×

خصوصیات فهرست مطالب در پایان نامه

به این مطلب امتیاز دهید

فهرست مطالب در پایان نامه

خصوصیات فهرست مطالب در پایان نامه

 

فهرست مطالب در پایان نامه، معمولاٌ در برگیرنده چندصفحه است، که در یک نگاه خواننده را با رئوس کلی محتوای پایان نامه آشنا می سازد و خواننده یک دیدگاه کلی نسبت به آنچه که در پایان نامه آمده است، پیدا می کند. فهرست باید طوری تنظیم شود که خواننده به آسانی بتواند قسمتی که توجه او را جلب نموده است، پیدا کند.

فهرست مطالب در پایان نامه یا رساله ، معمولاً قبل از مقدمه می آید و رئوس مطالب باید دقیقا منطبق با ترتیب عناوین مندرج در متن باشد. فهرست مطالب شامل عناوینی مانند: چکیده پایان نامه یا رساله، مقدمه، بخش ها، عناوین بخش ها، فصول و عناوین آن ها و عنوان های محتویات فصل ها هست. فهرست مطالب خوب، خلاصه ای از محتوای پایان نامه یا رساله را به نحو مطلوب ارائه می دهد.

🎓انجام پایان نامه ارشد و دکتری در همه رشته ها با چاپ مقاله 📝

نحوه نوشتن فهرست مطالب در پایان نامه

پس از طی مراحل مختلف انجام پایان‌نامه ارشد و دکتری و مشخص شدن فصل‌ها و تیترهای اصلی و فرعی و بارگذاری شکل‌ها و جدول‌ها و نمودارهای پژوهش نوبت به تنظیم فهرست جداگانه برای هر یک از این محتواها می‌رسد، اما نحوه نوشتن فهرست مطالب در پایان نامه یا نحوه نوشتن فهرست شکل‌ها یا نحوه نوشتن فهرست نمودارها روش استاندارد و مشخصی دارد که لازم است بر اساس آن فهرست‌نویسی انجام شود. بنابراین بهتر است دانشجویان این روش را با همه نکات و اصول مهم آن بیاموزند تا به کمک آن به‌سرعت فهرست‌های مختلف پایان‌نامه‌شان را تهیه و تنظیم کنند.

انوع فهرست

  1. فهرست اجمالی :

فهرستی است که معمولا یک صفحه یا کمتر است و درآن عناوین فصل ها و بخش ها قرار می گیرد.

  1. فهرست تفضیلی :

فهرستی است که تمامی جزئیات و قسمتهای تشکیل دهنده فصل ها و بخش ها بطور جزیی در آن نشان داده می شود.

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 4 آذر 1401 و ساعت : 10:25 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]