×

رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

5/5 - (1 امتیاز)

رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

با توجه به اهمیت نقش منابع انسانی و موضوعات مرتبط با آن در سازمان‌های امروزی، گرایش رفتار سازمانی از رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری اهمیت ویژه‌ای یافته است. یکی از دغدغه‌های همیشگی دانشجویان این رشته، نوشتن رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی بوده است.

دانشجویان مقطع دکتری مانند دوره کارشناسی ارشد خود باید با تجزیه و تحلیل صحیح،  به یکی از سوالات یا موضوعات جذاب و بحث برانگیز رشته و گرایش تحصیلی خود بپردازند و در روز دفاع از رساله خود، آن را برای هیئت داوران بیان کنند و پس از قانع سازی آنان و توجیه طرح، نمره قبولی و پس از آن مدرک دکتری را دریافت نمایند. در این مقاله با گروه نخبگان برتر همراه باشید، تا مراحل این فرایند چالش‌برانگیز را بصورت جامع و کامل به شما همراهان گرامی بیاموزیم.

چگونگی انجام رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

همانطور که می‌دانید لفظ پایان نامه مدیریت رفتار سازمانی برای مقطع کارشناسی ارشد به کارمی‌رود و رساله مختص دوره دکتری است، این دو از لحاظ نوع و نحوه نوشتن و حجم محتوا متفاوت‌اتد. رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی از لحاظ کمیت و کیفیت یکسری مشخصات و ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به بررسی ساختار و مراحل نگارش آن، خواهیم پرداخت.

·        بررسی و گزینش موضوع تحقیق

انتخاب و تعیین موضوع رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی به ظاهر ممکن است امری ساده به نظر بیاید در حالی که انتخاب موضوع هم نیاز به رعایت نکات زیاد و مراحل مختلف دارد؛ در وهله اول بایستی میزان علاقه به حوزه‌های مختلف سنجیده شود، در ادامه برای موضوع موردنظر، مطالعات گسترده‌ و از منابع مختلف صورت می‌گیرد، همچنین محدودیت‌ها و شرایط بررسی این موضوع مشخص می‌گردد و با مشورت اساتید راهنما و مشاور دامنه پژوهش واضح‌تر و در نهایت موضوع تصویب گردد.

در این زمینه دانشجویان دکتری مدیریت رفتار سازمانی می‌توانند در زمینه توسعه مدل‌های رشد رفتار شهروندی در سازمان، پیشایندها و پسایندهای رفتارهای خوب و بد و رابطه آن با تحقق استراتژی‌های سازمان، مطالعه تطبیقی انتظارات کارکنان در دوران مشکلات سازمانی از حمایت‌های انجام شده و رابطه آن بر تعهد آن‌ها در سازمان‌های دولتی و خصوصی و… از طریق نیازسنجی موضوعات روز بپردازند.

·        نوشتن پیشنهاده تحقیق

تعیین خلاصه‌ای از فرآیند انجام پژوهش و چارچوب آن پس از انتخاب موضوع رساله، جزو اقدامات لازم می‌باشد. نوشتن یک پروپوزال یا همان طرح توجیهی رساله دکتری رفتار سازمانی که در عین حال قوی و قابل دفاع باشد اهمیت بالایی دارد. این طرح به طور کلی شامل اهداف و فرضیه، بیان مسئله، پیشینه تحقیق و روش‌شناسی و جنبه نوآوری پژوهش است و هر چقدر موارد بیان شده دقیق‌تر و رساتر نگارش شود، روند پژوهش در گذر زمان سرعت بالاتری دارد. بنابراین منابع اطلاعات گردآوری شده باید معتبر باشد. همچنین لازم است تا چارچوب زمانی مراحل اجرایی تحقیق کاملا مشخص شود. پس از تایید نهایی پروپوزال مدیریت رفتار سازمانی توسط اساتید راهنما و مشاور، می‌توان نگارش پایان نامه را آغاز نمود.

·        آغاز گام‌های تدوین رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که تقریبا مشابه فصل‌بندی پایان نامه کارشناسی ارشد می‌باشد. آن را می‌توان طی و تکمیل آن نیازمند رعایت اصول و چارچوب‌های خاصی می‌باشد. بطور کلی، رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی دارای بخش‌های مختلفی است که با توجه به نوع دانشگاه و گرایش دانشجو ممکن است ترتیب بخش‌ها، فصل‌ها و تعداد آن‌ها تغییر کند که در ادامه به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

نکته: در چارچوب رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی، غیر از فصول اصلی بخش‌های دیگری نیز وجود دارد که برخی ضروری و بعضی هم اختیاری هستند که در ادامه تحت عنوان بخش‌های اولیه و انتهایی به آن‌ها پرداخته‌ایم.

انجام رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

v     بخش‌های اولیه رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

صفحات آغازین یک رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی با عبارت بسم الله الرحمن الرحیم شروع می‌شود. صفحه بعد شامل تمام مواردی که بر روی جلد آن درج شده است، می‌شود. صفحه بعد به منشور اخلاق معروف می‌باشد. در صفحه بعدی نیز تاییدیه هیات داوران به زبان فارسی قرار می‌گیرد، که تصویب نامه با امضای استاد راهنما و استاد مشاور در این صفحه قرار دارد. صفحات بعدی نیز به ترتیب شامل صفحه تقدیم و سپاس‌گذاری است. البته برخی از این صفحات اختیاری بوده و بر اساس قوانین دانشکده تعیین می‌گردد. در ادامه فهرست مطالب ارائه می‌گردد.

در صورتی که رساله شامل اشکال و جداول و نمودارها باشد، در ادامه فهرست و عناوین آن‌ها بیان می‌گردد. در انتها و پیش از شروع فصل‌ها نیز چکیده بیان می‌گردد. در بخش چکیده دانشجو خلاصه‌ای از رساله را می‌نویسد به گونه‌ای که تعداد کلمات از 300 عدد تجاوز نکند (البته تعداد بستگی به قوانین دانشکده دارد) و شامل هدف پژوهش و روش‌شناسی، یافته‌ها و نتایج تحقیق است. در انتها نیز واژه‌های کلیدی بیان می‌گردد که معمولا تعداد آن 5-6 عدد است. چکیده رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی، باید در انتهای تحقیق و پس از نگارش تمامی فصول نگارش شود.

v     فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

فصل اول رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی، مانند تمامی رساله‌ها شامل بخش‌های مهمی است که به بیان کلیات در زمینه تحقیق می‌پردازد و مهم‌ترین آن تشریح مسئله است. در این فصل درمورد موضوع و ضرورت آن بحث می‌شود. فصل اول در ابتدا با بیان مسئله شروع می‌شود و با بیان ضروریت پژوهش، اهداف، فرضیه‌ها، در پایان فصل، تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه‌های کلیدی ذکر می‌شود. این فصل به طور معمول شامل 15 الی 20 صفحه است.

v     فصل دوم: ادبیات موضوعی و تاریخچه تحقیق

بطور معمول در ابتدای فصل دوم رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی، مقدمه‌ای از مطالبی که در این فصل بیان می‌گردد تشریح شده و سپس ادبیات و مبانی نظری مرتبط با هریک از متغیرهای پژوهش بیان می‌شود و نظریه‌های مرتبط با آن‌ها در داخل و خارج از کشور تشریح می‌گردد. در ادامه یافته‌های تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع بررسی و در انتها نیز به تشریح مدل مفهومی پژوهش و ارتباط آن با فرضیه‌های مورد بررسی پرداخته می‌شود.

