×

پایان نامه مدیریت دولتی

به این مطلب امتیاز دهید

مشاوره پایان نامه مدیریت دولتی

پایان نامه مدیریت دولتی

رشته مدیریت دولتی [1] که نخستین بار در کشور ایران با نام رشته علوم اداری و تنها در دانشگاه تهران و با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال 1330 خورشیدی ارائه شده بود اغلب مناسب افرادی است که از قدرت تفکر، سیاست، مدیریت، استقلال، جاه طلبی و قدرت طلبی برخوردار هستند و همچنین در دروسی همچون اقتصاد، ریاضی، آمار و حسابداری نیز از استعداد خوبی برخوردار باشند. در حال حاضر این رشته دارای گرایش های زیر است:

  1. توسعه منابع انسانی [2]
  2. طراحی سازمانهای دولتی [3]
  3. بودجه و مالی عمومی [4]
  4. خط مشی گذاری عمومی [5]
  5. مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی [6]
  6. مدیریت تحول [7]
  7. مدیریت رفتار سازمانی [8]

رشته مدیریت دولتی در دانشگاه های ایران در حال حاضر در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود و دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند لازم است طبق قوانین و مقررات آموزشی در پایان تحصیلات خودشان برای اخذ مدرک تحصیلی به مقدار 6 واحد درسی پایان نامه ای را با مضمون و محتوای مناسب ارائه دهند. این مطالعه سعی دارد تا به بهترین شکل ممکن روش و مراحل نوشتن یک پایان نامه خوب و مطلوب را در رشته مدیریت دولتی توضیح دهد. از اینرو، دانشجو باید قبل از انجام یک پایان نامه مطلوب به موارد زیر توجه نماید:

برای شروع به نوشتن پایان نامه مدیریت دولتی نیز همانند سایر رشته های دانشگاهی لازم است تا دانشجو در ابتدا پروپوزال یا طرح پیشنهادی موضوع منتخب خود را در گروه تحصیلی خودش به مرحله پذیرش برساند. پس از گذر از مرحله پذیرش پروپوزال در گروه دانشگاه، دانشجو لازم است تا طرح پیشنهادی خودش را در سامانه ایرانداک (سامانه ملی ثبت پایان نامه) ثبت نماید.

برای نوشتن یک پایان نامه مطلوب و با کیفیت در رشته مدیریت دولتی لازم است تا از همان ابتدای نوشتن پروپوزال تمام موارد و نکات پایان نامه نویسی رعایت شود و برای این منظور دانشجو لازم است تا شیوه نامه تدوین پایان نامه مدیریت دولتی را که توسط گروه و دانشکده خودشان ارائه شده است را مطالعه نماید.

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا باید برای آموزش تدوین پایان نامه مدیریت دولتی از مرحله پروپوزال نویسی شروع نمود و نکات و اصول پایان نامه نویسی را از همان ابتدای کار رعایت نماییم؟

پاسخ این است که، مطالب موجود در پروپوزال رشته مدیریت دولتی در فصل اول پایان نامه قرار می گیرند و باید به اندازه نوشتن فصل اول پایان نامه خودتان در نوشتن آن دقت و حوصله به خرج دهید.

مراحل صفر تا صد انجام پایان نامه مدیریت دولتی

بنابراین مراحل صفر تا صد نوشتن یک پایان نامه با کیفیت در رشته مدیریت دولتی را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. تعیین موضوع مناسب تحقیق

موضوع مناسب برای انجام پایان نامه مدیریت دولتی باید موضوعی باشد که بتواند در وحله اول گره از مشکلات موجود در نظام مدیریتی در سازمانها و موسسات کشور باز نماید. بنابراین سعی شود تا موضوعی انتخاب شود که از جنبه های کاربردی برخوردار باشد و همچنین مورد علاقه دانشجو و متناسب با استعدادها، ظرفیتها، امکانات و توان دانشجو باشد.

برای اینکه ایده انتخاب موضوع پایان نامه مدیریت دولتی در ذهن دانشجو خطور نماید دانشجو می تواند چندین مقاله در رشته تحصیلی خودش مطالعه نماید و یا اینکه در جلسات دفاع سایر دانشجویان هم رشته ای خودش شرکت نماید تا ضمن آشنا شدن با مراحل دفاع از پایان نامه بتواند خلاقیت خودش را شکوفا نماید.

در راستای تعیین موضوع مناسب پایان نامه مدیریت دولتی دانشجو می تواند از استاد راهنما و مشاوران خود نیز مشورت و کمک بگیرد.

