×

5 نکته مهم در نگارش پایان نامه

به این مطلب امتیاز دهید

نکات مهم در نگارش پایان نامه چیست؟

نکات مهم در نگارش پایان نامه

بسیاری از دانشجویان عزیز در مورد نگارش پایان نامه موارد خیلی پایه را از شروع انجام پایان نامه در نظر نمی گیرند و در انتها به مشکل می خوردند بر همین اساس یکسری نکات را که برای شروع پایان نامه نویسی نیاز است را یادآور می شویم.

نکات برجسته و مهم در مورد نگارش پایان نامه:

  • برای نگارش پایان نامه باید در موقع تایپ، حتما تنظیمات برگه را روی A4 تنظیم کنید. نویسنده در مواردی از قبیل نوع فونت برای نگارش و املاء صحیح کلمات همچنین به کاربردن قواعد واصول نگارش و دستور زبان و علامتهای دیگر توجه کافی داشته باشد. اولین سطر هر پاراگراف باید به اندازه چهار حرف از کادر اصلی فاصله داشته باشد.
  • فاصله بین پاراگراف ها به اندازه دو سطر معمولی می باشد. توجه داشته باشید نقل قول ها باید در وسط صفحه و درون کادر باشد و یک مورد دیگر در مورد نقل قول ها اینکه به اندازه چهار حرف از کادر باید فاصله داشته باشد.

  • در قسمت پاورقی فاصله بین دو سطر نصف فاصله در متن اصلی می باشد . نکته ای که اکثرا رعایت نمی کنند شماره گذاری جداول اشکال می باشد. توجه داشته باشید که شماره گذاری اشکال در پایین هر شکل و شماره گذاری جداول بالای هر جدول باید نگاشته شود. فاصله شماره با شکل یا جدول به اندازه یک سطر می باشد.
  • در متون فارسی اعداد اصلی و فرعی باید راست به چپ اورده شود و در متون انگلیسی از چپ به راست نوشته شود.در مورد مطالب زیر شاخه یک فصل دقت داشته باشید که شماره فصل در سمت راست و شماره زیر شاخه در سمت چپ باشد.به طور مثال جدول دو از فصل یک به صورت (جدول 1-2) نگارش می شود.

موفق باشید.

مطالب مرتبط:

نکاتی در مورد پایان نامه

ویرایش و نکات فنی پایان نامه و رساله

فصل های پایان نامه

ساختار گزارش پایان نامه

پایان نامه مامایی

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 11 شهریور 1401 و ساعت : 03:46 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه