×

چکیده در مقالات

به این مطلب امتیاز دهید

چکیده در مقالات شامل چه بخش هایی می شود؟

چکیده در مقالات

چکیده در مقالات

چیکده چیست؟

چکیده در مقالات از اجزای اصلی در مقاله چکیده می باشد. چکیده خلاصه ای از موضوع مقاله می باشد که خواننده پس از خواندن آن از موضوع مقاله آگاه می شود.چکیده به طور خلاصه کل موضوع تحقیق را به طور خلاصه و بدون ابهامی برای خواننده بیان می کند. پژوهشگر در وهله اول به سراغ چکیده مقاله می رود تا از موضوع مقاله و کلیت آن آگاه شود.

پس در نتیجه چکیده در مقالات باید در عین سادگی مفهوم تحقیق را برای خواننده روشن کند. پژوهشگر با خواندن چکیده متوجه می شود که مقاله می تواند به سؤالات او پاسخ دهد یانه. عنوان و چکیده باید به گونه ای باشند تا خواننده را از کلیت تحقیق مطلع سازند. چکیده باید قبل از انتخاب عنوان مقاله نوشته شود. چکیده باید قابل فهم باشد و بدون خواندن متن مقاله باید از متن اصلی مقاله آگاه باشند.

ادامه توضیح چکیده

مبتدیان ابتدا باید چکیده های هر بخش از مقاله را به طور مجزا پاکنویس کنند و بعد از بررسی چکیده در مقالات به بازبینی آن بپردازند.

سؤالاتی در موقع بررسی چکیده باید از خود بپرسیم؟

چگونه تحقیق به انجام رسیده است؟

به چه چیزهایی دست پیدا کردیم؟

از این یافته ها به چه نتیجه ای دست خواهیم یافت؟

بعد از جواب دادن به این سؤالات باید انگیزه وهدف و دستاوردهای خود را از تحقیق در اختیار خواننده بگذاریم. چکیده در مقالات باید ساده و روان و منسجم باشد و درعین حال شفاف و واضح باشد.چکیده به صورت گزارشی تنظیم می شود. در چکیده ارجاعی وجود ندارد. از جملات بی معنی در چکیده به هیچ عنوان استفاده نکنید. از لفات و اصطلاحات بی معنی در چکیده پرهیز کنید. در چکیده بین 100تا 250 کلمه مناسب می باشد.

 

ساختار چکیده

مقدمه

در حدود دو تا سه خط توضیح مقدماتی در مورد اهمیت موضوع داده می شود.

هدف

هدف اصلی از انجام پژوهش در حدود یک جمله بیان می شود

روش

روش گردآوری و اجرای پژوهش در حدود سه تا چهار جمله بیان می شود.

یافته ها

یافته های حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده ها بیان می شود.

نتیجه گیری نهایی

نتیجه گیری نهایی در راستای هدف پژوهش بیان می گردد.

 

نمونه یک چکیده مقالات

نقش آینده پژوهی آموزش مجازی در توسعه کار آفرینی: یک پژوهش کیفی

چکیده
زمینه:آینده پژوهی؛دانش تحلیل،طراحی وبرپایی هوشمندانه آینده است وآموزش مجازی به عنوان،رویکردی نوین در توسعه کار آفرینی به یکی از مهم ترین روش های آموزشی درحوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات با برداشتن زمان و مکان و دست یابی به فرصت های آموزشی متنوع،نیازمند مفهومی برای ایجاد تصویری از آینده برای بهبود و کار آفرینی می باشد.هدف: این پژوهش باهدف بررسی نقش آینده پژوهی آموزش مجازی درتوسعه کار آفرینی صورت گرفت. روش: باتوجه به هدف وماهیت پژوهش ازروش پژوهش ترکیبی یا آمیخته با تلفیق روش های کیفی وکمی استفاده شده است.جامعه آماری در بخش کیفی،18 نفراز خبرگان،صاحبان نظران،روسای دانشگاه که باروش نمونه گیری گلوله برفی ودرقسمت کمی،اعضای هیئت علمی دانشگاه های خراسان شمالی به تعداد 224 نفرباروش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب باحجم دانشکده ها انتخاب شدند.برای جمع‌آوری اطلاعات از مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شدوجهت پایایی نیز با استفاده ازآزمون آلفای کرونباخ،ضریب پایایی هر مقوله بدست آمدکه یافته ها نشان داداین ضریب برای تمام مولفه ها بیشتر از 7/0 است.روش تجزیه وتحلیل داده های مصاحبه دربخش کیفی،کدگذاری باز،محوری وانتخابی ودربخش کمی تحلیل عاملی تائیدی انتخاب شده است.نتایج نشان داد که برای مولفه توسعه کارآفرینی 117 کد باز درقالب دومقوله(شاخص درونی و بیرونی) ومولفه آینده پژوهی آموزش مجازی 62 کد باز در قالب دو مولفه(راهبردهای کیفیت بخشی در جهت توسعه آموزش مجازی و زیرساختارهای آموزش مجازی) شناسایی شد.نتایج تحلیل عاملی مرتبه دوم نیز نشان داد که مولفه های توسعه کارآفرینی، مولفه توانمندی کارآفرینی بیشترین اهمیت و فرهنگ کارآفرینی با ضریب 0,58 در کمترین اهمیت را در مدل دارند.

کلیدواژه‌ها

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 3 تیر 1401 و ساعت : 10:46 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]