v     فصل سوم: متدولوژی تحقیق

در فصل سوم رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی دانشجو باید جزئیات روشی که در پژوهش خود از آن استفاده می‌کند را شرح دهد. در این فصل درباره جامعه آماری نمونه، محدوده مطالعه، متغیرهای تحقیق و ماهیت آن‌ها از جهت کمی و کیفی بودن و نقشی که در فرایند پژوهش دارند، آزمون‌ها، تجزیه و تحلیل داده ها و تکنیک‌های آماری توصیفی و تحلیلی و همچنین نرم افزارهای مورد استفاده در بخش‌های مختلف تحقیق توضیح داده می‌شود.

v     فصل چهارم: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و یافته‌های تحقیق

در فصل چهارم از رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی دانشجو باید کل اطلاعات و یافته‌های به دست آمده را شرح دهد. در این فصل دانشجو باید ابتدا به تشریح اطلاعاتی جهت آگاهی از فرایندهای آماری پژوهش و سپس به جزئیات آزمون‌های آماری بپردازد، به گونه‌ای که ساده و قابل فهم باشد و خواننده به راحتی با یافته‌های بیان شده ارتباط برقرار کند.

v     فصل پنجم: نتایج و بحث

در این فصل از رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی دانشجو نتایج بدست آمده از پژوهش خود را شرح داده و این نتایج را با یافته‌های پژوهش‌هایی که در فصل دوم شرح داده است، مورد مقایسه قرار می‌دهد، سپس با دلایل علمی و منطقی درباره این نتایج و مقایسه‌های انجام شده بحث کند.

البته تمامی نتایجی که در این فصل ارائه می‌گردد می‌بایست بر اساس یافته‌های فصل چهارم باشد. بعد از اینکه نتیجه‌گیری صورت گرفت، پیشنهاداتی کاربردی بر اساس نتایج و در راستای موضوع مورد پژوهش و همچنین پیشنهادهایی جهت تحقیقات آتی در این زمینه ارائه می‌شود. بسیاری از پژوهشگران، در انتها به بیان محدودیت‌های موجود در فرایند پژوهش نیز می‌پردازند.

v     فهرست منابع تحقیق

در قسمت فهرست منابع رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی دانشجو باید مرجع مطالبی را که در فرایند تحقیق و در متن رساله خود استفاده کرده است را به ترتیب حروف الفیا شرح دهد. نحوه نوشتار منابع در متن و انتها و پانویس درون متن، بر اساس چارچوب پیشنهادی دانشکده و دانشگاه متفاوت می‌باشد. بطور کلی، نحوه نوشتار منابع به صورت نام خانوادگی نویسند، نام نویسنده، سال، موضوع و.. است. همچنین تمامی نویسندگان خارجی که در درون متن نام آن‌ها فارسی بیان گردد می‌بایست بصورت پانویس با نام لاتین خود بیان گردند.

v     بخش‌های انتهایی رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

پس از ذکر منابع در رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی مواردی از قبیل پی‌نوشت (جایگزینی از پاورقی صفحات، توضیحات اضافه)، واژه نامه (اصطلاحات بکار برده شده در رساله بصورت فارسی و لاتین)، پیوست‌ها (ابزارهای مورد استفاده در پژوهش و خروجی‌های نرم‌افزاری)، چکیده لاتین و صفحه عنوان لاتین ذکر می‌گردد. لازم به ذکر است که ممکن است کیفیت و کمیت موارد بالا در دانشکده‌های مختلف، متفاوت باشد.

جمع‌بندی نهایی

رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی از جهت گستردگی اطلاعات و میزان تخصصی بودن مطالب، محتوا و حجم بیشتری نسبت به انجام پایان‎‌نامه کارشناسی ارشد دارد؛ اصولا هدف از انجام یک رساله دکتری، ارائه مدل و الگویی نو در یک زمینه‌ مشخص می‌باشد. با توجه به اهمیت رساله دکتری، معمولا این تحقیق در صنعت و یا شرکت‌های خاصی انجام می‌گیرد تا نتایج آن کاربردی و مفید باشد. بطور کلی، پروسه نوشتن رساله یک چالش بزرگ است که بسیاری از دانشجویان به دنبال راهی برای گذر از این مرحله هستند.

