×

پایان نامه آموزش زبان انگلیسی

5/5 - (1 امتیاز)

پایان نامه آموزش زبان انگلیسی

انجام پایان نامه آموزش زبان انگلیسی در مقطع ارشد و دکتری نیاز به مهارت کافی پژوهشی و رعایت نکات مهمی است که در این پست به آن می پردازیم. برای شروع کار نیاز به انتخاب استاد راهنما دارید و سپس تعیین موضوع پایان نامه به کمک استاد راهنما. مرحله بعد نگارش پروپوزال زبان انگلیسی گرایش آموزش و در نهایت نگارش پایان نامه.

انجام پایان نامه رشته آموزش زبان انگلیسی

این رشته جز رشته‌های پرطرفداری است که هرساله دانشجوهای زیادی را در مقطع کارشناسی؛ کارشناسی ارشد و دکتری پذیرفته است و دانشجوها برای پایان دوره تحصیلی در دو مقطع ارشد و دکتری مستلزم نوشتن پایان نامه می‌باشند و پیش از شروع نوشتن لازم است که گرایش مورد نظرخود را انتخاب کنند و بعد از ان اقدام به انتخاب موضوع کنند.

رشته زبان انگلیسی دارای انواع گرایش‌های خاص و متفاوت می‌باشند که ما در این قسمت به گرایش آموزش زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم.

گرایش مترجمی و آموزش زبان انگلیسی :

در این گرایش دانشجویان به ترجمه با اصول و قواعد می‌پردازند و این گرایش کاربرد بسیار گسترده‌ای در زمینه پست‌های دولتی، آموزشگاه‌ها و پست‌های رسانه‌ای دارد و دانشجویانی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند به عنوان مترجم و مدرس این رشته در هر زمینه می توانند فعالیت کنند.

پایان نامه آموزش زبان انگلیسی

مراحل انجام پایان نامه رشته آموزش زبان انگلیسی (انجام پایان نامه ارشد آموزش زبان انگلیسی و پایان نامه مترجمی زبان)

برای انجام هر پایان نامه باید مراحلی طی شود که در این مقاله مراحل را تک به تک برایتان شرح خواهیم داد.

مرحله اول : انتخاب کردن موضوع پایان نامه

انتخاب کردن موضوع یکی از مهمترین مراحل پایان نامه آموزش زبان انگلیسی است که تمام دایره مطالعات شما را تحت شعاع خود در می‌آورد. پس انتخاب موضوع باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد زیرا این مرحله میتواند باعث شود تا یکی از سمت‌های مهم شرکت‌های معتبر را دریافت کنید. همچنین می‌توانید بورسیه و فاند تحصیلی خود را از دانشگاه مورد نظردریافت کنید.

برای تعیین موضوع پایان نامه آموزش زبان انگلیسی به مراحل آن می پردازیم

تعیین موضوع پایان نامه آموزش زبان انگلیسی

برای تعیین موضوع پایان نامه زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان لازم است ابتدا زمینه تحقیقاتی خود را مشخص کنید.

مرحله دوم : نگارش پروپوزال ارشد آموزش زبان انگلیسی

نگارش پروپوزال و یا حتی پایان نامه‌های آموزش زبان انگلیسی باید با مهارت و تجربه کافی انجام شود درر این مرحله باید از استادان متخصص در زمینه موضوع خود و یا اساتیدی باتجربه کافی مشورت و راهنمایی بگیرید شما برای دریافت موفقیت نهایی به دو پیش نیاز (تدوین یک پایان نامه فوق العاده قوی) و (ارائه بی نقص و عالی در جلسه دفاعیه) نیاز دارید.

برخی از افراد با اینکه یک پروپوزال یا پایان نامه بسیار قوی و فاخر دارند اما گاها ممکن است به علت ارائه نامناسب و مبتدی نمره امتیاز نهایی را دریافت نکنند. از این رو توصیه می‌کنیم به دو پیش نیاز ذکر شده نهایت توجه را داشته باشید.

مرحله سوم : انجام پایان نامه ارشد آموزش زبان انگلیسی

در زمان انتخاب موضوع برای پایان نامه آموزش زبان انگلیسی باید توجه داشته باشید که شما به اندازه کافی به موضوع علاقه مند باشید چون زمان بسیار زیادی را باید بر روی این موضوع کار کنید و ممکن است ماه ها و سالها صرف انجام تحقیق و بررسی بر روی این موضوع صرف کنید.

در انجام پایان نامه رشته آموزش زبان انگلیسی لازم بر این است که بر تمام مراحل انجام پایان نامه تسلط کافی را داشته باشید تا از تلف شدن وقت و خارج شدن از مسیر اصلی جلوگیری شود؛ برای انجام این کارشما می‌توانید پژوهش‌ها و مطالعات کتابخانه‌ای بسیاری انجام دهید.

