×

پایان نامه مدیریت اجرایی

به این مطلب امتیاز دهید

پایان نامه مدیریت اجرایی

رشته مدیریت اجرایی را می‌توان به عنوان یکی از گرایش های مهم و اصلی رشته مدیریت در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد نام برد که امروزه بیش از پیش مورد توجه دانشجویان و فضای کسب‌وکار قرار گرفته است. در واقع هدف این رشته، رشد و تربیت مدیرانی با کارایی بالا برای انواع سازمان ها شامل دولتی، خصوصی و خدماتی است. دانشجویان رشته مدیریت اجرایی در مقطع ارشد معمولا واحدهایی مانند بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت تحول، تحلیل رفتاری، مدیریت منابع انسانی ارتباطات بازاریابی و مدیریت تولید به عملیات پیشرفته را خواهند داشت تا آماده فضای کسب‌وکار گردند.

اما دانشجویان این رشته جهت دریافت مدرک و ورود به سازمان‌ها، مرحله‌ای که نوشتن و دفاع از پایان نامه مدیریت اجرایی می‌باشد را پیش رو دارند. مدیریت اجرایی یکی از گرایش‌های مهم مجموعه مدیریت می‌باشد که دارای گرایش‌هایی شامل مدیریت تجارت، مدیریت MBA، مدیریت شهری بوده که این گرایش‌ها از جهات کلی با یکدیگر شباهت داشته اما تفاوت بین گرایش‌ها، نحوه رویکردهای آن‌ها در سازمان است. با ما در گروه نخبگان برتر همراه باشید، تا در این مقاله فرایند بهینه نگارش پایان‌نامه مدیریت اجرایی را به شما خوبان بیاموزیم.

پایان نامه مدیریت اجرایی

راهنمایی جهت نگارش پایان‌نامه مدیریت اجرایی

با توجه به اهمیت آشنایی با فرایند ابتدایی تا انتهایی برای نوشتن پایان نامه مدیریت اجرایی، در این بخش به اشاره سه بخش کلی از این فرایند شامل انتخاب موضوع پژوهش، نگارش پروپوزال و تدوین اصل پایان‌نامه پرداخته شده است.

انتخاب موضوع و عنوان پژوهش

شاید بتوان انتخاب موضوع و عنوان را مهم‌ترین بخش از پژوهش دانست که تمامی فرایندهای بعدی را از بعد بروز بودن یا نبودن، سادگی و دشواری، مرتبط بودن و نبودن، نوآور بودن و نبودن، کاربردی بودن و نبودن و… تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای نوشتن پایان نامه مدیریت اجرایی موفق باید عنوان مناسبی انتخاب گردد که در این مرحله دانشجو می‌تواند با انتخاب حوزه رشته خود و بررسی پژوهش‌های جدید و نیازسنجی و با مشورت اساتید موضوعی متناسب با توانایی خود انتخاب کند. در این حوزه می‌توان به موضوعاتی مانند تدوین مدل استراتژی‌های اجرای ERP ، مولفه‌های اثرگذار بر بهبود مستمر در سازمان، ارائه مدل جبران خدمت بهینه و ارتباط آن با سطوح ترک خدمت در سازمانی مشخص و… پرداخت.

تدوین طرح پژوهشی

این مرحله نمایانگر چارچوب کلی فرایند آتی پژوهش از ابتدا تا انتها است که معمولا از چارچوبی استاندارد برای نگارش آن استفاده می‌شود و در پایان نامه مدیریت اجرایی مباحث ارائه شده در آن با بیان مسئله و سوال‌های اصلی پژوهش آغاز شده و با بیان اهمیت و ضرورت، فرضیه‌ها، روش پژوهش، نوآوری و تعریف واژگان کلیدی خاتمه می‌یابد. نوشتن طرح پژوهشی مرحله‌ای حساس از فرایند پایان‌نامه نویسی است که حتما باید در این مرحله با افرادی با تجربه و متخصص مشورت کنید تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشوید.

