×

چگونه یک مقاله علمی بنویسیم

به این مطلب امتیاز دهید

فهرست مطالب (با کلیک روی هر عنوان به همان قسمت هدایت خواهید شد)

نگارش مقاله علمی

چگونه یک مقاله علمی بنویسیم

مقاله علمي معمولاً در نتيجه پژوهش منطقي، رویه ای علمی دارد و همین امر سبب تولید محتوایی دقیق می شود.

استفاده ساير پژوهشگران، متخصصان و علاقمندان در این بین نقش مهمی دارد. تهيه گزارش از نتايج مطالعات و پژوهش هاي انجام شده، يكي از مهمترين مراحل پژوهشگري به شمار مي رود. چون رشد و گسترش هر عملي از طريق ارائه و به هم پيوستن دانش فراهم آمده از سوي فرد فرد انديشمندان آن علم تحقق مي يابد.

ویژگی مقاله

از امتيازهاي مهم يك مقاله مي توان به مختصر و مفيد بودن، بِروز بودن و جامع بودن آن اشاره كرد.

محقق ميتواند حاصل چندين ساله پژوهش خود در يك رساله، پايان نامه، پژوهش، يا حتي يك كتاب را به اختصار در يك مقاله علمی بيان كند. این امر باعث می شود پژوهشگران ديگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از كليات آن آگاهي يابند و در صورت نياز بيشتر اطلاعت کاملی را در اختیار دیگران قرار دهند.

نشریات

امروزه نشريات گوناگوني در زمينه هاي مختلف علمي- پژوهشي نشر مي يابد. مقاله هاي به چاپ رسيده در آنها، اطلاعات فراواني را در اختيار دانش پژوهان قرار مي دهند. امتیاز های فراوان علمی زیادی به دیگران از این طریق منتشر می شود. محققان باید شيوه تدوين مقاله علمی آشنا باشند تا بتوانند تحقيقات و مطالعات خود را به صورت مقاله در اختيار علاقه مندان قرار دهند. نوشتن مقاله مستلزم رعايت اصولي در ابعاد مختلف محتوايي، ساختاري و نگارشي است. این امر خود زمینه ساز مقاله ای دقیق و کامل می باشد.

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 17 تیر 1401 و ساعت : 10:31 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]