×

رساله دکتری مدیریت گردشگری

5/5 - (5 امتیاز)
رساله دکتری مدیریت گردشگری

رساله دکتری مدیریت گردشگری

معرفی رشته گردشگری

گردشگری پدیده‌ای است فراتر از مرزها، و در واقع مرز نمی‌شناسد. پدیده گردشگری، در جهان امروز، از برحسته‌ترین و کارآمدترین کارکردهای اقتصادی است که دست‌آوردهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیاری را برای پیش‌گامان آن می‌تواند به ارمغان آورد.

دانش اموختگان مدیریت گردشگری در مقطع های بالاتر و دکتری، در قالب دولت، می‌توانند نقش ایفا کنند که در این مقیاس و جایگاه، وظیفه و کارکرد آن بیشتر نقش قانون‌گذاری و تسهیل‌گری است، و به حمایت و پشتیبانی بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت گردشگری، می‌پردازد.

گردشگری مدیریت نشده، نمی‌تواند ضامن پایداری سیاسی شود. اگر این پدیده مدیریت شده و برنامه‌ریزی شده باشد، از سوی دیگر می‌تواند یک ابزار سیاسی بسیار نیرومند گردد و کشور مورد نظر را دارای جایگاه سیاسی بالاتری نماید. پس مدیریت گردشگری، مدیریت ملاحظات سیاسی گردشگری نیز هست.

رساله دکتری مدیریت گردشگری

رساله دکتری مدیریت گردشگری، یکی از پرکاربرد‌ترین راه ها برای شناسایی معضلات و پیشنهاد راهکار در حوزه گردشگری است و از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است. همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان مدیریت گردشگری این است که چگونه بتوانند یک رساله دکتری مدیریت گردشگری را در پایان کار خود ارائه نمایند. در واقع رساله‌های دکتری شباهت بسیاری به پایان‌نامه‌های دانشجویان دارند که اما در یک اصل با هم تفاوت دارند. در ادامه‌ی این مقاله ما به طور کامل درباره‌ی نوشتن یک رساله دکتری مدیریت گردشگری، برایتان مطالب قرار خواهیم داد.

رساله دکتری چیست؟

رساله نیز مانند پایان‌نامه به نگارش و تحقیقی اطلاق می‌شود که دانشجویان در مورد موضوعی خاص به‌منظور کسب مدرک انجام می‌دهند. یکی از تفاوت‌های اصلی رساله با پایان‌نامه این است که پایان‌نامه برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. اما رساله‌های دکتری برای کسب مدرک و تحصیل در مقطع دکتری صورت می‌گیرد و برای تحصیل در مقطع دکتری استفاده می‌شود.

 در پایان دوره دکتری باید یک رساله دکتری مناسب با حوضه رشته تحصیلی خود نگارش کنید. برای مثال اگر رشته مدیریت گردشگری را انتخاب کرده‌اید لازم است که یک رساله دکتری مدیریت گردشگری بنویسید. از همین رو می‌توانید که در جلسه دفاع در مقابل داوران حاضر شوید و به سؤالات آنها پاسخ مناسب دهید. با ارائه پاسخ‌های قانع‌کننده می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که شما بسیار برای این رشته و حوضه مناسب هستید.

رساله دکتری مدیریت گردشگری

مراحل نوشتن رساله دکتری مدیریت گردشگری

· عنوان و موضوع را انتخاب نمایید.

بهتر است که در مرحله‌ی اول سعی نمایید تا سؤالاتی فرضی را از خود بپرسید تا این‌گونه اطلاعاتی از چیزی که می‌خواهید بدست آورید. با پرسش‌وپاسخ از خود به نتیجه نهایی خواهید رسدی و به‌خوبی می‌توانید عنوان و موضوع رساله دکتری مدیریت گردشگری خود را پیدا نمایید. البته توجه داشته باشید که ما در اینجا نیازی به پرسیدن سؤالات تخصصی نخواهیم داشت و تنها سؤالاتی باشد که شما را از خوردن به بن‌بست‌ها نجات دهد.

صحبت‌کردن با استاد موردنظر و افرادی که تخصص در رشته‌ی مدیریت گردشگری دارند نیز می‌تواند بسیار گزینه‌ی خوبی باشد تا شما را در انتخاب موضوعات متفاوت رشته‌ی مدیریت گردشگری، راهنمایی نمایند. بدین صورت می‌توانید یک پروپوزال رساله دکتری فوق‌العاده نگارش نمایید.

برخی از موضوعات رساله دکتری مدیریت گردشگری

  • عوامل جذب توریست منطقه ای و توریست بین الملل بین کشورهای عضو اکو
  • رفتار جستجوی اطلاعات گردشگران در فرایند برنامه ریزی در مرحله قبل از سفر
  • اولویت‌بندی عوامل محیطی موثر بر توسعه کارآفرینی گردشگری در مقصد
  • تحلیل مشکلات مدیریت منابع انسانی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی
  • بررسی برنامه ریزی ها و سیاستهای توریسم جمهوری اسلامی ایران
  • انگاره مردم ایروان از ایران به عنوان مقصد گردشگری

 

· استارت پژوهش و تحقیق

از مهم‌ترین قسمت‌ها در نوشتن رساله دکتری مدیریت گردشگری، مرحله‌ی تحقیق است. حال شاید برایتان سؤال پیش آید که چرا این قسمت دارای اهمیت است؟ در جواب باید بگوییم که زمانی که ما عنوان را انتخاب کردیم، لازم است که حتماً تحقیق و پژوهش انجام بگیرد. در اصل تحقیقاتی که انجام می‌دهیم می‌تواند محتوای موردنیاز رساله‌ی ما را تأمین نماید بنابراین این موضوع اهمیت ویژه‌ای را دارا هست.

