×

رساله دکتری روانشناسی

5/5 - (5 امتیاز)

مشاوره رساله دکتری روانشناسی

رساله دکتری روانشناسی بالینی

رساله دکتری روانشناسی بالینی

رساله دکتری روانشناسی ظرافت های خاص خود را دارد. به طور کلی روانشناسی بالینی (Clinical Psychology) تعاریف متعددی دارد. بعضی از این تعاریف به موضوع مورد نظر و برخی دیگر بر روش علمی مورد استفاده این رشته علمی تأکید دارند. در میان کارهای بالینی یاد شده ارزیابی، تشخیص و درمان از وظایف اصلی روانشناس بالینی می‌باشد.

شاید برجسته‌ترین ویژگی روانشناسان بالینی، نگرش بالینی یا رویکرد بالینی باشد (کورچین، 1976) که عبارت است از گرایش به تلفیق دانش حاصل از تحقیق درباره رفتار انسان و فرایندهای ذهنی از طریق سنجش انفرادی برای فهمیدن یک شخص خاص و کمک به او. نگرش بالینی وجه تمایز روانشناسان بالینی از سایر روانشناسانی است که آنها نیز دنبال کشف اصول عمومی حاکم بر مشکلات رفتاری انسان هستند. روانشناسان بالینی به این نوع تحقیق هم علاقه مندند ولی در عین حال دوست دارند بدانند زندگی و مشکلات آدم‌ها در سطح فردی چگونه شکل می‌گیرند و چطور می‌توانیم آنها را در سطح فردی درمان کنیم.

 

تفاوت گرایش روانشناسی بالینی با دیگر گرایش ها

تفاوت روانشناسی بالینی با روانشناسی عمومی

روانشناسی بالینی از رشته های علوم انسانی است که به بررسی و شناخت رفتار بهنجار از نابهنجار، درمان اختلالات روحی و تعدیل رفتار نابهنجار از طریق روشهای مختلف روان درمانی می‌پردازد. نقش روانشناسی بالینی، مشاوره، ارزیابی و تشخیص، بکار بردن انواع تستهای روان‌شناختی به منظور تشخیص دقیق‌تر، درمان، پیشگیری و آموزش است.

در روانشناسی عمومی جنبه‌های نظری و بنیادی علم روانشناسی مانند حافظه، احساس، ادراک، هیجان، یادگیری و…… بیشتر مورد مطالعه و پژوهش واقع می‌شوند. به عبارت دیگر هدف روانشناسی عمومی تعلیم و تربیت پژوهشگر در حوزه روان است ولی روانشناسان عمومی می‌توانند به کار در زمینه مشکلات خانوادگی، بین فردی، تحصیل و…… نیز بپردازند.

 

تفاوت روانشناسی بالینی با روانشناسی سلامت

تفاوت اصلی در این است که دغدغه رشته روانشناسی سلامت، سلامت در معنای عام است و لزوماً تفکیکی میان سلامت جسم و روان گذاشته نمی‌شود اما تأکید بر روی سلامت جسم است. در روانشناسی سلامت مسأله این نیست که چرا انسانها به مشکلات روانی مبتلا می‌شوند بلکه مسأله این است که چه عوامل روانی در ابتلای افراد به بیماری جسمی نقش دارند.

روانشناسی سلامت حداقل در 3 حوزه کاربرد دارد: حوزه اول مربوط به باورها، رفتارها و تغییرات رفتارهای مرتبط با سلامتی است. حوزه‌های بعدی بیمار شدن و تجربه بیماری است. یعنی روانشناس سلامت تلاش می‌کند بداند عوامل روانی در ابتلای ما به بیمارها چه نقشی دارند و هنگامی هم که افراد به یک بیماری جسمی مبتلا می‌شوند چه عوامل روانی در تجربه آنها و نحوه کنار آمدن آنها با بیماری مؤثرند و صرف نظر از بیمار، باورها و نگرشهای اطرافیان بیمار چگونه است و چه تأثیری بر خودشان و یا بیمار دارد. روانشناس سلامت در سطح وسیع می‌تواند در کنار تیم پزشکی در فرایند درمان مؤثر واقع شود.

 

تفاوت روانشناسی بالینی با روان پزشکی

روان‌پزشکی از رشته‌های علوم پزشکی است که با تشخیص و درمان بیماریهای شدید روانی یا جنون از طریق دارو درمانی و یا دیگر روشهای فیزیکی درمان مانند الکتروشوک می‌پردازد. روان‌پزشکان می‌توانند دارو تجویز نمایند. در روان‌پزشکی به علل فیزیولوژیکی به اختلالات روانی پرداخته می‌شود. ولیکن در زمینه‌هایی چون زوج درمانی، مشاوره‌های خانواده، روشهای شناختی – رفتاری آموزشی داده نمی‌شود. شاید بتوان گفت که در زمینه مداخلات درمانی همکاری نزدیک و تنگاتنگ روانشناسی بالینی و روان‌پزشک بهترین تأثیر را دارد.

 

تفاوت روانشناسی بالینی با روانشناسی تربیتی

روانشناسی تربیتی شاخه‌ای از علم روانشناسی است که به مطالعه یادگیری، یاد دهنده و یادگیرنده، محیط‌های آموزشی و نظام آموزشی و پرورشی می‌پردازد. دانشجویان در این رشته همچنین در زمینه اختلالات یادگیری و روشهای رفتار درمانی در حوزه یادگیری، مسائل و مشکلات یادگیرندگان، شیوه‌های صحیح مطالعه و یادگیری، هوش و تفکر، فلسفه آموزش، رشد انسان از جنبه‌های مختلف و…….. به یادگیری می‌پردازند. به جهت همپوشی این رشته با سایر گرایشات روانشناسی، روانشناس تربیتی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی چون مشاوره، راهنمایی و آموزش و تحقیقات روانشناسی فعالیت نمایند.


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای رساله دکتری روانشناسی

۱) پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه و رساله دکترای روانشناسی به همراه مقاله بیس

۲) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس رساله دکتری روانشناسی

۳) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال دکتری روانشناسی

۴) آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول رساله دکتری روانشناسی

۵) تبدیل رساله به کتاب در رشته روانشناسی بالینی با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال

۶) تنظیم فصول رساله دکتری روانشناسی بالینی با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان

۷) پشتیبانی کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور رساله روانشناسی

۸) مشاوره فصل چهارم رساله دکتری روانشناسی

۹) تنظیم فصول رساله روانشناسی بالینی متناسب با فرمت دانشگاه ها

۱۰) چاپ کتاب از رساله روانشناسی بالینی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

۱۱) تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای رساله روانشناسی

۱۲) قالب گذاری پروپوزال دکتری برای رساله روانشناسی

۱۳) استخراج مقاله از رساله دکتری روانشناسی بالینی برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS

۱۴) حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع

۱۵) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته روانشناسی

۱۶) پذیرش و اکسپت تضمینی مقالات در رشته روانشناسی بالینی از مجلات ISI و ISC

۱۷) برگزاری جلسات آموزشی برای رساله رشته روانشناسی

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – مشاوره پایان نامه – مشاوره مقاله – مشاوره پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 6 اسفند 1401 و ساعت : 01:43 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (2) مورد

خدیجه بلکامه

نیازمند عنوان رساله دکتری روانشناسی

پاسخ

    جهت تعیین عنوان پژوهشی به همراه ارائه منابع بروز نیاز به مشخص کردن موضوعات مربوط توسط دانشجو یا استاد مربوطه می باشد.

    پاسخ
    مدیریت
[elfsight_click_to_call id="1"]