تلاش گروه تحقیقاتی نخبگان برتر، ارائه مطالب و نکات لازم جهت نگارش رساله دکتری بوده است؛ موارد بیان شده برای اشراف شما بر اهمیت موضوع و آشنایی با ساختار رساله ضروری و مهم بوده است، در ادامه شما دانشجویان عزیز بایستی با مشورت اساتید و افراد با تجربه، فرایند نگارش پایان نامه خود را آغاز نمایید و به بهترین نحو مرحله دفاع برسانید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی

۱) پیشنهاد موضوعات جدید رساله مدیریت رفتار سازمانی به همراه مقاله بیس
۲) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس رساله
۳) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال دکتری مدیریت رفتار سازمانی
۴) آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول رساله مدیریت رفتار سازمانی
۵) قالب گذاری پروپوزال دکتری برای رساله مدیریت رفتار سازمانی
۶) تنظیم فصول رساله متناسب با فرمت دانشگاه ها
۷) پشتیبانی کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور رساله مدیریت رفتار سازمانی
۸) مشاوره جهت انجام فصل چهارم رساله رفتار سازمانی به همراه آموزش
9) چاپ کتاب از رساله دکتری با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی
10) تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای رساله مدیریت رفتار سازمانی

خدمات بعد از دفاع

11) تبدیل رساله به کتاب با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال
12) استخراج مقاله از رساله دکتری برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS
13) حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع برای رساله مدیریت رفتار سازمانی
14) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته مدیریت رفتار سازمانی
15) پذیرش اکسپت تضمینی مقالات در رشته مدیریت رفتار سازمانی از مجلات ISI و ISC
16) برگزاری جلسات آموزشی حضوری برای رساله رشته مدیریت رفتار سازمانی

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 15 تیر 1401 و ساعت : 08:26 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (15) مورد

ضحی

نیازمند راهنمای ارزشمند شما جهت رساله دکتری مدیریت دولتی گرایش رفتار

پاسخ
کسری نیک خو

عنوان برای رساله مدیریت رفتار سازمانی حیطه کاریم سازمان امور مالیاتی می باشد.

پاسخ

    به نظر از اولویت های پژوهشی سازمان امور مالیاتی استفاده کنید بهتر هست

    پاسخ
    مدیریت
فریده بیرانوند

بنام خدا
با سلام
احتراما ضمن عرض سلام و ادب پیشنهاد تز دکتری در خصوص مدیریت رفتارسازمانی را شما ارائه بفرمائیدسپس همکاری در خصوص ادامه کار را برای شما خواهیم نوشت
با تشکر

پاسخ
رحیمی

باسلام برای آشنایی با گروه مطالبی ارسال بفرمایید
اقدامات و موضوعات قابل ذکر

پاسخ
فریده بیرانوند

سلام
وقت بخیردر خصوص رفتار سازمانی عناوین برای رساله می خواستم
ممنونم

پاسخ
لیلا علیزاده

با سلام. در خواست عنوان رساله دکتری با موضوعیت پارانویید سازمانی.
ایا امکان مشاوره در این خصوص هست؟

پاسخ

    با سلام
    بله امکان دریافت مشاوره وجود دارد. لطفا برای این مورد موارد مدنظر را برای کارشناسان دفتر ارسال بفرمایید.

    پاسخ
    مدیریت
مهرداد احمدی

با سلام
عنوان برای رساله دکتری رفتار سازمانی نیاز دارم
می خواستم تو زمینه ساختار سازمان محل کارم باشه
رو چه موضوع یا موضوعاتی ورود کنم/

پاسخ

    با سلام
    طفا مشخصات محل سازمان را برای دفتر ارسال بفرمایید تا تعیین موضوع رایگان در صورت امکان و موارد پیشنهادی ارسال گردد

    پاسخ
    مدیریت
هادی پور

سلام نیاز به مشاوره برای رساله دکتری مدیریت رفتار سازمانی دارم .

پاسخ
[elfsight_click_to_call id="1"]