمایش داده‌های تحلیل شده می‌توان از انواع تصاویر، جداول، نقشه و نمودار استفاده نمود. در این فصل یافته‌ها بر اساس اهداف اولیه و سوال‌ها و فرضیاتی که تعیین شده است، آزمون می‌شود. در این راستا ابتدا به بیان اطلاعاتی از اعضای نمونه و شاخص‌های آماری توصیفی از داده‌های پژوهش پرداخته می‌شود. در ادامه به بررسی یافته‌های استاندارد بودن داده‌ها و در نهایت به یافته‌های حاصل از آزمون فرضیات پرداخته شده و اعتبارسنجی نتایج انجام شده و به سوال‌های اولیه پاسخ داده می‌شود.

v     فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادهای پژوهش

فصل آخر از رساله دکتری مدیریت ورزشی به بیان نتایج نهایی پژوهش پرداخته می‌شود.. در این فصل ابتدا به هریک از سوال‌ها پاسخ داده شده و نتایج بدست آمده با یافته‌های پژوهشگران این حوزه مورد مقایسه قرار می‌گیرد و بر این اساس به بحث در زمینه نتایج پرداخته می‌شود. در نهایت نیز بر اساس نتایج بدست آمده پیشنهادهایی کاربردی به سازمان‌ها، مسئولین و یا حوزه مورد بررسی ارائه شده و پیشنهاداتی برای پژوهش‌های آتی ارائه می‌گردد.

v     منابع و مأخذ

تمامی مطالب رساله دکتری باید با ذکر منبع باشد. ذکر منبع درواقع به رساله دکتری مدیریت ورزشی اعتبار می‌بخشد و این منابع و ماخذی استفاده شده در طول تحقیق باید با جزعیات شرح دهد. در هنگام نگارش بخش منابع، مانند سایر بخش‌ها باید به اصول و قواعدی که در دانشکده تصویب شده  توجه نمود، به طورکلی فرمت‌های مختلفی از قبیل آپا، ونکوور، شیکاگو و… برای ذکر منابع وجود دارد.

نکات اصلاحی و ویرایشی رساله دکتری مدیریت ورزشی

نکته مهم و ضروری تمامی رساله‌‌‌ها و پایان‌نامه‌ها، رعایت چارچوب و پرهیز از پراکندگی اطلاعات حین نگارش مطالب می‌باشد. رعایت کیفیت و کمیت موارد مرتبط با صفحات ابتدایی رساله دکتری مدیریت ورزشی، باید به دقت و مطابق با چارچوب ارائه‌شده دانشکده، رعایت گردد. همچنین حجم و تعداد پاراگراف چکیده نیز بر اساس قوانین دانشگاه می‌باشد.

پس از ذکر منابع، همانند قبل از شروع فصل اول، موارد مختلفی وجود دارد که متناسب با قواعد موجود باید تدوین گردد، به عنوان مثال می‌توان به پیوست‌ها، چکیده لاتین، و… اشاره نمود. برنامه‌ریزی صحیح جهت مدیریت درست زمان واجب است و باید براساس چارچوب زمانی تعیین‌شده در حین نگارش پروپوزال، مطالب نهایی شود. رعایت قوانین ویرایشی مانند نیم فاصله و نقطه و ویرگول و… نیز به کیفیت کار شما کمک می‌کند. در زمینه فونت و فاصله خطوط و قوانین ویرایشی دیگر نیز می‌بایست از چارچوب پیشنهادی دانشگاه استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

برای نگارش رساله دکتری مدیریت ورزشی و موفقیت در این امر مهم می‌توانید از راهنمایی‌های اساتید و موسسه‌های باتجربه بهره‌مند شوید. کاربرد بالای رساله دکترای این گرایش در صنعت ورزش و تاثیر آن بر جوامع، اهمیت رساله را دوچندان می‌نماید. بطور کلی، فرایند نوشتن رساله هرگز مسئله ساده‌ای نبوده است و نیازمند در نظرگرفتن الزامات زیاد از قبیل زمان مانده تا دفاع، منابع و امکانات لازم جهت اجرای طرح و غیره بوده است.

گروه تحقیقاتی نخبگان برتر با ارائه این مقاله، اطلاعات مفید و ضروری جهت نگارش یک رساله را به شما دانشجویان گرامی ارائه داده است. شما می‌توانید با بررسی دقیق مقاله حاضر و دریافت مشاوره از افراد با تجربه و اساتید حاذق، رساله خود را به بهترین شکل تهیه و ارائه دهید. با تشکر از همراهی شما عزیزان.

 

خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای رساله دکتری مدیریت ورزشی

۱) پیشنهاد موضوعات جدید رساله دکتری به همراه مقاله بیس
۲) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس رساله به دانشجویان رشته مدیریت ورزشی
۳) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال دکتری مدیریت ورزشی
۴) آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول رساله با عقد قرارداد رسمی
۵) تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای رساله مدیریت ورزشی
۶) تنظیم فصول رساله دکتری با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان
۷) پشتیبانی جهت انجام کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور
۸) مشاوره جهت انجام فصل چهارم رساله به همراه آموزش و مشاوره
۹) تنظیم فصول رساله متناسب با فرمت دانشگاه ها
۱۰) چاپ کتاب از رساله دکتری با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

خدمات بعد از دفاع

۱۱) تبدیل رساله به کتاب در رشته مدیریت ورزشی با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال
۱۲) قالب گذاری پروپوزال دکتری برای رساله مدیریت ورزشی
۱۳) استخراج مقاله از رساله مدیریت ورزشی برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS
۱۴) حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع برای رساله دکتری مدیریت ورزشی
۱۵) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته مدیریت ورزشی
۱۶) پذیرش و اکسپت تضمینی مقالات در رشته مدیریت ورزشی از مجلات ISI و ISC

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 15 تیر 1401 و ساعت : 08:06 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (11) مورد

علی

عالی .انجام و اموزش رساله دکتری در رشته مدیریت ورزشی

پاسخ
فرح

باسلام
هزینه آموزش و نگارش پروپوزال دکترا رو میخاستم.

پاسخ
زهره نجاتی

با سلام خدمت شما موضوع رساله دکترا کار شده که پرسشنامه داشته باشه رشته مدیریت ورزشی چی دارین جدید باشه مثلاً سال 1400

پاسخ
علی آماج

سلام مقاله من باید بازبینی جهت چاپ برود ،انجام میدهید

پاسخ

    با سلام
    موضوع مقاله مدیریت ورزشی به همراه اصلاحات مدنظر را ایمیل بفرمایید

    پاسخ
    مدیریت
شاپرک

سلام هزینه برای رشته مدیریت ورزشی مقطع دکتری بخواهید بنویسید به صورت کامل چقدر میشه؟

پاسخ
محمود رضا داخته

با سلام و احترام . در خصوص عنوان یابی برای رساله دکتری و انجام پایان نامه راهنمایی میخواستم.

پاسخ
میلاد

سلام وقت بخیر
هزینه رساله دکترای مدیریت ورزشی چقدر میباشد؟

پاسخ
[elfsight_click_to_call id="1"]