  1. شرح بیان مسئله و اهمیت انجام تحقیق

  در این قسمت از پایان نامه مدیریت دولتی دانشجو لازم است تا مشکل، معضل، مسئله و یا مسائل موجود پیرامون موضوع مورد مطالعه خود را بطور واضح و شفاف برای مخاطبان شرح و توضیح دهد که چرا و به چه علت موضوع را انتخاب نموده و چه زمینه هایی باعث شده است تا نظر دانشجو به انجام تحقیق جلب شود و اینکه مشکلات موجود تا چه حد خطرناک هستند و برای چه اشخاص یا سازمانهایی می توانند مضر باشند. در نهایت بیان باید کرد که مطالعه مورد نظر قصد دارد کدام یک از مشکلات موجود را بررسی نماید.

ضرورت انجام تحقیق نیز قسمتی از بیان مسئله پایان نامه مدیریت دولتی است که لازم است در پایان بیان مسئله شرح داده شود که فواید انجام تحقیق چیست و می تواند برای چه کسانی و برای حل چه مشکلاتی مفید واقع شود.

  1. تعیین اهداف تحقیق

دانشجو باید بتواند اهداف کاربردی، اصلی و فرعی خودش را از انجام پایان نامه مدیریت دولتی متناسب با موضوع مورد مطالعه خودش به روشنی بیان نماید.

هدف اصلی پایان نامه مدیریت دولتی معمولا از خود عنوان موضوع منتخب استخراج می شود و به تبع آن اهداف فرعی مطالعه نیز به صورت زیرمجموعه و زیرشاخه هدف اصلی بیان می شوند. هدف کاربردی از پایان نامه رشته مدیریت دولتی نیز باید بیان نماید که کاربرد یافته های حاصل از موضوع مورد مطالعه چیست؟ و چه مفادی برای گره گشایی مشکلات موجود در سازمانها را در بر دارد.

  1. تعیین سوالات تحقیق

سوالات پایان نامه مدیریت دولتی متناسب با اهداف تعیین شده و در مواردی سوالاتی هستند که در ذهن دانشجو در مورد موضوع مورد مطالعه خطور می کنند که تحقیق بر مبنای ارائه پاسخ به این سوالات انجام می شود.

سوالات اصلی پایان نامه رشته مدیریت دولتی متناسب با موضوع و اهداف مورد نظر استخراج می شوند و سوالات فرعی نیز به تبع و زیرمجموعه آنها به صورت جمله ای پرسشی تعریف می شوند.

  1. تعیین فرضیه های تحقیق

در پایان نامه مدیریت دولتی بسته به نوع روش تحقیق و شرایط موجود، دانشجو حدس و گمانهای خودش را در مورد تحقیق به صورت فرضیه یا فرضیه هایی مطرح می کند تا در نهایت تحقیق را بر مبنای ارائه پاسخ به آنها انجام دهد. فرضیه های تحقیق نیز مستخرج از موضوع منتخب و متناسب با اهداف تعیین شده در قالب جملات خبری بیان می شوند.

در پایان نامه مدیریت دولتی هر چه خلاقیت و ایده پردازی دانشجو قوی تر باشد می تواند فرضیات بهتر و قوی تری ارائه دهد.

  1. تعیین نوآوری های موجود در تحقیق

قبلا ذکر شد که پایان نامه مدیریت دولتی بهتر است که از نوع کاربردی باشد و به گونه ای گره گشای مشکلات و معضلهای مدیریتی سازمانها. بنابراین لازم است تا موضوع مورد مطالعه پایان نامه مدیریت دولتی از نوآوری و معیارهای جدیدی در مدیریت برخوردار باشد و این موضوع بسته به خلاقیت، توان و استعدادهای دانشجو می تواند تعیین شود.

برای تعیین میزان جدید بودن موضوع پایان نامه مدیریت دولتی، لازم است تا دانشجو پیشینه تحقیق را از طریق جست و جوهای کتابخانه ای و پایگاه های اینترنتی معتبر همچون ساینس دایرکت، پایگاه جهاد دانشگاهی، پایگاه استنادی جهان علوم اسلام، گوگل اسکولار و سیویلیکا گردآوری و به دقت مطالعه نماید.

علاوه بر مراجعه به پیشینه تحقیق، برای پی بردن به جدید بودن موضوع پایان نامه مدیریت دولتی می توان موضوع منتخب را در ایران داک و یا سامانه سمیم نور وارد نمود و پی به تکراری بودن و یا جدید بودن موضوع برد.

 

  1. تعیین کاربران و ذی نفعان تحقیق

پایان نامه مدیریت دولتی با هر هدف و شیوه ای که انجام می شود حتما در آینده می تواند مورد استفاده سایر محققان و یا حتی سازمانها و موسسات دولتی و خصوصی قرار بگیرد. بنابراین لازم است تا دانشجو مخاطبان و کسانی را که نتایج مطالعه اش می تواند برای آنها سودمند واقع شود را معرفی نماید تا از این طریق میزان اهمیت تحقیق خود را نیز بیان کرده باشد.

  1. تعیین مواد و روشهای تحقیق

یکی دیگر از فواید مطالعه و گردآوری متون و پیشینه تحقیق پایان نامه مدیریت دولتی این است که دانشجو می تواند از مواد، ابزار و حتی شکستها و نقاط قوت آنها استفاده نماید.

