×

ساختار مقاله مبتني بر پژوهش میداني

به این مطلب امتیاز دهید

ساختار مقاله مبتني بر پژوهش میداني چگونه است؟

ساختار مقاله مبتني بر پژوهش میداني

با توجه به خاص بودن گزارشات در فعالیت پژوهشي شاخه هاي علوم، حتی روش هاو اصول کلی به طور خاصی مطرح می شود. یک الگوی استاندارد شده ای در ساختار مقاله مبتني بر پژوهش میداني وجود دارد که انجمن روانشناسان در اختیار مؤلفان قرار داده اند تا محقق زمانی که می خواهد گزارشی را تهیه کند آن اصول را به کار بگیرد.

مقدمه

در واقع مقدمه مهم ترین بخش در ساختار مقاله مبتني بر پژوهش میداني می باشد. مقدمه شروع هر مقاله می باشد و خلاصه اي از فصل اول و دوم پایان نامه ها و رساله هاست. به طور مختصر به بیان کلیات تحقیق می پردازد. در مقدمه اهداف و ضرورت انجام آن به صورت چکیده بیان می شود. باید به این نکته توجه کرد که هدف مقدمه روشن شدن موضوع تحقیق به خواننده است و در واقع مقدمه یک منطق اساسی را در تحقیق عنوان می کند.

در این مرحله باید پرسش های خود را به صورت مفهومی بیان کند و در تعریف متغیرهای تحقیق به صورت عملیاتي بپردازد. به گونه ای دقیق چگونگي انجام پژوهش گزارش گردد و خواننده در مورد اعتبار آن نظرسنجی کند.

روش

از وظایفی که مؤلف باید بپردازد عبارتند از: بیان ابزارهای پژوهش,بیان طرح پژوهش,روش تحلیل داده ها و روش اجرا می باشد. یک سری نتایج مفیدی از توصیف کلامی حاصل می شود که در این مرحله مطرح می شود. توصیف کلامی با اطلاعات آماری تکمیل می شود و بهترین روش آن است كه داده ها مبتني بر ترتیب منطقي نمایش داده شوند.

نتایج

ساختار بخش نتایج وابسته به تأیید شده بودن یا تأیید نشده بودن فرضیه ها و یا از طریق شکل و نمودار و یا جدول پرسش هاست. ترتیب بیان کردن نتایج بر اساس مهم تر بودن و یا برحسب ترتیب تنطیم سؤال ها یا فرضیه هاي آنهاست، در واقع می توان گفت بیان نتایج از جالب توجه ترین و رایج ترین یافته هاست که می شود آن را به گونه ای خاص بیان کند.

 در این پست به ساختار مقاله مبتني بر پژوهش میداني اشاره شد. چنانچه در پژوهش های میدانی نیاز به کمک داشتید با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

واژگان کلیدی در مقاله

مقالات علمی

چکیده در مقالات

ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش میدانی

ملاک های محتوایی مقالات چیست؟

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 3 مرداد 1401 و ساعت : 05:17 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]