×

6 مورد انواع اصلی مقالات

به این مطلب امتیاز دهید

انواع اصلی مقالات کدام اند؟

انواع اصلی مقالات

گروه تحقیقاتی نخبگان برتر

پژوهش و تحقیق که نمود آن در مقالات علمی بارز می شود از گذشته تا کنون جز لاینفک نیازهای ضروری یک جامعه محسوب می شود. در واقع هر مقاله علمی شامل تحقیق و پژوهش از یک کار مطالعاتی تشکیل می شود که در آخر منجر به تدوین مقاله می شود. انواع اصلی مقالات عبارتند از:

1.مقاله علمی-مروری

2.مقاله کنفرانسی

3.مقاله علمی-ترویجی

4.مقاله علمی-پژوهشی

5.مقاله علمی-عمومی

6. مقاله isi , isc

این انواع مقالات در نحوه نگارش و نتیجه گیری و روش تحقیق تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به شرح هر یک از انواع اصلی مقالات خواهیم پرداخت.

مقاله علمی-مروری

یکی از انواع اصلی مقالات، مقاله مروری است. همنطور که از نام آن پیداست به مرور مطالعات دیگر در این مقالات پرداخته می شود. مقاله مروری مقاله ای است که نه تنها به یک زمینه تخصصی اشاره دارد بلکه کسی که آن مقاله را می نویسد باید در آن زمینه تخصص پیدا کند و همچنین تحقیقاتی در آن زمینه انجام داده باشد. در کل این مقالات حاصل تجربه زیاد از اندیشه دانشمندان علوم مختلف برگرفته شده است.

مقاله کنفرانسی

یکی دیگر از انواع اصلی مقالات مقاله کنفرانسی می باشد. در واقع مقاله کنفرانسی از نتایج تحقیقاتی که مخصوص هر کنفرانس هست تدوین و در کتاب مجموعه ﻣﻘﺎﻻت ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲ منتشر میشود. هر کنفرانس با توجه به مخاطبین و اهدافی که دارد متناسب با استانداردها تعیین می شود. مقالات کنفرانسی را می توان به صورت پوستر هم عرضه کرد. این مقالات نسبت به مقالات ژورنالی از درجه اعتبار پایین تری برخوردار هستند.

مقاله علمی-ترویجی

از دیگر انواع اصلی مقالات، مقاله علمی-ترویجی می باشد. این مقاله باعث می شود سطح خواننده ارتقا پیدا کند در واقع این مقالات میتوانند ترجمه با تالیف باشند. این مقالات در نشریات وزارت علوم منتشر می شود و مخاطب آنها دانش آموزان، مخترعین، کارآفرینان و افراد دارای تحصیلات غیررسمی تشکیل می دهند.

مقاله علمی-پژوهشی

در این مقالات از دو ویژگی اصالت و ابداع میتوان عنوان کرد و در نتیجه هدف آن باعث پیشبرد مرزهای علمی و فناوری می شود. این مقالات در نشریات مصوب وزارت علوم منتشر می شود و مخاطب آنها دانشجویان دوره های دکتری, پژوهشگران می باشد.

مقاله علمی-عمومی

در واقع این مقالات حاصل یافته های علمی است که جنبه اطلاع رسانی برای افراد جامعه دارد. این مقالات در نشریات، روزنامه ها و سایت ها از وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتشر می شود.

مقاله isi و isc

مقاله isc شامل مقالات معتبر کنفرانسی یا مجلات علمی-پژوهشی است که در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می شودکه شامل مقالات دانشمندان می باشد و برای نمایه مقالات فارسی ,عربی و انگلیسی در ایران راه اندازی و در حال حاضربه فعالیت می پردازد. مقاله isi شامل مقالات معتبر کنفرانسی یا مجلات علمی-پژوهشی است که در مؤسسه علمی اطلاعات علمی نمایه میشود. isi یکی از مؤسسات معتبر در عرصه جهانی می باشد و به دلیل بالا بودن استاندارد های جهانی در رتبه نخست می باشد.

انواع مقالات

جمع بندی

انواع اصلی مقالات در این پست مورد بررسی قرار گرفت. بصورت کلی مقاله علمی پژوهشی در جایگاه بالاتری نسبت به مقالات دیگر قرار دارد. این بستگی به موضوع مقاله و سطح نگارش نیز دارد. لازم به ذکر است گروه نخبگان برتر با سابقه بیش از ده سال فعالیت پژوهشی و مشاوره برای نگارش و چاپ انواع اصلی مقالات در کنار شماست. کافی ست درخواست خود را برای ما ارسال بفرمایید تا در کمترین زمان کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط:

واژگان کلیدی در مقاله

واژگان کلیدی در مقاله

ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش میدانی

ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش توصیفی

ملاک های محتوایی مقالات چیست؟

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – مشاوره پروپوزال – چاپ مقاله

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 14 شهریور 1401 و ساعت : 10:20 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]