روش تحقیق منتخب برای انجام پایان نامه رشته مدیریت دولتی بسته نوع موضوع و اهداف تعیین شده با همدیگر متفاوت هستند. روشهای تحقیق می توانند از نوع کمی، کیفی و یا حتی آمیخته کمی- کیفی باشند که فهم و طریق انجام هر یک در انواع کتابهای روش تحقیق ذکر شده اند و لازم است تا دانشجو به این کتابها رجوع نموده و در مورد آنها مطالعه نماید.

روشهای گردآوری و تهیه داده ها و اطلاعات مورد نیاز جهت تحقق اهداف پایان نامه مدیریت دولتی نیز بسته به روش تحقیق متفاوت است. روشهای تهیه داده ها، جامعه آماری تحقیق و روشهای نمونه برداری از آنها بسته به موضوع هر دانشجو متفاوت است که لازم است به دقت تعیین و انجام شوند.

  1. تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری

برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات پایان نامه مدیریت دولتی بسته به موضوع، روش تحقیق، داده های تهیه شده و اهداف تعیین شده می توان از آزمونهای آمارهای توصیفی و استنباطی در محیط نرم افزاهایی همچون Excel, Spss و سایر نرم افزارهای حسابداری و مورد نیاز رشته مدیریت دولتی بهره گرفت.

برای نتیجه گیری از پایان نامه مدیریت دولتی لازم است تا دانشجو به دقت یک به یک یافته های تحقیق خودش را بررسی نماید و در نهایت به فرضها و سوالات تحقیق پاسخ دهد. پاسخهای تحقیق می توانند باعث پذیرش یا عدم پذیرش فرضیه های تحقیق شوند.

  1. فرمت بندی پایان نامه

برای ارائه پایان نامه مدیریت دولتی لازم است تا نکاتی همچون؛ فصل بندی، صفحه آرایی، شیوه نگارش متون، اندازه و نوع قلم و فاصله حاشیه ها از بالا، پایین، چپ و راست صفحات پایان نامه هنگام صحافی رعایت شوند زیرا در فرآیند نمرده دهی و کیفیت پایان نامه در جلسه دفاع تاثیر گذار هستند.

 

جمع بندی

به طور کلی به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی تحصیل می کنند و قصد دارند پایان نامه خودشان را بنویسند توصیه می­شود تا ابتدا علایق، ظرفیتها و تواناییهای خودشان را بشناسند و پس از کسب آمادگی های لازم اقدام به انجام پایان نامه نمایند. زیرا انجام کاری خارج از توان، استعداد و امکانات برای فرد آزاردهنده خواهد بود. حتما راهنما و شیوه نامه تدوین پایان نامه ویژه گروه و دانشکده خودشان را مطالعه نمایند. پشتکار داشته باشند و از شکستها حتی شکستهای پی در پی مایوس نشوند و بدانند نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

[1] . Public Administration

[2] . Human Resources Development

[3] . Designing Government Organizations

[4] . General budget and finances

[5] . Public policy

[6] . Urban and Rural Development and Management

[7] . Evolution management

[8] . Organizational Behavior Management


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای پایان نامه رشته مدیریت دولتی

۱) پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه مدیریت دولتی به همراه مقاله بیس

۲) قالب گذاری پروپوزال ارشد و دکتری برای پایان نامه مدیریت دولتی

۳) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس پایان نامه به دانشجویان رشته مدیریت دولتی

۴) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال ارشد و دکتری مدیریت دولتی

۵) پشتیبانی برای انجام کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور پایان نامه مدیریت دولتی

۶) حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع برای پایان نامه مدیریت دولتی

۷) مشاوره انجام فصل چهارم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت دولتی

۸) آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول پایان نامه مدیریت دولتی

ادامه خدمات  

۹) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته مدیریت دولتی

۱۰) تنظیم فصول پایان نامه ارشد و دکتری مدیریت دولتی با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان

۱۱) تنظیم فصول پایان نامه ارشد مدیریت دولتی متناسب با فرمت دانشگاه ها

۱۲) برگزاری جلسات آموزشی حضوری برای پایان نامه رشته مدیریت دولتی

۱۳) چاپ کتاب از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت دولتی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

۱۴) تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای پایان نامه ارشد مدیریت دولتی

۱۵) استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکتری مدیریت دولتی برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS

۱۶) پذیرش و اکسپت تضمینی مقالات در رشته مدیریت دولتی از مجلات ISI و ISC

۱۷) تبدیل پایان نامه به کتاب در رشته مدیریت دولتی با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 11 مرداد 1401 و ساعت : 06:25 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (2) مورد

لاله

مدیریت دولتی بودجه و مالیه عمومی هستم پروپوزال و پایان نامه از صفر تا 100موضوع بودجه ای باشد

پاسخ