×

پایان نامه روانشناسی

5/5 - (3 امتیاز)

مشاوره پایان نامه روانشناسی

هدف اصلی روانشناسی بررسی وضعیت انسان و چگونگی نحوه ادراک او از محیط پیرامونش و چگونگی رفتارش در شرایط خاص می پردازد. روانشناسی علم کاربرد فرایندهای ذهنی و رفتار است که رفتار به اعمالی گفته می شود که قابل مشاهده است ولی فرایند ذهنی به اعمالی مثل : هیجان و تفکر که قابل دیدن و درک نیستند گفته می شود.

گرایشات رشته روانشناسی

گرایشات در این رشته عبارتند از: آموزش کودکان استثنایی -عمومی-صنعتی و سازمانی-بالینی

در گرایش بالینی یک سری خدمات تشخیص و درمان به افرادی می دهند که دچار استرس و وسواس و غیره هستند. در گرایش صنعتی و سازمانی مشخص می شود محیط کار باید چگونه باشد تا بهترین بازدهی را داشته باشد و اما در گرایش عمومی به کلیات مطالعات روانشناسی می پردازد.

فارغ التحصیلان در رشته عمومی و بالینی می توانند در بیمارستان های عمومی و خصوصی و مراکز آموزشی مشغول به کار شوند اما روانشناسی بالینی کودک در مهدکودک ها و مدارس پیش دبستانی می توانند مشغول به کار شوند و اما روانشناسی کودکان استثنایی در مراکز اصلاح تربیت و بیماران عقب افتاده ذهنی می توانند مشغول به کار شوند.

پایان نامه روانشناسی

 

راهنمای انجام پایان نامه روانشناسی

نوشتن پایان نامه روانشناسی نیاز به مهارت خاص خود دارد. پیروی از دستورالعمل ها به شما کمک می کند این پروژه نوشتن را به پایان برسانید. این بخش دستورالعمل های روشنی را در مورد نحوه نگارش پایان نامه روانشناسی به منظور دستیابی به بالاترین کیفیت محصول نهایی ارائه می دهد.

پایان نامه روانشناسی
پایان نامه روانشناسی تحقیقات اصلی انجام شده توسط نویسنده را ارائه می دهد و در برآورده کردن جزئی از الزامات مدرک ارشد و دکترا در روانشناسی ارائه می شود. برای مطالعه یک موضوع میدانی، معمولاً به تحقیقات اولیه یا ثانویه گسترده نیاز دارد. عصب روانشناسی، روانپزشکی، روانشناسی بالینی، اجتماعی، اقتصادی، رشدی و تربیتی موضوعات پژوهشی این حوزه هستند.

فرآیند نگارش پایان نامه نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق در یک دوره چند ماهه دارد. این شامل انتخاب موضوعات مناسب پایان نامه، توسعه فرضیه ها، طراحی آزمایش ها، جمع آوری داده ها از طریق نظرسنجی، مصاحبه، پرسشنامه، مشاهدات و غیره، تجزیه و تحلیل نتایج با استفاده از برنامه های نرم افزاری آماری، نتیجه گیری بر اساس یافته ها، ترکیب اطلاعات در یک طرح استدلال/نظریه منسجم، و ارسال کار تکمیل شده به دانشگاه یا استاد خود برای ارزیابی.

انتخاب یک سوال تحقیقاتی
انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی می تواند در نگاه اول سخت به نظر برسد. یک پروژه موفق مستلزم بررسی دقیق نوع تحقیق مورد نیاز، منابع موجود و ماهیت جمع آوری داده ها است. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

ادبیات قبلی را مرور کنید: قبل از شروع تحقیق خود، ادبیات موجود را بخوانید تا در مورد روندها و موضوعات فعلی بیاموزید. این همچنین به شما کمک می‌کند شکاف‌های دانش یا حوزه‌هایی را که به تحقیقات بیشتری نیاز دارند، شناسایی کنید.

ملاحظات عملی را در نظر بگیرید: هنگام انتخاب یک سوال بالقوه تحقیق پایان نامه، در نظر بگیرید که آیا با توجه به محدودیت های زمانی و منابع، به عنوان مثال، امکان پذیر است یا خیر. در نظر بگیرید که مطالعه شما به چه مقدار داده برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل نیاز دارد تا بتوانید زمان کافی برای آن برنامه ریزی کنید.

طوفان فکری با همسالان: بحث در مورد سؤالات پژوهشی بالقوه با همتایان یا اساتید می تواند مفید باشد. همکاری با دیگران ممکن است دیدگاه‌های جدید و بازخورد ارزشمندی در مورد امکان‌سنجی و دامنه ایده پروژه‌تان به شما بدهد.

از زندگی روزمره الهام بگیرید: اگر در ارائه ایده‌های جدید گیر می‌کنید، سعی کنید مسائلی را که در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شوید یا صحبت‌های شنیده‌شده بین خانواده/دوستان که به طور بالقوه می‌تواند به سؤالات تحقیقاتی جالب مرتبط با روان‌شناسی منجر شود فکر کنید.

 

یافتن منابع و داده ها

یافتن منابع و داده های قابل اعتماد برای تحقیقات روانشناسی بسیار مهم است. شناسایی اطلاعاتی که از منابع مختلف نیاز دارید اولین قدم است. بسته به موضوع خود، ممکن است بخواهید از مصاحبه، نظرسنجی، داده های کمی یا کیفی، یا مطالعات و آمار موجود استفاده کنید. پس از تعیین نوع تکنیک های جمع آوری داده های مورد نیاز برای پروژه خود، می توانید به دنبال منابع و مواد مربوطه بگردید.

مجلات، مجلات، روزنامه‌ها و سایر نشریات با داوری در پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین قرار دارند که منابع خوبی برای تحقیقات روان‌شناسی هستند. جستجوی این پایگاه‌های اطلاعاتی با کلمات کلیدی، نتایج را به موارد مرتبط محدود می‌کند. به وب‌سایت‌های دولتی برای دسترسی به اسناد دسترسی عمومی در مورد پدیده‌های روانی-اجتماعی مانند نرخ استفاده از خدمات سلامت روان یا روند جمعیت زندانی در طول زمان نگاه کنید. در نهایت، با افراد حرفه‌ای در این زمینه مصاحبه کنید که می‌توانند بینش‌ها و حکایت‌هایی در مورد موضوعات خاص در حال مطالعه ارائه دهند.

 

نمونه موضوعات پایان نامه روانشناسی

در پست مربوط به بانک موضوعات پایان نامه روانشناسی نمونه موضوعات خدمت شما عزیزان ارائه شده است.

 

نوشتن پروپوزال

نوشتن پروپوزال پایان نامه روانشناسی بخشی ضروری از فرآیندی است که برای گرفتن تایید باید با دقت انجام شود. ساختار و محتوای پیشنهاد شما به الزامات دانشگاه شما و هر راهنمایی دیگری که توسط استاد شما ارائه می شود بستگی دارد. با این حال، برخی از عناصر کلی وجود دارد که باید در پروپوزال پایان نامه روانشناسی لحاظ کنید.

قبل از شروع پیشنهاد خود، موضوعات احتمالی را در نظر بگیرید. ایده های طوفان فکری با همکاران یا طوفان فکری به تنهایی می تواند بینش مفیدی در مورد موضوعات احتمالی پایان نامه ارائه دهد. تحولات اخیر در این زمینه را در نظر بگیرید و به طور گسترده در مورد مناطقی که ممکن است از اکتشافات بیشتر بهره مند شوند فکر کنید. پس از محدود کردن موضوعات، خطوط کلی دقیق ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر عنصر در سند نهایی در طول برنامه ریزی در نظر گرفته شده است. با پرداختن به همه اجزای ضروری در مراحل اولیه، این مرحله می تواند بعداً در زمان صرفه جویی کند.

 

تعیین اهداف

هنگام نوشتن پایان نامه روانشناسی، تعیین اهداف و سوالات برای دانشجویان ضروری است. این امر تحقیقات دانشجو را هدایت می کند و نقشه راه پژوهش را ارائه می دهد. هدف انجام پایان نامه روانشناسی باید از همان ابتدا مشخص شود تا اطمینان حاصل شود که تمام تحقیقات بعدی انجام شده با این هدف نهایی مطابقت دارد.

اهداف کلی برای انجام پایان نامه روانشناسی معمولاً حول پاسخ به یک سؤال خاص یا حل نوعی مشکل در حوزه روانشناسی می چرخد. این اهداف باید قابل اندازه گیری باشند. یک پایان نامه موفق باید نشان دهنده پیشرفت نسبت به آنها باشد. به این ترتیب، هنگام تعیین اهداف و اهداف برای انجام پایان نامه روانشناسی خود، مطمئن شوید که به طور کامل آنچه را که برای پاسخ دادن یا حل مسئله مربوطه باید انجام دهید، در نظر گرفته اید. این به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید و پیشرفت پروژه خود را پیگیری کنید.

 


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر براي پایان نامه روانشناسی

۱) پیشنهاد موضوعات جديد پايان نامه و رساله روان شناسی به همراه مقاله بيس و منابع

2) قالب گذاري پروپوزال ارشد و دکتري برای پایان نامه روانشناسی

۳) تنظيم فصول پايان نامه ارشد و دکتری روانشناسی با کيفيت مناسب و رضايت کامل دانشجويان

۴) ارائه توضيحات لازم در مورد مقاله بیس پایان نامه به دانشجويان رشته روانشناسی

۵) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال ارشد و دکتری روان شناسی

۶) پشتیبانی انجام کليه اصلاحات اساتيد راهنما و مشاور پایان نامه روانشناسی

۷) مشاوره انجام فصل چهارم پايان نامه کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی

۸) برگزاري جلسات آموزشي برای پایان نامه روانشناسی

ادامه خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر 

۹) تهيه و تنظيم پاورپوينت جلسه دفاع براي پایان نامه روانشناسی

۱۰) تنظيم فصول پايان نامه ارشد روانشناسی متناسب با فرمت دانشگاه ها

11) آموزش و مشاوره جهت انجام کليه فصول پايان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی

۱۲) استخراج مقاله از پايان نامه ارشد و دکتری روان شناسی براي مجلات علمي پژوهشي کنفرانسي، ISI، ISC،SCOUPUS

۱۳) پذيرش و اکسپت تضميني مقالات در رشته روانشناسی از مجلات ISI و ISC

۱۴) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمي پژوهشي و ISI,ISC در رشته روانشناسی

۱۵) چاپ کتاب از پايان نامه هاي کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامي

16) حمايت و پشتيباني از دانشجو تا مرحله دفاع براي پايان نامه ارشد روانشناسی

۱۷) تبديل پايان نامه به کتاب در رشته روان شناسی با کيفيت مناسب و با چاپ ديجيتال

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه روانشناسی – انجام مقاله روانشناسی – انجام پروپوزال روانشناسی

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 21 بهمن 1402 و ساعت : 11:39 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه