×

پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای (3 پارامتر مهم)

به این مطلب امتیاز دهید

پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای در مقاطع ارشد و دکتری

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از به پایان رساندن دوره کارشناسی ارشد خود قصد مهاجرت به کشورهای دیگر و گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور شده باشید. یکی از پارامتر های مهم برای اپلای داشتن یک پایان نامه قوی است.

در این مقاله راجع به این موضوع برای شما توضیحاتی خواهیم داد اما قبل از آن باید از خود بپرسیم: آیا صرف داشتن یک پایان نامه قوی میتواند تضمین دهنده کانفرم شدن درخواست اپلای ما باشد یا خیر ؟ و پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای چه میزان است ؟

 

پیشنهاد مطالعه: انجام پایان نامه ارشد و دکتری با چاپ مقاله 

 

پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای

یکی از این پارامترها معدل شماست

  1. معدل در روند گرفتن پذیرش

  2. آیا با معدل پایین هم می توان پذیرش گرفت؟

  3. مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش چیست؟

پذیرش در کشور های اروپایی

دانشجویانی که قصد گرفتن پذیرش در کشور های اروپایی دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند که داشتن معدل بالا پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای می تواند به آن ها در انتخاب دانشگاه های معتبرتر کمک به سزایی کند و درهای دانشگاه های بیشتری را به روی آنها باز کند.

مسلما کشور هایی مانند فرانسه و آلمان که سطح تحصیل و زندگی خوبی دارند دانشجویان را با شرایط سخت تری پذیرش می کنند و شرط معدل برای پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای یکی از شروط تعیین کننده قلمداد می شود، به عنوان مثال این کشور ها در بعضی رشته ها معدل بالای 18 را مورد قبول قرار می دهند.

تحصیل در آلمان و یا تحصیل در فرانسه

پس برای تحصیل در آلمان و یا تحصیل در فرانسه باید مواردی را رعایت کنید تا نقص معدل در پرونده شما برطرف شود. در رشته های مهندسی سخت گیری‌های کمتری وجود دارد، معدل دیپلم و پیش دانشگاهی اهمیت کمتری داشته و شرایط پذیرش راحت تر است اما در مواقعی که معدل دیپلم پایین باشد مدرک زبان اهمیت زیادی پیدا می کند.

دانستن این موضوع که وقتی از دانشگاه های معتبر و درجه یک تقاضای پذیرش داشته باشید بایستی رشته دیپلم و پیش دانشگاهی با هم مرتبط باشند چون برای بعضی از دانشگاه ها این موضوع اهمیت زیادی دارد. در اینجاست که پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای نمایان می شود و میتواند به برخی دانشجویان کمک کند تا نمرات منفی خود را جبران کنند.

 

 4 تیپ دانشجو برای اپلای اقدام می کنند

1- دانشجویانی که در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد معدل بالایی دارند

اگر در این گروه هستید باید به شما بگوییم که شانس دریافت پذیرش و ویزا برای شما بسیار بالا است اما تنها معدل خوب کافی نیست با این حال می توانید در دانشگاه های متوسط در اروپا تحصیل کنید. اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های عالی با رتبه ی بالا را دارید باید نمره های زبان بالایی نیز داشته باشید که این نمره برای پذیرش در هر کشور و هر دانشگاهی متفاوت است .

بر همین اساس اگر قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارید برای گرفتن مدرک زبان خود اقدام کنید. مدرک زبان مورد تایید در اروپا مدرک آیلتس، تافل و یا GRE و . . . است. در این شرایط پایان نامه و تاثیر آن بر اپلای زیاد نیست.

2- دانشجویانی که در مقطع کارشناسی معدل بالایی دارند اما در ارشد معدلشان پایین است

اگر شما در این دسته جای دارید و و دوره تحصیلی خوبی را در کارشناسی ارشد نداشتید و در فکر اپلای هستید شما می توانید شانس خود را امتحان کنید و قدم در این راه بگذارید. اما باید به فکر جبران این نمره ی از دست رفته باشید.

شما می توانید با کسب نمره ی بالا در GRE  یا تافل و همچنین کار بر روی رزومه ی خود و ارائه ی یک رزومه ی قوی تا حدی نمره ی پایین معدل دوره ی ارشد خود را جبران کنید. در این شرایط نیز پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای بالاست.

3- دانشجویانی که در مقطع کارشناسی معدل پایینی دارند اما در ارشد معدشان بالا است

بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در اروپا را دارند در این گروه قرار دارند یعنی معدل خوبی در مقطع کارشناسی خود ندارند. اگر شما در این گروه هستید جای نگرانی وجود ندارد زیرا عموما کمیته های پذیرش و اساتید خارجی در مورد دوره ی کارشناسی بیشتر بر روی نمرات دو سال آخر کارشناسی تمرکز دارند که طبیعتا بهتر از سال های آغازین تحصیل است.

در این گروه نیز با بهتر کردن رزومه ی تحصیلی خود از طریق ارائه مقالات و شرکت در کنفرانس های پژوهشی معتبر شانس دریافت پذیرش تحصیلی خود را بالا ببرید. در این شرایط نیز پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای بالاست.

4- دانشجویانی که در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد معدل پایینی دارند

قرار گرفتن در این گروه شانس دریافت پذیرش شما را کاهش می دهد اما این به معنی عدم پذیرش نیست. در مقابل شما راه سختی وجود دارد اما به جای ناامید شدن باید تلاش و کوشش خود را افزایش دهید. برای موفقیت در پذیرش باید رزومه خود را از طریق مقاله و کنفرانس و . . . قوی کنید. در این شرایط نمره پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای برای شما کم اثر خواهد شد.

بسیاری از دانشجویان در این گروه قرار داشتند و توانستند علاوه پذیرش خود را بگیرند. نکته ی قابل ذکر این است که در هر گروهی که قرار دارید شانس پذیرش تحصیلی در اروپا را دارید ولی افزایش این شانس رابطه ی مستقیمی با تلاش و کوشش شما دارد. بنابراین با انتخاب هدف خود و تلاش برای آن و کمک گرفتن از یک موسسه برای راهنمایی شما می تواند شما را به هدف نزدیکتر کند.

کلام آخر

امیدواریم با خواندن این مطالب درباره پایان نامه و تاثیر آن برای اپلای پاسخ سوالات خود را در مورد شانس شما برای گرفتن پذیرش و همینطور تاثیر پایان نامه بر اپلای را گرفته باشید. شما میتوانید برای داشتن یک پایان نامه قوی و یا انجام پایان نامه خود با گروه تحقیقاتی نخبگان برتر این چالش را حل کنید.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 30 مرداد 1401 و ساعت : 08:23 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (5) مورد

نیلوفر عبدالرحیمی

من چگونه می‌توانم از طریق پایان نامه ام با اساتید خارج از کشور که مرتبط با موضوع پایان نامه ام کار میکنن در ارتباط باشم؟ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید

پاسخ

    شما باید بر اساس سایتیشن مقالات مرتبط با موضوع تون اساتید رو لیست کنید و با ایمیل شون مکاتبه کنید. هر کدام پاسخ دادن باهاشون ارتباط بگیرید

    پاسخ
    مدیریت
Ati

ایا نمره پایان نامه در معدلی که باهاش اپلای میکنیم محاسبه میشه؟

پاسخ
عاطفه

اگر در هر دو مقطع معدل بالایی داشته باشیم ولی به جای پایان نامه واحد گذرانده باشیم شانس قبولی مان در دانشگاه های آلمان کم می شود

پاسخ