×

توصیه های مهم در جلسه دفاع

به این مطلب امتیاز دهید

توصیه های مهم در جلسه دفاع

توصیه های مهم در جلسه دفاع

جلسه دفاع را جدی بگیرید

جلسه دفاع برای دانشجویان خاطره به یاد ماندنی می باشد. در این جلسه نمره پایان نامه آنها مشخص می شود. در بسیاری از دانشگاه ها جلسه دفاع آخرین آزمون می باشد و باید برای آن کاملاً آماده باشند. در این جلسه دانشجو از تحقیق خود گزارش شفاهی می دهد. در مرحله بعد داوران نظرات خود را ارائه می دهند.

هیئت داوران پرسش‌های خود را بر اساس متن پایان‌نامه که قبلاً خوانده‌اند؛ و گزارش شفاهی دانشجو که در جلسه شنیده‌اند مطرح می سازند.

موفقیت در جلسه دفاع

موفقیت در این جلسه نقش مهمی در زندگی تحصیلی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد.زمانی که دانشجو آرامش داشته باشد با سهولت می تواند به پرسش های داوران پاسخ بدهد. دانشجو تا می تواند باید به اعصاب خود مسلط باشد. جلسه دفاع تاثیر زیادی در سرنوشت تحصیلی شما دارد.

موارد مربوط به قبل از جلسه دفاع

قبل از جلسه از درست بودن امکانات صوتی مطمئن شوید. تا جایی که امکان دارد در جلسه دفاع تعداد اسلایدهای فایل پاورپوینت کمتر باشد بهتر است. فقط به امکانات رایانه‌ای توجه نکرده و قلم و کاغذ هم برای یادداشت نظرات داوران همراه داشته باشید. بهتر است هر اسلاید حاوی چهار یا پنج سطر، و هر سطر شامل پنج تا هشت کلمه باشد.

گزارش پژوهش

گزارش پژوهش خود را به زبانی ساده بیان کنید. همه ی علاقه‌مندان می‌توانند پس از جلسه متن پایان‌نامه را  مطالعه کنند. فراموش نکنید در جلسه دفاع حتما به یافته های خود و بخش هایی که برایتان جذاب هست حتما اشاره کنید. گزارش شما با طرح یک پرسش و یا اشاره به یک مسئله مهم آغاز شود.

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 20 تیر 1401 و ساعت : 05:21 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]