×

4 نکته مهم در نوشتن یک مقاله حرفه ای

به این مطلب امتیاز دهید

اگر قصد دارید تا یک مقاله حرفه ای و فوق العاده با کیفیت را بنویسید، با ما همراه باشید تا نگاهی به این نکات بیاندازیم.

ساختار نوشتاری درستی داشته باشید

یکی از نکات بسیار مهمی که برای نوشتن مقاله یک مقاله حرفه ای باید به آن توجه کنید، داشتن ساختار درست نوشتاری است. این ساختار به آن معنا است که شما باید با توجه به نوع مقاله ای که قصد نوشتن آن را دارید. چارچوب و اصول مشخصی را در هنگام نوشتن داشته باشید.

به عنوان مثال

یک مقاله علمی باید دارای فصل ها و بخش های مشخصی باشد که به صورت متوالی نوشته می شوند و اگر یک فرد این اصول را زیر پا گذاشته و ساختار نوشتاری متفاوتی داشته باشد، مقاله او از حالت حرفه ای خارج می شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر قصد انجام پایان نامه یا مقاله حرفه ای را دارید، به سراغ نمونه های نوشته شده رفته و ساختار درست نوشتار آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

سپس تلاش کنید تا مقاله علمی خود را نیز با چنین ساختاری بنویسید.

 

ویرایش و اصلاح مجدد را فراموش نکنید

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باعث نوشتن یک مقاله حرفه ای می شود، این است که شما باید مقاله خود را چندین بار بررسی و آن را ویرایش مجدد کنید. این کار باعث می شود تا رفته رفته مقاله شما از حالت خام اولیه خود خارج شده و فرم پخته تر و حرفه ای تری به دست بیاورد.

به عنوان مثال

در ویرایش اول شما تنها ایرادات نگارشی خود را برطرف می کنید. باید با مطالعه مجدد در ویرایش های بعدی تلاش کنید تا مقاله خود را مفیدتر و خلاصه تر بازنویسی کنید. به هر میزانی که مقاله خود را بارها و بارها مطالعه کنید، به همان اندازه غلط ها و اشتباهات شما کاهش چشمگیری پیدا کرده. در نهایت مقاله شما حرف های خواهد شد.

یاد بگیرید و تجربه کنید

بی شک هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که در اولین تجربه خود بتواند یک مقاله حرفه ای و با کیفیت را بنویسد. همه افراد در ابتدای کار خود خام بوده و تجربه کافی نداشتند اما رفته رفته پخته و حرفه ای شدند.

شما نیز به عنوان یک نویسنده مقاله از این قاعده مستثنی نیستید و اگر برای اولین بار است که دست به قلم شده و قصد دارد تا یک مقاله بنویسید، در اولین کار ممکن است اشتباهات بسیار زیادی در هنگام نوشتن مقاله داشته باشید. نکته مهمی که در این زمینه باید بدانید این است که حتماً به سراغ مهارت مقالات حرفه ای و باکیفیت رفته و با مطالعه آن ها تلاش کنید تا نکات جدیدی برای نوشتن مقاله را یاد بگیرید.

سپس به سراغ متن خود آمده و تمامی مواردی که یاد گرفتید را پیاده سازی کنید.

از ابزارهای مختلف استفاده کنید

با پیشرفت تکنولوژی و علم شاهد تولید ابزارهای مختلفی در حوزه های گوناگون هستیم. در واقع این ابزارها برای آن به وجود آمدند تا به عملکرد بهتر افراد کمک کنند. در حوزه نوشتن مقاله نیز شاهد تولید ابزارهای بسیار زیادی هستیم.

به عنوان مثال

اپلیکیشن ها و برنامه های خاصی وجود دارند که به شما در نگارش و ویراستاری مطلب تان کمک می کنند و یا از سوی دیگر برخی از ابزارها به شما این امکان را می دهند تا بتوانید با درست کردن یک چک لیست یا نقشه ذهنی، مسیر پژوهش و نوشتن مقاله علمی خود را ترسیم کرده و گام به گام در مسیر مشخص شده قدم بردارید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا از تمامی ابزارهای مورد نیاز خود استفاده کرده و با انجام این کار عملکردتان را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به مهم ترین نکاتی که برای نگارش یک مقاله حرفه ای باید به آن ها توجه کنند. انداخته و در رابطه با هر یک توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. توجه به نکات گفته شده به شما کمک می کند تا تبدیل به یک نویسنده فوق العاده شده و بتوانید مقاله های حرفه ای را بنویسید.

 

منبع: گروه تحقیقاتی نخبگان برتر، آموزش پایان نامه ، پروپوزال ، مقاله

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 6 مرداد 1401 و ساعت : 08:08 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]