×

ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور

به این مطلب امتیاز دهید

ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور

راه های ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور را در این پست طی چند گام توضیح خواهیم داد

یکی از دغدغه های دانشجویان نوشتن مقاله و ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور است . اهمیت نوشتن این مقالات در پذیرش دانشگاه های خارجی و همچنین مصاحبه دکتری است. اما بسیاری از افراد هستند که با نحوه ارسال این مقالات آشنا نیستند . شانس آنها را در پذیرش کاهش می دهد، در همین ابتدا لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید برای انجام پایان نامه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور

چگونه مقاله چاپ کنیم

چگونه مقاله isi چاپ کنیم

برای ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور و اخذ چاپ مقاله در مجلات خارجی باید قواعد نگارش، دستوری و نوشتاری که توسط آن مجله تعریف شده است را مطالعه کرده و بر اساس آن مقاله را  تنظیم کرد. با این کار در مرحله اول که مربوط به ارزیابی مقالات است ، داوری مقاله شما بدون مشکل طی می شود.

 

پیشنهاد مطالعه: انجام پایان نامه ارشد و دکتری با چاپ مقاله 

  

شیوه و سبک نگارش مقاله قبل از ارسال

گام اول ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور

مجلات هر کشور با توجه به دانشگاه های مختلف دستورالعمل های گوناگونی برای تنظیم مقاله دارند . برای ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور باید به راهنمای نویسندگان مجله مراجعه کرد. 

صفحه عنوان:

صفحه عنوان، متشکل از عنوان مقاله در بالا و اسامی نویسندگان در پایین است:

نام و نام خانوادگی کامل نویسندگان،

بالاترین درجه علمی،

سِمت (ها)،

موقعیت آکادمیک،

آدرس و نام گروه یا مؤسسه ای که پژوهش در آنجا انجام شده باید ذکر گردد.

بخش پایین صفحه شامل:

مشخصات و نام و نام خانوادگی مسئول مکاتبات است ،

درجه علمی،

آدرس دقیق پستی،

تلفن،

فکس و

پست الکترونیک آکادمیک  تعلق دارد. 

آماده سازی قبل از ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور:

 قبل از ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور (یا ارسال مقاله به دانشگاه های خارجی) چندین نوبت دیگر مقاله را بخوانید و در صورت امکان، از همکاران با تجربه بخواهید آن را مطالعه کنند و نقایص احتمالی را برای شما مشخص کنند. بهتر است مقاله را به یک نفر که به زبان انگلیسی مسلط‌تر از شماست نیز نشان بدهید. ساده نویسی، روانی مطلب و قابل فهم بودن آن اهمیت زیادی دارد 

تهیه نامه همراه:

ارسال مقاله به خارج از کشور:

نامه کوتاهی تهیه کنید که در آن مخاطبتان سردبیر باشد، درخواست خود را برای بررسی و چاپ مقاله مطرح کنید . در واقع اولین چیزی که سردبیر پیش از مقاله با آن مواجه خواهد شد، همین نامه است که اگر در بردارنده نکات لازم باشد، دیدگاه مثبتی نسبت به مقاله ارسالی در وی ایجاد خواهد کرد. 

ارسال مقاله به مجله:

بعد از انجام مراحل ذکر شده مقاله شما آماده ارسال است. اکثر مجلات، دریافت مقاله از طریق الکترونیک را ترجیح می‌دهند، چرا که این روش امن‌تر و سریع‌تر است. فایل مقاله را به فرمت Word یا PDF تهیه کنید.

  

نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی: 

اولین و راحت ترین راه ارسال مقاله به مجلات خارج از کشور از طریق ایمیل است معمولا مجلات ایمیلی را در اختیار می گذارند که از طریق آن می توان مقاله و مدارکی که لازم است را ایمیل کرد . این ایمیل میتواند برای خود مجله باشد و یا ایمیل سردبیر آن باشد . تمام مکاتبات با مجله از طریق همین ایمیل انجام خواهد شد . پس از ارسال ، مقاله وارد پروسه داوری شده و نتیجه آن  به شما اعلام خواهد گردید. 

دومین راه از طریق وب سایت خود مجله است . برخی از مجلات وب سایت مخصوصی دارند که از طریق آن می توان مقاله را به مجله ارسال کرد . پس از ارسال (با رعایت اصول مجله مورد نظر) مقاله شما وارد مرحله داوری می شود. 

ارسال مقاله به خارج از کشور:

در روش سوم میتوان مقاله خود را به سیستم های آنلاینی که امروزه به این منظور طراحی شده اند فرستاد ، موسسه هایی در این زمینه هستند ، مانند موسسه Scholar One که روند دریافت و ارسال مقاله شما به مجله را به عهده می گیرد . برای این کار ابتدا  باید وارد وب سایت سیستم آنلاین شده و مانند فرایند ثبت ایمیل برای خود حسابی کاربری ساخته و رمز عبور تعریف کنید. 

فرایند ارسال مقاله از این طریق به این شیوه است : 

بعد از ورود به حساب کاربری خود گزینه:Submit A New Manuscript را انتخاب کنید.   چکیده و مقدمه ای از مقاله خود را که وارد کنید .  بعد از این مرحله نام نویسندگان را باید به ترتیب اولویت پر کنید .   از آنجا که مکاتبات بعدی با نویسنده مسئول انجام می شود ، باید در انتخاب نویسنده دقت شود .  بعد از این مراحل باید تعهد نامه ها و قوانین مجله را تایید کنید.  

در مرحله بعدی باید Cover Letter تکمیل شود و بعد از آن نمودارها، جداول و اشکال باید در قسمت های مربوطه ارسال گردد و در آخر مقاله خود را بارگذاری کرده و بعد از تاییدیه نهایی گزینه Submit را انتخاب کنید تا مقاله شما ارسال شود . 

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 15 شهریور 1401 و ساعت : 08:04 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]