تحقیق و تدوین پایان‌نامه مدیریت اجرایی

پایان نامه مدیریت اجرایی تا حد زیادی از چارچوب مشابه با سایر رشته‌های مدیریتی استفاده می‌کند، اما این پایان‌نامه می‌تواند با توجه به قوانین دانشگاه در چهار یا پنج فصل تدوین گردد. بطور معمول بصورت پنج فصله بوده و شامل کلیات پژوهش، مبانی نظری و پیشینه، روش اجرا، تحلیل داده‌ها و در نهایت نتیجه‌گیری و پیشنهادها می‌باشد. اما بخش‌های دیگری نیز به این فصول اضافه می‌گردد که به قوانین دانشکده مرتبط است. در ادامه به این بخش‌ها پرداخته شده است.

 

v     چکیده

یک چکیده خوب برای پایان نامه مدیریت اجرایی در یک خط توضیح می‌دهد که چرا مقاله مهم است. سپس به ارائه هدف اصلی و روش اجرای پژوهش، یافته‌ها و درنهایت خلاصه‌ای از نتایج اصلی شما می‌پردازد. جملات پایانی پیامدهای اصلی کار شما را توضیح می‌دهد. نکاتی که در چکیده مهم هستند عبارتند از:

  • طول آن باید یک الی دو پاراگراف و تقریبا 400 کلمه باشد.
  • چکیده‌ها معمولاً نقل قول ندارند.
  • اطلاعات در عنوان نباید تکرار شود.
  • چکیده باید صریح باشد.
  • در صورت لزوم از اعداد استفاده شود.
  • پاسخ به این سؤالات را باید در چکیده یافت: چه کار کردید؟، چرا این کار را کردید؟، سعی داشتید به چه سوالی جواب بدهید؟، چطور انجامش دادید؟، چه چیزی یافتید؟ و چه نتیجه‌ای گرفتید؟.

v     فصل اول: معرفی پژوهش

این فصل از پایان نامه مدیریت اجرایی، درواقع طرح ابتدایی که تدوین شده بود، بازنویسی مجدد شده و کلیات انجام پژوهش ارائه می‌گردد. لذا مهم‌ترین مباحث در این فصل شامل مقدمه، بیان مسئله، ضرورت پژوهش، اهداف و فرضیه‌ها، نوآوری پژوهش و تعریف واژگان کلیدی می‌شود.

v     فصل دوم: مبانی نظری و تجربی پژوهش

فصل دوم از پایان‌نامه مدیریت اجرایی بطور جامع به متغیرها و روابط مورد بررسی بر اساس مبانی نظری و پیشینه موجود در حوزه موضوع پژوهش از منابع اطلاعاتی داخلی و خارجی می‌پردازد. این منابع اطلاعاتی می‌تواند شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها، کتب، سایت‌های اینترنتی و نشریات معتبر باشد. اما تمامی مطالب باید با ذکر منابعی معتبر بیان گردند. همچنین پیشینه پژوهش بصورت جداگانه و در دو بخش داخلی و خارجی در این فصل ارائه می‌گردد و درصورت وجود مدل در انتهای این فصل ذکر می‌شود.

v     فصل سوم: روش پژوهش

اطلاعاتی که مرتبط با آشنایی خواننده از نحوه اجرای پژوهش شما است به بخش روش پژوهش از پایان نامه مدیریت اجرایی تعلق دارد. البته شرح نتایج را در این بخش درج نکنید. این اطلاعات عبارتند از:

  • اطلاعاتی که به خواننده اجازه می‌دهد تا باورپذیری نتایج شما را ارزیابی کند.
  • اطلاعات مورد نیاز محقق دیگری برای تکرار تحلیل‌های شما.
  • شرح مواد، رویه و نظریه شما.
  • محاسبات، تکنیک، روش، تجهیزات و نمودارهای پژوهش شما.
  • محدودیت‌ها، مفروضات و دامنه اعتبار پژوهش شما.
  • تشریح روش‌های تحلیلی شما از جمله ارجاع به هر نرم افزار آماری تخصصی.
  • جامعه مورد بررسی و مطالعه و ابزارهای جمع‌آوری داده توسط شما.

