×

پایان نامه علوم تربیتی

1/5 - (1 امتیاز)

مشاوره پایان نامه علوم تربیتی

پایان نامه علوم تربیتی

رشته علوم تربیتی که از جمله رشته های موردنیاز مشاغل سازمان آموزش و پرورش کشور است در حوزه تعلیم و تربیت افرادی نخبه و کارشناس در زمینه تعلیم و پرورش دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند فعالیت دارد. برای تحصیل در این رشته داشتن استعداد لازم در دروس زیر توصیه می شود:

  1. فلسفه،
  2. روانشناسی،
  3. جامعه شناسی،
  4. آمار،
  5. اقتصاد
  6. و مدیریت

مراحل انجام پایان نامه علوم تربیتی

مراحل انجام پایان نامه علوم تربیتی به شرح زیر تعیین شده اند:

  1. تهیه پروپوزال

لازم است تا برای نگارش پایان نامه علوم تربیتی ابتدا پروپوزال موضوع تحقیق ارائه و از آن در گروه تحصیلی دفاع شود.

پروپوزال نویسی در رشته علوم تربیتی می تواند شامل مراحل زیر باشد:

  1. انتخاب موضوع تحقیق

موضوع پایان نامه علوم تربیتی بهتر است کاربردی باشد تا بتواند مسئله یا مشکلی از مشکلات موجود در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان را حل نماید.

از طرفی موضوع منتخب پایان نامه علوم تربیتی لازم است تا بی تکرار و جدید باشد و در مورد مشکلات جدید و معضلات جدی پیش روی حوزه تعلیم و تربیت انتخاب شود.

  1. شرح بیان مسئله

بیان مسئله موضوع تحقیق پایان نامه علوم تربیتی باید بتواند به روشنی برای مخاطبان توضیح دهد که مشکل اساسی و یا معضل های تعلیم و تربیت چه چیزهایی بوده اند که باعث شده اند تا موضوع تحقیق انتخاب شود.

  1. شرح اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

این بخش از پایان نامه علوم تربیتی در واقع قسمتی از بیان مسئله محسوب می شود که شرح می دهد که اهمیت و لازمه انجام تحقیق دانشجو چیست و یا اینکه یافته های تحقیق می تواند در چه زمینه هایی گره گشا و مفید باشد.

  1. اهداف تحقیق

اهداف تحقیق پایان نامه علوم تربیتی می توانند در قالب جمله هایی رسا و شیوا در دو دسته اهداف اصلی و فرعی برای مخاطبان شرح داده شوند.

هدف اصلی از انجام پایان نامه علوم تربیتی ایده گرفته از موضوع منتخب و اهداف فرعی نیز مستخرج و متناسب با هدف اصلی تحقیق انتخاب خواهند شد.

  1. سوالات تحقیق

سوالات اصلی و فرعی تحقیق پایان نامه علوم تربیتی باید به گونه ای در قالب جملات پرسشی کوتاه مطرح شوند که تحقیق در راستای ارائه پاسخ به آنها انجام گیرد.

  1. فرضیات تحقیق

فرضیات اصلی و فرعی تحقیق پایان نامه علوم تربیتی نیز همانند سوالات تحقیق باید به گونه ای در فالب جملات مختصر و مفید شرح داده شوند که مراحل تحقیق در راستای پذیرش و یا رد آنها پیش روند.

جملات فرضیه های تحقیق پایان نامه علوم تربیتی در قالب جملات خبری ارائه داده می شوند و شامل حدسهای دانشجو پیرامون مسائل و اهداف تحقیق می باشند.

  1. کلمات کلیدی تحقیق

کلمات کلیدی پایان نامه علوم تربیتی متناسب با اهداف و موضوع منتخب تحقیق تعیین خواهند شد.

  1. پیشینه تحقیق

مرور پیشینه تاریخی منطبق بر اهداف و موضوع منتخب تحقیق پایان نامه علوم تربیتی با استفاده از جست و جوی کلمات کلیدی منتخب تحقیق به دو زبان فارسی و انگلیسی در کتابخانه ها و نمایه های اینترنتی معتبر همچون پرتال جامع علوم انسانی، جهاد دانشگاهی، پایگاه استنادی جهان علوم اسلام، گوگل اسکولار و ساینس دایرکت انجام خواهند گرفت.

  1. چارچوب نظری تحقیق

مرور ادبیات و مبانی نظری تحقیق پایان نامه علوم تربیتی این امکان را فراهم می آورد تا خواننده با مراجعه به آنها بتواند در مورد کلمات و موضوعات مطرح شده در پایان نامه اطلاعات مناسبی را کسب نماید.

  1. جنبه های نوآوری و جدید بودن تحقیق

تحقیق پایان نامه علوم تربیتی بهتر است تا جدید و تازه باشد. به گونه ای که با سایر مطالعات پیشین تفاوتهای فاحشی داشته باشد. برای فهم میزان نوآوری و تفاوتهای تحقیق پایان نامه علوم تربیتی با مطالعات دیگر مراجعه به پیشینه تحقیق ضرورت دارد.

  1. مواد و روشها

روش شناسی تحقیق پایان نامه علوم تربیتی یکی از اصلی ترین مراحل انجام تحقیق محسوب می شود و شامل مواد و ابزارهای مناسب برای تحقق مراحل مختلفی همچون؛ تعیین جامعه آماری تحقیق، نمونه برداری، تعیین اندازه و حجم نمونه، نحوه تهیه و تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات تحقیق می باشد.

  1. فهرست منابع مورد استفاده

منابع مورد استفاده در تحقیق پایان نامه علوم تربیتی باید متناسب با یکی از قالبهای استاندارد ارائه فهرست منایع که در شیوه نامه تدوین پایان نامه توسط گروه تعیین شده است انجام گیرد.

 

  1. گردآوری داده ها و اطلاعات تحقیق

پس از تدوین پروپوزال پایان نامه علوم تربیتی نوبت به تهیه و گردآوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز تحقیق می­رسد و این مرحله از تحقیق متناسب با نوع تحقیق که کمی باشد یا کیفی می تواند متفاوت باشد. لذا ضرورت دارد تا با دقت زیادی انجام گیرد.

در مواردی که نوع روش تحقیق پایان نامه علوم تربیتی از نوع ترکیبی یا آمیخته کمی – کیفی خواهد بود دانشجو باید برای نتیجه گیری نهایی از تحقیق هر دو مرحله کمی و کیفی را انجام دهد.

  1. تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری

ابزار و روشهای تجزیه و تحلیل داده های پایان نامه علوم تربیتی بر حسب نوع روش تحقیق می تواند متفاوت باشد.

  1. فصل بندی پایان نامه

بطور معمول پایان نامه علوم تربیتی در قالب پنج فصل کلی شامل، کلیات تحقیق، مبانی نظری و پیشینه تحقیق، مواد و روشها، نتایج، بحث، نتیجه گیری و پیشنهادها ارائه می شود.

  1. نگارش و صحافی پایان نامه

نگارش و صحافی پایان نامه علوم تربیتی باید متناسب با راهنمای تدوین پایان نامه رشته علوم تربیتی که در دانشکده توسط گروه تهیه و تصویب شده است انجام گیرد.

شیوه نامه تدوین پایان نامه علوم تربیتی می تواند شامل مواردی همچون رنگ جلد پایان نامه، تعداد جلدها، نوع و قلم تدوین متن پایان نامه، فاصله حاشیه صفحات، نحوه فهرست دهی به مطالب و … باشد که لازم است تا توسط دانشجو مطالعه شود.

  1. نگارش مقاله مستخرج از پایان نامه

با توجه به کیفی شدن نمرات پایان نامه علوم تربیتی و  قرار دادن بخشی از نمره پایان نامه به امتیاز مقاله مستخرج از پایان نامه لازم است تا دانشجو برای کسب نمره لحاظ شده قبل از دفاع خود گواهی تایید مقاله پایان نامه خود را کسب نماید.

  1. دفاع از پایان نامه

جلسه دفاع از پایان نامه علوم تربیتی مرحله بسیار مهمی است و دانشجو باید از یافته ها و در کل تمام متن پایان نامه خودش بنا به نظر داوران محترم دفاع نماید.

جمع بندی

 در کل می­توان گفت که پایان نامه علوم تربیتی چون در ارتباط با تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان کشور است باید از ظرافت و دقت بالایی برخوردار باشد و تمام یافته های آن قابل اثبات و مستحکم و محکمه پسند باشد تا مخاطبان را توجیه نماید. برای انجام پایان نامه رشته علوم تربیتی دانشجو باید امکانات و استعدادهای خودش را بشناسد و به تمام نرم افزارها و روشهای تحقیق مورد نیاز دانش و تسلط لازم را داشته باشد تا در انجام تحقیق دچار سردرگمی و در نتیجه شکست نگردد.


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای پایان نامه علوم تربیتی

۱) پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه ارشد علوم تربیتی به همراه مقاله بیس و منابع جدید

۲) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس پایان نامه به دانشجویان رشته علوم تربیتی

۳) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال ارشد و دکتری علوم تربیتی

۴) پشتیبانی انجام کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور پایان نامه علوم تربیتی

۵) تنظیم فصول پایان نامه ارشد و دکتری علوم تربیتی با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان

۶) آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی

۷) مشاوره انجام فصل چهارم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی

۸) تنظیم فصول پایان نامه ارشد علوم تربیتی متناسب با فرمت دانشگاه ها

۹) برگزاری جلسات آموزشی برای پایان نامه رشته علوم تربیتی

۱۰) قالب گذاری پروپوزال ارشد و دکتری برای پایان نامه علوم تربیتی

۱۱) تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای پایان نامه ارشد علوم تربیتی

خدمات بعد از دفاع

آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته علوم تربیتی

استخراج مقاله از پایان نامه ارشد  و دکتری علوم تربیتی برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS

پذیرش و اکسپت تضمینی مقالات در رشته علوم تربیتی از مجلات ISI و ISC

حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع برای پایان نامه ارشد علوم تربیتی

تبدیل پایان نامه به کتاب در رشته علوم تربیتی با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال

چاپ کتاب از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 18 مرداد 1401 و ساعت : 06:20 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه