×

عقد قرارداد پروپوزال

5/5 - (1 امتیاز)

عقد قرارداد پروپوزال

مقدمه

عقد صحیح قراردادهای شغلی و همکاری های پژوهشی یکی از موضوعات رایج در همکاری های پژوهشی است. رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده که 60 درصد تخلفات رسیدگی شده در شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مربوط به نرم‌افزار است که شامل اختلافات ناشی از نحوه انعقاد قرارداد، طراحی سایت و نوشتن نرم افزار می‌شود.

در مورد عقد قرارداد پروپوزال، باید توجه داشت که انجام پروپوزال و نگاش آن توسط شخص ثالث قانونی نیست. لذا بخش مهم از شکایت‌ها مربوط به عدم عقد قرارداد قانونی در پروپوزال و نامشخص بودن تعهدات طرفین است.

عقد قرارداد پروپوزال

عقد قرارداد پروپوزال

قرارداد چیست؟

وقتی پروپوزال شما توسط مشتری پذیرفته شد. در مرحله‌ی بعدی مطابق قوانین و مقررات کشوری، باید یک قرارداد مشاوره بین مشتری و مشاور منعقد کنید. در قرارداد ممکن است شرایط ارایه شده در پروپوزال شما با مذاکره و توافق میان طرفین تعدیلو اصلاح شود یا تغییر نماید.

“قرارداد” سند مکتوبی یا طبق تعریف قانون تجارت ایران “عقدی” است که میان طرفین انجام کاری با موضوع مشخص منعقد می‌شود و در آن به‌صورت دقیق و شفاف و غیرقابل تفسیر، موضوع کار، تعهدات مجری و کارفرما، شرایط اجرا، قیمت و شیوه‌ی پرداخت حق‌الزحمه‌ی انجام کار از سوی هر دو طرف تأیید و تعهد می‌شود. تبادل این سند مکتوب بین طرفین یک سفارش (اعم از آموزش پروژه، فروش محصول یا ارائه‌ی خدمات)، باعث می‌شود تا ضمن فراهم آمدن امکان بررسی روند پیشرفت و تحویل و بستن کار، مبنایی برای پی‌گیری جبران ضررهای ناشی از پایبند نبودن هریک از طرفین به تعهدات خود در مراجع و محاکم ذی‌صلاح قانونی یا صنفی ایجاد می‌شود.

در عقد قرارداد پروپوزال، نباید فراموش کنید که قرارداد یک سند رسمی است. نتیجه باید با قوانین و مقررات جاری علمی کشور هماهنگی کامل داشته باشد. مخصوصا که در موضوع پایان نامه چند سال اخیر به برون سپاری پژوهش به عنوان یک موضوع آسیب پذیر تلقی شده و حساسیت خاصی در این زمینه وجود دارد. پس در عقد قرارداد پروپوزال حتما به این مسئله توجه ویژه داشته باشید.

تعریف
یک پیشنهاد قرارداد می تواند هم یک پروپوزال باشد و هم پیشنهادی در مورد جزئیاتی که می تواند پیرامون آن قرارداد پیشنهادی باشد. ممکن است شما یک پیش نویس کامل قرارداد را ارسال کنید، یا پیشنهاد قرارداد شما می تواند به سادگی قصد شما برای ارسال پیش نویس برای تبدیل به یک توافق نهایی برای مشاوره پروپوزال باشد.

در عقد قرارداد پروپوزال باید دقت کنید که قراردادهای برون سپاری کامل پروپوزال دانشجویان ایران از نظر وزارت علوم جرم تلقی می شود. متاسفانه موسسه هایی در این زمینه تبلیغاتی برای جذب مشتری با بیان عقد قرارداد پروپوزال و پایان نامه دارند که به هیچ وجه قانونی نیست.

قرارداد پروپوزال دانشگاه

باید توجه داشت که در برخی دانشگاه ها قراردادهای همکاری طرح پژوهشی یا پروپوزال تنظیم می گردد. به عنوان مثال در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قراردادی تحت عنوان فایل زیر موجود می باشد:

نمونه قرارداد

اما قراردادهای اینچنینی کاملا مجاز بوده چرا که با دانشگاه تنظیم می شود.

خیلی از دانشجویان به دلیل کلاهبرداری انجام پایان نامه نگران از بین رفتن هزینه و وقت شان در برون سپاری پژوهش هستند. بهترین راهکار گرفتن مشاوره نگارش پروپوزال از موسسات مشاوره می باشد. گروه نخبگان برتر به عنوان یکی از بهترین موسسات مشاوره انجام پایان نامه در کنار دانشجو بوده و در فرآیند نگارش پروپوزال و پایان نامه به دانشجو کمک می کند.

گروه نخبگان برتر

گروه نخبگان برتر مفتخر است جهت برگزاری کارگاه های پروپوزال نویسی با کمک اساتید برتر دانشگاه های کشور همکاری لازم را با دانشجویان و فرهیختگان و شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی داشته باشد. چنانچه نیاز به مشاوره در نگارش پروپوزال خود دارید این مجموعه با تنظیم قرارداد قانونی مشاوره پژوهشی در کنار شماست و در نگارش پروپوزال تا دفاع پروپوزال و مراحل بعد به شما کمک خواهد کرد.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 30 شهریور 1401 و ساعت : 12:37 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (2) مورد

مهدی مومنی

سلام آموزش پروپزال

پاسخ
نعیمه رضوی

با سلام و احترام
بنده دوسال پیش کار خود را به نخبگان برتر سپردم و بسیار راضی هستم…. واقعا عالی بودین…

پاسخ
[elfsight_click_to_call id="1"]