بخش روش‌ها باید به سوالات و هشدارهای زیر پاسخ دهد:

  • آیا می‌توان مطالعه را به دقت تکرار کرد؟
  • آیا محقق دیگری می‌تواند نمونه‌گیری شما را اجرا کند؟
  • آیا اطلاعات کافی در مورد ابزارهای مورد استفاده ارائه شده است تا بتوان از یک ابزار معادل عملکردی برای تکرار استفاده کرد؟
  • اگر داده‌ها در حوزه عمومی هستند، آیا محقق دیگری می‌تواند دست خود را روی مجموعه داده‌های یکسان بگذارد؟
  • آیا می‌توان آنالیزهای آماری مورد استفاده را تکرار کرد؟
  • آیا محقق دیگری می‌تواند تقریباً الگوریتم‌های کلیدی نرم افزاری شما را تکرار کند؟
  • استنادها در این بخش باید محدود به منابع داده و مراجعی باشد که در آن می‌توان توضیحات کامل‌تری از رویه‌ها را یافت.

v     فصل چهارم: تحلیل داده‌های پژوهش

فصل چهارم در پایان نامه مدیریت اجرایی یافته‌های بدست آمده از اجرای مرحله پیش را ارائه می‌دهد. یافته‌ها درواقع، اظهارات واقعی مشاهدات، از جمله آمار، جداول و نمودارها هستند. اطلاعات مربوط به داده‌ها و توصیف آن‌ها نیز در این بخش ذکر می‌گردد. نتایج منفی و مثبت بدست آمده در این مرحله تشریح می‌شود اما. نتایج را تفسیر نکنید و آن را برای فصل آخر و  بحث قرار دهید. سعی کنید در این بخش جزئیات کافی را ارائه دهید تا دیگران بتوانند استنباط خود از دستیابی به هدف پژوهش شما را انجام دهند.

سعی کنین نتایج خود را با استفاده از عناوین فرعی به بخش‌های منطقی تقسیم کنید تا فهم آن برای دیگران آسان‌تر گردد. برای بیان نتایج باید نتایج کلیدی با جملات واضح در ابتدای پاراگراف‌ها بیان شود، بطور مثال بهتر است بگوییم “X با Y رابطه مثبت و معناداری داشت” و ماهیت یافته‌ها را شرح دهید و فقط به خواننده نگویید که مهم هستند یا نه.

v     فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادهای پژوهش

در این فصل از پایان نامه مدیریت اجرایی نتایج، بحث و پیشنهادها ارائه می‌گردد. برای بیان نتایج به این نکات توجه کنید:

  • قوی‌ترین و مهم‌ترین جمله‌ای که می‌توانید از مشاهدات خود داشته باشید چیست؟
  • اگر شش ماه بعد در جلسه‌ای با خواننده ملاقات کردید، می‌خواهید چه چیزی را در مورد پایان‌نامه شما به خاطر بسپارد؟
  • به مشکل مطرح شده مراجعه کنید و نتایجی را که از انجام این تحقیق به دست آوردید را شرح دهید، مشاهدات جدید، تفاسیر جدید و بینش‌های جدیدی را که از کار حاضر به دست آمده است، خلاصه کنید.
  • پیامدهای گسترده‌تری از نتایج خود را لحاظ کنید.
  • چکیده، مقدمه یا بحث را کلمه به کلمه تکرار نکنید.
  • بخش بحث باید مفصل باشد و در زمینه نتایج و مقایسه با پژوهش‌های گذشته و پر کردن شکاف‌ها و کاربرد نتایج بیان گردد.
  • برای پیشنهادات اقدامات اصلاحی برای حل مشکل ارائه دهید و به تحقیقات بیشتر در آینده برای پر کردن شکاف‌های درک کارتان اشاره کنید.

v     منابع و مأخذ

بیان مطالب بدون ذکر منبع کار را از نگاه دیگران بی‌اعتبار می‌کند. ذکر منبع پایان نامه مدیریت اجرایی اعتبار اطلاعات است و باید توجه داشت که تمامی مطالب با ذکر منبع بوده و همچنین تمامی منابع درون متن در پایان ذکر گردد و تمامی منابع پایانی نیز در متن مورد استفاده قرار گرفته باشد. منابع با چارچوب‌های مختلفی ارائه می‌گردد که این موضوع بستگی به قوانین دانشگاه شما دارد.

انجام پایان‌نامه مدیریت اجرایی

نتیجه‌گیری

با توجه به تغییرات و پویایی موضوعات روز در رشته مدیریت اجرایی و از آنجایی که نگارش پایان نامه از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است و جزو مهمترین مرحله برای دریافت مدرک تحصیلی به شمار می‌رود، به نوعی که در مرحله بعدی یعنی دکتری نیز کیفیت موضوع و اجرای پایان‌نامه کارشناسی ارشد دارای اهمیت زیادی است. برای موفقیت در نگارش پایان نامه مدیریت اجرایی می‌توانید از راهنمایی‌های اساتید و موسسه‌های باتجربه بهره‌مند شوید.

کاربردی بودن این رشته در دنیای کسب‌وکار امروزی و توجه سازمان‌های به فرایندهای اجرایی نیز کاربردی و مناسب بودن پژوهش‌های این حوزه را دوچندان می‌کند. اما نوشتن پایان‌نامه‌ای با درجه عالی و دفاع موفقیت‌آمیز از آن همواره کاری دشوار و جزو دغدغه‌های دانشجویان این رشته بوده است؛ گروه تحقیقاتی نخبگان برتر با ارائه این اطلاعات مفید و ضروری در طول مقاله فوق، در تلاش برای راهنمایی شما دانشجویان عزیز برای گذر از این مرحله است. شما می‌توانید با مطالعه دقیق این مقاله و دریافت راهنمایی از افراد با تجربه و اساتید مرتبط، پایان‌نامه خود را با بالاترین کیفیت نگارش و دفاع کنید. همراهی شما عزیزان کمال تشکر را داریم.


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای پایان نامه مدیریت اجرایی

۱) پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی به همراه مقاله بیس

۲) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس پایان نامه به دانشجویان رشته مدیریت اجرایی

۳) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال ارشد و دکتری مدیریت اجرایی

۴) پشتیبانی برای انجام کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور پایان نامه مدیریت اجرایی

۵) تنظیم فصول پایان نامه ارشد و دکتری مدیریت اجرایی با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان

۶) مشاوره جهت انجام کلیه فصول پایان نامه مدیریت اجرایی

۷) مشاوره انجام فصل چهارم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی

۸) تنظیم فصول پایان نامه مدیریت اجرایی متناسب با فرمت دانشگاه ها

ادامه خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر 

۹) برگزاری جلسات آموزشی برای پایان نامه رشته مدیریت اجرایی

۱۰) قالب گذاری پروپوزال ارشد و دکتری برای پایان نامه مدیریت اجرایی

۱۱) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته مدیریت اجرایی

۱۲) تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی

۱۳) استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکتری مدیریت اجرایی برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، SCOUPUS

۱۴) پذیرش و اکسپت تضمینی مقالات در رشته مدیریت اجرایی از مجلات ISI و ISC

۱۵) حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع برای پایان نامه مدیریت اجرایی

۱۶) تبدیل پایان نامه به کتاب در رشته مدیریت اجرایی با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال

۱۷) چاپ کتاب از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 9 مرداد 1401 و ساعت : 06:38 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (2) مورد

قاسم پور

با سلام میخواهم موضوعاتی راجع به برند،تقویت برند،عوامل موثر بر تقویت برند ووفاداری برای نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت کسب وکار گرایش بازاریابی پیشنهاد دهید.باسپاس

پاسخ
مالمیر

سلام موضوع در مورد برجستگی برند و بازاریابی مرتبط (علت و معلولی) پیشنهاد می کنید . با تشکر

پاسخ