· یک محدوده‌ی زمانی مشخص نمایید

درست است که رساله‌ی شما نیاز به مطلب و اطلاعات دارد اما شما نمی‌توانید که با وسواس بر روی تحقیق خود، زمان خود را از دست بدهید. بهتر است که وقت و زمانی را مشخص نمایید و یک جا به کار تحقیق و مسائل دیگر خاتمه دهید. تصمیم بگیرید که چقدر زمان می‌خواهید برای هر بخش از کار خود صرف کنید؟ برنامه‌ای درست طرح کنید و بر اساس آن زمانی را برای تحقیق و مطالعه خود در نظر بگیرید.

· انتخاب منبع مناسب

بی شک زمانی که شما رساله خود را ارائه می‌دهید، یکی از مهم‌ترین مواردی که استادان و داوران به آن خواهند پرداخت، معتبر بودن نوشته‌های شماست. به همین دلیل این موضوع بسیار مهم است که شما از کجا اطلاعات مفید را بدست می‌آورید. این قسمت می‌تواند تأثیر مهمی بر روی رساله‌ی شما بگذارد بنابراین زمان مناسبی را برایش اختصاص دهید.

حتماً شما در قدم اول برای هر موضوعی به اینترنت مراجعه خواهید کرد و در ابتدا درباره‌ی عنوان و موضوع خود تحقیق می‌نمایید. کار خوبی است اما این را نیز در نظر داشته باشید که هرآنچه که در اینترنت به آن برخوردید، قطعانشان به صحیح بودن آن ندارد؛ بنابراین برای این‌که منبع مطمئن‌تری بدست آرید لازم است که به سایت‌های مطمئن روی ببرید.

Google Scholar یکی از سایت‌هایی است که می‌تواند شما را به منابع علمی معتبر راهنمایی کند. بیشتر افراد بر این نظر دارند که ویکی‌پدیا یک سایت معتبر است که باید گفت خیر و سایت ویکی‌پدیا نیز منبع قابل اعتمادی نیست. اما ارجاعات آن‌ها می‌تواند به شما ایده دهد که به دنبال چه مقالات یا کتاب‌هایی باشید. البته یادتان نرود که شما اطلاعات گسترده‌ای نیز مانند کتاب‌ها را دارید پس کتابخانه‌ها را فراموش نکنید زیرا بسیاری از منابعی که دارند را نمی‌توانید در اینترنت پیدا نمایید.

· شروع به نوشتن رساله نمایید

این مرحله با این‌که چیز خاصی ندارد اما برای بسیاری از دانشجویان بسیار سخت‌تر از تحقیقات و بدست آوردن اطلاعات دارد. البته مهم این است که شما به خود سخت نگیرید و مرحله‌به‌مرحله اطلاعاتی که بدست آوردید را دسته‌بندی کنید و در قسمت‌های موردنظر نوشته‌ی خود، وارد نمایید. اگر که دست به قلمتان خوب باشد و یک تولید محتوا گر باشید که باید بگوییم این قسمت برایتان مانند آب خوردن آسان است و در ادامه مشکلی نخواهید داشت.

· ویرایش و تدوین

پس از نوشتن خود باید دو کار مهم را انجام دهید که کمک به سزایی به شما خواهد کرد. قدم اول ویرایش کردن مشکلات و ایرادات‌ رساله و مرحله‌ی بعدی بازخورد گرفتن از دوستان و افراد متخصص در این زمینه.

سخن آخر

در این مقاله‌ سعی کردیم که به‌صورت کوتاه اما مفید، برایتان مطالبی را درباره‌ی نوشتن رساله دکتری مدیریت گردشگری بیان نماییم. امیدواریم که از این مطالب راضی بوده باشید و از نکاتی که برایتان ذکر شد استفاده نمایید تا بتوانید بهترین رساله دکتری مدیریت گردشگری خود را نگارش نمایید. از شما ممنونیم که ما را تا پایان مقاله همراهی کردید.

خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای رساله دکتری مدیریت گردشگری

۱) پیشنهاد موضوعات جدید رساله مدیریت گردشگری به همراه مقاله بیس
۲) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس رساله به دانشجویان رشته مدیریت گردشگری
۳) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال دکتری مدیریت گردشگری
۴) آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول رساله مدیریت گردشگری
۵) تبدیل رساله به کتاب در رشته مدیریت گردشگری با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال
۶) تنظیم فصول رساله مدیریت گردشگری با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان
۷) پشتیبانی کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور رساله مدیریت گردشگری
۸) پشتیبانی جهت انجام فصل چهارم رساله دکتری مدیریت گردشگری
۹) تنظیم فصول رساله مدیریت گردشگری متناسب با فرمت دانشگاه ها
۱۰) چاپ کتاب از رساله دکتری مدیریت گردشگری با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی
۱۱) تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای رساله مدیریت گردشگری
۱۲) قالب گذاری پروپوزال دکتری برای رساله مدیریت گردشگری
۱۳) استخراج مقاله از رساله برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI ، ISC،SCOUPUS
۱۴) حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع
۱۵) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI , ISC در رشته مدیریت گردشگری
۱۶) پذیرش اکسپت تضمینی مقالات در رشته مدیریت گردشگری از مجلات ISI و ISC
۱۷) برگزاری جلسات آموزشی حضوری

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 1 تیر 1401 و ساعت : 07:51 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]