مرحله چهارم : نگارش پایان نامه ارشد آموزش زبان انگلیسی

دانشجوهای این رشته باید بتوانند پایان نامه خود را به حرفه‌ای ترین روش نگارش کنند و تمام مراحل انجام کار را با دقت ثبت کنند؛ اگر در نگارش پایان نامه آموزش زبان انگلیسی به بحران و مشکل برخورد کردید بهتر است که نگارش پایان نامه را متوقف کنید. برای نوشتن یک پایان نامه آموزش زبان انگلیسی و تحویل ان به صورت غنی وکامل میتوانید نگارش ان را به افراد متخصص بسپارید.

مرحله پنجم : دفاع از پایان نامه ارشد آموزش زبان انگلیسی

تمام کردن نگارش پایان نامه آموزش زبان انگلیسی یک موفقیت بزرگ برای دانشجوهایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری محسوب می‌شود اما تمام کردن پایان نامه به معنی پایان نیست. همانطور که در قبل اشاره کردیم دو پیش نیاز مهم وجود دارد که ما تا این مرحله یکی از این دو پیش نیاز را فراهم کردیم( پش نیاز شماره یک) و شما باید بتوانید از پایان نامه خود به بهترین نحو ممکن دفاع کنید؛ در جلسه دفاعیه فرصتی فراهم می‌شود که دانشجو بتواند با استادان و متخصصان رشته خود صحبت کنید.( در حوزه و خصوص پایان نامه)

درمجموع جلسه دفاعیه به این علت است که اساتید مطمئن شوند که سرقت ادبی صورت نگرفته و دانشجو بر موضوع پایان نامه خود به اندازه کافی مسلط است و ان را کامل درک کرده و به سوالات و پرسش‌های اساتید و بحث‌های پیچیده با تسلط کافی پاسخ دهد

(قوانین و روش ارائه در هر دانشگاه متفاوت می‌باشد و هر دانشگاه با روش خود پیش می‌رود)

نکات مهمی که در جلسه دفاع از پایان نامه که باید مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد

قبل از حضور در جلسه باید از این مسئله مطلع باشید که از چه موضوعی قرار است دفاع کنید و چه سرتیترهایی از اهمیت بیشتری برخوردارند از این رو با درجه بندی موضوع‌ها می‌توانید نواوری رساله خویش را ثابت کنید و سهم رساله و پایان نامه آموزش زبان انگلیسی خود را در دانش بین المللی و جهان تعیین نمایید

بهتر است قبل از شروع دفاعیه پایان نامه آموزش زبان انگلیسی لیستی از سوالات احتمالی را در نظر بگیرید و پاسخ مناسب را پیدا کنید و هنگامی که درجلسه دفاعیه شرکت می‌کنید و میخواهید دفاعیه خود را اغاز کنید به این معنی است که شما دارید دوره ارشد خود را به اتمام می‌رسانید از این رو باید توانایی این را داشته باشید تا به گونه‌ای از پایان نامه خود دفاع کنید و سوالات احتمالی را به گونه‌ای پاسخ دهید که اجازه ورود نقص به کار شما داده نشود.

اهمیت انجام پایان نامه ارشد اموزش زبان انگلیسی

یک پایان نامه آموزش زبان انگلیسی بی‌نقص پایان نامه‌ای است که بتواد مشکلی از مشکلات علمی را حل کند و با موضوع سازنده و خلاقانه خود توانایی این را داشته باشد که به سوالات احتمالی درزمینه دنیای علم پاسخ مناسب بدهد.

خیلی از افراد توانسته‌اند با انتخاب یک موضوع مناسب و حرفه‌ای موقعیت های شغلی بسیار خوب و منحصر به فردی را در شرکت‌های معتبر برای خود تهیه کنند و یا با پایان نامه خاص خود موقعیت بوسیه و فاند تحصیلی دریافت کنند.

سخن پایانی

انتخاب کردن موضوع برای پایان نامه آموزش زبان انگلیسی باید در طی تحقیقات بسیار زیادی انجام شود و مطمئن باشید که موضوع برای پایان نامه تکراری نباشد و علاوه بر اینها باید موضوع مورد علاقه شما باشد که موجب دلزدگی شما نیز نشود و شما را گیج نکند.

حین انجام پایان نامه اموزش زبان انگلیسی باید هر دانشجو به طور پیوسته روی پروژه خویش کار کند و هرگونه وقفه در انجام پایان نامه ممکن شما را از مسیر موضوع اصلی دور کند؛ همچنین بهتر از که کل پروژه زیر نظر یک استاد راهنما و یک متخصص در زمینه آموزش زبان انگلیسی  قرار بگیرد تا دانشجو دچار سردرگمی نشود.

در مجموع شما باید برای ارائه به بهترین نحو ممکن با متخصصان در این زمینه مصاحبه و مذاکره‌هایی نیز داشته باشید.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 21 اسفند 1401 و ساعت : 04:08 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه