×

شرح اجزای پروپوزال به همراه دانلود نمونه پروپوزال (pdf)

به این مطلب امتیاز دهید

دانلود نمونه پروپوزال ارشد و دکتری

پروپوزال چیست؟

قبل از معرفی دانلود نمونه پروپوزال به شرح آن می پردازیم. پروپوزال (proposal) یک واژه انگلیسی به معنی پیشنهاد و طرح اولیه و نقشه کلی هر کار تحقیق و تحقیقاتی است. همانگونه که برای انجام کوچک ترین کاری لازم است، در ابتدا طرح و نقشه آن کار آماده شود اگر چه ممکن است به صورت ذهنی باشد.

دانلود نمونه پروپوزال

برای انجام تحقیق که معمولا کار زمان بر و پر زحمتی است؛ بدون تردید داشتن طرحی که همه ی جوانب امر در آن پیش بینی شده باشد ضروریست. هر چقدر پروپوزال یک تحقیق دقیق وهمه جانبه باشد به همان اندازه کار محقق در زمان انجام پروژه تحقیقی راحت تر و در زمان کمتری انجام خواهد شد.

آماده کردن طرح پیشنهادی تحقیق (پروپوزال) گام مهمی در فرآیند تحقیق است. در بسیاری از مؤسسات پیش از آنکه طرحی مورد تحقیق قرار گیرد، باید طرح پیشنهادی تحقیق به مؤسسه تعلیم شود و طی جلسه ای رسمی در حضور استادان راهنما و مشاوران و داوران از آن دفاع شود. در دانشگاه های دولتی کشور هم اکنون (از سال 1386) این مسئله در سطح دکتری جدی است و داوران باید از داخل و خارج دانشگاه تعیین و در حضور آنان از طرح پیشنهادی دفاع شود.

طرح پیشنهادی تحقیق مانند نقشه اولیه است که پیش از آغاز به کار مهندسان ساختمان آن را تهیه می کنند. پیش نویس طرح پیشنهادی با تجزیه تحلیلی که توسط دانشجو و استاد راهنما انجام می گیرد تعدیل می شود.

 

اجزای پروپوزال

پروپوزال از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟

اگر دانلود نمونه پروپوزال اقدام کرده باشید می بینید که یک پروپوزال معمولا شامل قسمت های زیر می باشد:

1.انتخاب موضوع ؛
2.عنوان موضوع ؛
3.بیان مسئله ؛
4.ابزار و منابع جمع آوری و تحلیل اطلاعات ؛
5.پیشینه تحقیق ؛
6.اهداف تحقیق(اهداف کلی) ؛
7.اهداف تحقیق(اهداف جزعی ) ؛
8.فرضیه ؛
9.تعریف واژه ها و متغییرهای مورد سنجش و نحوه اندازی گیری آن ها ؛
10.جامعه تحقیق ؛
11.نمونه تحقیق ؛
12.محیط تحقیق ؛
13.مشخص کردن روش تحقیق ؛
14.مشخصات ابزار گردآوری داده ها (پرسش نامه) ؛
15.کاربرد نتایج تحقیق ؛
16.محدودیت های تحقیق ؛
17رعایت اصول نگارش در پروپوزال ؛
18.فهرست منابع ؛
19.پیش بینی زمان لازم برای انجام تحقیق ؛
20.جدول محاسبه هزینه های تحقیق ؛
21.توصیه نهایی ؛

در خصوص پروپوزال و اجزای آن همچنین مقالات دیگری نیز در سایت قرار داده ایم فقط کافی ست در قسمت نوار جستجو کلمه پروپوزال را تایپ کنید و با ما همراه باشید.

نمونه پروپوزال

نمونه پروپوزال رایگان

برای دانلود نمونه پروپوزال رایگان در رشته های مختلف سایت های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد. اما نکته مهم این است که این سایت ها معمولا پروپوزال های قدیمی را ارائه می دهند. سایت نخبگان برتر نمونه پروپوزال ها از سال 1401 و 2022 را در رشته های مختلف و در دو مقطع ارشد و دکتری در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به شرح طبقه بندی دانلود نمونه پروپوزال می پردازیم.

 

نمونه پروپوزال پزشکی

برای دانلود نمونه پروپوزال پزشکی در گرایش های مختلف در قسمت پروپوزال های علوم پزشکی مراجعه نمایید و دانلود رایگان پروپوزال پزشکی در این بخش قابل دریافت می باشد.

نمونه پروپوزال ارشد

نمونه پروپوزال ارشد در رشته های محتلف از طریق سایت نخبگان برتر قابل دریافت می باشد. برای این کار کافی ست در رشته های مختلف به پست مربوطه مراجعه کنید.

 

جمع بندی

نگارش پروپزال نیاز به مطالعه روی موضوع و تسلط بر اجزای ضروری پروپوزال دارد. دانلود نمونه پروپوزال برای آشنایی با اجزای پروپوزال بسیار کمک کننده است. در این پست بصورت مختصر به شرح اجزای پروپوزال پرداخته شد. همچنین راه هایی برای دانلود نمونه پروپوزال در رشته های مختلف اشاره شد. چنانچه در زمینه نگارش پروپوزال نیاز به راهنمایی داشتید کافی ست درخواست خود را برای ما ارسال نمایید.

پیشنهاد مطالعه:

نگارش صحیح متن پایان نامه (علائم نگارشی پر کاربرد در پایان نامه نویسی)

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر– مشاوره پایان نامه – مشاوره مقاله – مشاوره پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 5 شهریور 1401 و ساعت : 09:20 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (1) مورد

واحد پیکار

پروپوزال

پاسخ
[elfsight_click_to_call id="1"]