×

دسته بندی مقاله های علمی و دانشگاهی

به این مطلب امتیاز دهید

دسته بندی مقاله های علمی و دانشگاهی چگونه است؟

دسته بندی مقاله های علمی و دانشگاهی

دسته بندی مقاله های علمی و دانشگاهی به قرار زیر می باشد:

نوشته های سطح اول

در واقع می توان گفت این نوشته ها و گزارشها حاصل پژوهشگر ویا همکاری چند پژوهشگربا هم پدید آمده است. این نوشته ها در مجلات توسط متخصصین مورد بررسی قرار می گیرند و به طور دقیق بازنگری می کنند.

بخش بیشتر نوشته های سطح اول در مجلات علمی و تحقیقاتی نیز به چاپ میرسند. ولی تحقیقات دیگر تحت عنوان رساله ها,پایان نامه ها و رساله های دکتری و کارشناسی ارشد نیز به چاپ می رسند.معمولاً سهم هر پژوهشگر در پیشرفت دانش به وسیله تعداد مقالات بررسی می شوند مخصوصا مقالاتی که در مجلات بازنگری دقیق به چاپ رسیده اند.

انجام پایان نامه ارشد و دکتری در همه رشته ها با چاپ مقاله

نوشته های سطح دوم 

این نوشته هابرای بیان حقایق و جزئیات منابع سطح اول استناد می کنند. در واقع هدفی که این نوشته ها دنبال می کنند می توان به خلاصه کردن و در هم آمیختن دانش در حوزه خاصی  برای پژوهشگران که نسبت به آن موضوع آگاه هستد اشاره کرد.

 نوشته های سطح سوم

این نوشته ها حاصل منابع سطح اول و سطح دوم هستند اما مخاطبین آنها پژوهشگرانی هستند که در حوزه های علمی مختلفی نسبت به موضوع اصلی انتشار یافته فعالیت می کنند. در چنین نشریاتی میتوان گفت اکثرا مورد استقبال عامه قرار می گیرد. به عنوان مثال میتوان به مقالات علمی روزنامه ها، کتاب های درسی و دانشگاهی، مجلات علمی، خبرنامه ها اشاره کرد.

نوشته های خاکستری

به  منابع از اطلاعات علمی گفته می شود که با روش های ساده توزیع نشده اند به همین خاطر دسترسی به آنها با مشکل مواجه می شود. نوشته های خاکستری شامل: گزارشات فنی با توزیعی محدود, برخی از انواع مستندات دولتی,مجلاتی که توسط گروه های ذینفع خاصی منشر شده اند در حالی که این گروه های ذینفع توزیع محدودی دارند و پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری اشاره کرد.

در این پست به دسته بندی مقاله های علمی و دانشگاهی اشاره شد. چنانچه در زمینه مقاله نیاز به مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید.

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

مطالب مرتبط:

واژگان کلیدی در مقاله

مقدمه ای برتاریخچه مقاله نویسی

دسته بندی مقاله های علمی و دانشگاهی

ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش میدانی

ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش توصیفی

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 26 دی 1402 و ساعت : 06:41 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]