×

الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی

به این مطلب امتیاز دهید

الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی

رعایت الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی برای پذیرش مقاله امری ضروری ست. اما ژورنالهای خارجی فرمت های خاصی برای پذیرش مقاله دارند. ساختار کلی مقاله و ترتیب قرار گیری بخش های اصلی یکسان می‌باشد و ممکن است تفاوت در فرمت مقالات باشد. مراحل کلی نگارش یک مقاله به ترتیب زیر می‌باشد:

الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی

الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی

عنوان یا Title

عنوان انتخابی یکی از اجزای الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی بوده که برای مقالاتی که در یک ژورنال خارجی معتبر چاپ می شود باید کوتاه و جذاب و همچنین ناب و جدید باشد. وجود کلمات کلیدی مرتبط با حوزه نگارشی مقاله در جذب بیشتر مخاطب تاثیر مثبتی خواهد داشت.

نکته: از آوردن اختصارات Abbreviation در عنوان خودداری شود.

نویسندگان و درجه علمی آن ها و درج ایمیل نویسنده مسئول  Affiliation

Affiliation اسامی نویسندگان مقاله می‌باشد. در الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی، بعضی از مقالات که سطح علمی بسیار بالایی دارند احتمالا چند نویسنده داشته باشند. باید اسامی هر یک از نویسندگان را به همراه اطلاعاتی از جمله نام شهر و نام دانشگاه بنویسید. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید برای انجام پایان نامه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

چکیده یا  Abstract

عنوان و چکیده مقاله به همراه کلیدواژه‌ها در الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی تنها بخش‌های یک مقاله هستند که در بازیابی آن در پایگاه‌های علمی و جستجوگرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نگارش چکیده مناسب می‌تواند شانس دیده شدن مقاله را افزایش دهد. همچنین چکیده یا خلاصه مختصر از محتوای مقاله به خواننده ارائه می‌دهد تا بتواند با یک وارسی کوتاه با کل مقاله آشنا شود.

*نباید بیش از ۲۵۰ کلمه باشد.

*کلمات کلیدی (باید متناسب با زمینه نگارشی مقاله انتخاب شوند و انتخاب 10 تا 15 کلمه به عنوان کلمه کلیدی کافی است)

مقدمه Background and Aims

در مقدمه شما شانس جذب مخاطبین را خواهید داشت. در الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی همچنین لازم است هدف یا سوال اصلی پژوهش به صورت صریح و روشن در انتهای مقدمه ذکر گردد.

روش تحقیق Method

 روش کار، قلب الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی است. بخش روشها بايد با يك توالي منطقي شرح دهد كه يك مطالعه چگونه طرح ريزي و اجرا شده است و داده ها چگونه تحليل گرديده اند. تمامي موارد ذكر شده در اين بخش را به تفصيل توضيح دهيد. اين بخش بايد به گونه اي نوشته شود كه اگر محقق ديگري تصميم به تكرار كار شما گرفت براحتي بتواند مطالعه را عيناً و يا به شكل ديگري انجام دهد.

*در صورت استفاده از پرسشنامه لازم است مشخص گردد که آیا پرسشنامه استاندارد است که توسط دیگران ساخته شده و یا توسط پژوهشگر ساخته شده است.

یافته ها  Results

در الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی، نتایج باید به طور مشخص و ساده بیان شوند زیرا این نتایج هستند که دانش و اطلاعات جدیدی را که شما به جهان ارائه می‌کنید تشکیل می‌دهند. بخش های نخست مقاله برای گفتن چرایی و چگونگی نتایج حاصل شما طراحی می‌شوند. بخش آخر مقاله برای گفتن آنچه که آنها معنی می‌دهند، طراحی می‌شود؛ بنابراین کل مقاله باید بر مبنای نتایج پابرجا و معتبر بماند.

نتایج باید با وضوح و شفافیت کامل ارائه شوند.

بحث یا Discussion

الگوی نگارش مقالات در مجلات خارجی در این بخش با معرفی مختصری از مطالعه و نتایج اصلی آن آغاز شود و درادامه ابتدا تفسیر نویسنده از مهمترین یافته های مطالعه ارائه گردد . نتایج با یافته های پژوهش های مشابه داخلی و خارجی مقایسه شود لازم است استدلال نویسنده از تفاوت ها و شباهت های نتیجه ی مطالعه حاضر با مطالعات مرور شده توضیح داده شود .

از بحث در مورد یافته های جدیدی که در قسمت نتایج به آن اشاره نشده خودداری شود. در انتهای بحث به نقاط قوت و ضعف و محدودیت های مطالعه اشاره شود. محدودیت ها ممکن است در ارتباط با تعمیم پذیری نتایج، اثر بخشی متغیر مستقل بر متغیر وابسته، میزان بازگشت پرسشنامه ، دستیابی به نمونه ها و ابزار و مشکلات جمع آوری اطلاعات باشد .

در انتها پیشنهاداتی کاربردی بر اساس نتایج مطالعه ی کنونی و مطالعات آینده ارائه گردد.

نتیجه گیری Conclusion

در نوشتن قسمت بحث و نتیجه گیری به تفسير نتايج، بحث و نتيجه‌گيري و ارتباط ميان يافته‌ها با تحقيقات و تئوري‌هاي پيشين پرداخته می‌شود. ساختار اين بخش بر عكس مقدمه است، از جزئيات نتايج پژوهش شروع و به سمت كليات حركت مي‌كنيم. حجم اين بخش نبايد بيش از يك سوم كل نوشتار باشد ضمن یک یا دو پاراگراف، پیام نهایی مقاله که در واقع نتیجه کاربردی مقاله است به روشنی بیان می شود.

حامی مالی Funding

منبع، سازمان با شخصی که تامین کننده مالی مطالعه است، ذکر می شود.

مشارکت نویسندگان Contribution Author

سهم نویسندگان (جایگاه نویسنده/ مشارکت نویسنده در مطالعه بر اساس شرایط نویسندگی) ذکر گردد.

تشکر و قدردانی (Acknowledgments)

در صورت نیاز از کلیه‌ی افراد یا سازمان هایی که در تدوین مقاله، گردآوری مطالب با کمک های مالی و یا تکنیکی همکاری نموده اند، تشکر به عمل آید.

منابع References

چنانچه در طول تحقیق به منابع یک نویسنده دیگر استناد کرده باشید باید در این بخش به آنها اشاره کنید و اسامی منابع را به همراه نام نویسنده بنویسید چنانچه در بخش منابع اشاره ای به نام منابع نکنید احتمال دارد که مقاله شما ریجکت شود. دست نوشته ارسالی نباید به طور هم زمان برای سایر مجلات ارسال شده یا در مجله دیگر به چاپ رسیده باشند.

دستنوشته رسیده طبق فلوچارت مورد بررسی قرار می گیرند

*دستنوشته فقط از طریق نویسنده مسوول ارسال گردد. در صورتی که دستنوشته دارای نویسنده رابط (واسطه ی غیرمسئول) است.

*باید نامه ای مبنی بر معرفی نویسنده رابط از طرف نویسنده مسئول همراه آن به عنوان فایل ضمیمه فرستاده شود.

*مسئولیت صحت و سقم مندرجات در مقاله به عهده نویسنده‌ است.

*ضروری است مقاله بر اساس اصول نگارشی و ویرایشی و ساختار مندرج در راهنمای نویسندگان نشریه تنظیم گردد.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 17 شهریور 1401 و ساعت : 05:24 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]