×

بانک موضوع پایان نامه حسابداری: ارشد و دکتری (2024)

5/5 - (1 امتیاز)

موضوع پایان نامه حسابداری

در این پست به موضوعاتی که برای پایان نامه ارشد و دکتری حسابداری مناسب هستند اشاره می شود. این موضوعات کاملترین و بزرگترین بانک موضوعات پیشنهادی در رشته حسابداری می باشد. موضوع پایان نامه حسابداری بر اساس گرایش های مختلف متنوع می باشد. به این ترتیب، انتخاب موضوع پایان نامه و توسعه آن بر اساس حوزه های مختلف حرفه ای است که دانشجو در آن پیشرفت میکند مناسب می باشد. موضوعات بر اساس نیاز و سهمی که در پیشرفت علمی و شغلی ایجاد می کند و رهنمودهایی است که استاد راهنما برای دانشجو ارائه می دهد.

موضوع پایان نامه حسابداری

چگونه موضوعات پایان نامه حسابداری را انتخاب کنیم؟

موضوع پایان نامه حسابداری را می توان با توجه به نقاط قوتی که به عنوان دانشجو در زمینه خاصی از حرفه خود دارید انتخاب کرد. با مواردی که شما بهتر تسلط دارید، یا اینکه موفق به کسب تجربه کاری شده اید یا در شغل شما در شرکت، مدیریت شرکت نشان می دهد که مشکلی که دارند چیست.

به طور کلی، یک شرکت در یک حوزه دارای نقاط ضعف متفاوتی است، بنابراین لازم است در زمان نوشتن عنوان روی یک مشکل متمرکز شوید و سپس این موضوع پایان نامه حسابداری را تعیین کنید؛ در غیر این صورت نمی توانید پایان نامه خود را در زمان برنامه ریزی شده توسط دانشگاه به پایان برسانید.

برای پیدا کردن موضوع پایان نامه حسابداری، برنامه درسی ارشد و دکتری حسابداری و حرفه ای را مرور کنید و به این ترتیب دامنه آن را می شناسید و می توانید موضوعی را با توجه به نیاز شرکت تحصیلی و دانش و ظرفیت علمی خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که همه موضوعاتی را که در طول کارتان مطالعه می‌کردید به یک شکل تسلط نداشتید، برخی از آن‌ها دشوارتر از بقیه بودند. آنهایی را که مشکل را صرفا نشان می‌دهند دور بریزید و روی آن‌هایی تمرکز کنید که بر آن‌ها مسلط بوده اید و علاقه داشته اید.

انجام پایان نامه ارشد و دکتری در همه رشته ها با چاپ مقاله

 

زمینه های مطلوب برای موضوع پایان نامه حسابداری

  1. – موجودی کالا

به طور کلی یکی از بخش های سازمان ها که بیشترین مشکل را دارد انبار و موجودی است. بیشتر شرکت ها دارای انبارهای متعددی هستند که در آنها انواع مختلف محصولات را چه برای فروش و چه برای پردازش در شرکت های تولیدی در آنها نگهداری می کنند. علاوه بر این، انبارهای قطعات یدکی، مواد زائد، مواد برگشتی و غیره وجود دارد.

مشکل مدیریت، مشکلات مختلف ناشی از اختلاف موجودی دفاتر و سهام فیزیکی است. بسیاری از سازمان ها بر این باورند که کنترل موجودی بر اساس یک تفریق ساده است، “مقدار دریافت شده – مقداری که ارسال شده و آنچه باقی مانده است کل کالا است”. واقعاً به این راحتی هم نیست. عوامل زیادی وجود دارد که بر ظاهر شدن این تفاوت ها تأثیر می گذارد. بنابراین موجودی کالا یکی از موارد بسیار جالب و جاری برای موضوع پایان نامه حسابداری است.

عناوین مختلفی را می توان برای این موضوع پایان نامه حسابداری توسعه داد مانند:

  1. راهبردهای حسابداری در استقرار سیستم موجودی برای شرکت.
  2. روش کنترل سیستم بر اساس مدیریت موجودی ABC از طریق شاخص های اندازه گیری برای شرکت
  3. اجرای یک کنترل داخلی برای مدیریت موجودی های محصولات نهایی در شرکت
  4. تشریفات دریافت و ارسال جهت بهینه سازی کنترل داخلی موجودی مواد اولیه در شرکت.
  1. – استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS)

این موضوع پایان نامه حسابداری برای شرکت ها صرف نظر از اندازه آنها نیز بسیار مهم است. (بزرگ، متوسط، کوچک) یا فعالیت اقتصادی آنها. (خدمات، تولیدی یا تجاری). حسابدار موظف است صورتهای مالی و هر نوع فعالیت خود را طبق قوانین خاصی ارائه کند. استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) با مجموعه ای از مشخصات بین المللی مطابقت دارد که در آن حسابداری شرکت توسعه و ارائه می شود. بسیاری از کشورها توسط این مقررات اداره می شوند و شرکت ها مجبور شده اند آنها را با حسابداری سازمان خود تطبیق دهند.

عناوینی که در این حوزه می توان برای موضوع پایان نامه حسابداری پیشنهاد داد به شرح زیر است:

  1. رویه های اتخاذ استاندارد بین المللی حسابداری اموال، ماشین آلات و تجهیزات در شرکت
  2. راهنمای رویه های حسابداری تحت IFRS برای شرکت های کوچک و متوسط ​​در زمینه موجودی ها برای شرکت
  3. تصویب استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی دارایی های ثابت ناچیز صنایع کوچک و متوسط.
  1. – کنترل داخلی

کنترل داخلی تمامی حوزه های شرکت را پوشش می دهد. می توانید کنترل داخلی را در حساب های پرداختنی، تعداد مطالبات، موجودی ها، جریان نقدی، مالیات ایجاد کنید. این یکی از وسیع ترین حوزه ها است و هر یک از آنها در سازمان بسیار مهم است. شما را به مطالعه مقاله کنترل داخلی دعوت می کنم. در آنجا ما چندین جنبه را برای توسعه پایان نامه شما توضیح می دهیم.

برخی از عناوین می توانند:

  1. – دستورالعمل های حسابداری برای کنترل حساب های پرداختنی شرکت.
  2. – رویه های کنترل برای حساب های پرداختنی توسط شرکت.
  3. – راهکارهای بهینه سازی کنترل داخلی مدیریت مجموعه در شرکت.
  4. – مالیات

حوزه مالیاتی برای تعیین موضوع پایان نامه حسابداری یکی از نقاط ضعفی است که شرکت مطرح می کند و ممکن است موارد جریمه و جریمه از سوی دستگاه حاکم بر پرداخت مالیات در کشور ناشی شود. بسیاری اوقات به دلیل عدم کنترل و ناآگاهی نسبت به آن، مالیات ها به موقع لغو نمی شود. موضوع حوزه مالیاتی می تواند بر کنترل پرداخت ها در زمان مربوطه و یا در توسعه فرهنگ مالیاتی در کارگران و مدیران شرکت ها متمرکز باشد.

عناوین احتمالی این موضوعات:

  1. – برنامه راهبردی برای به حداقل رساندن خطر مجازات برای عدم رعایت وظایف رسمی به عنوان عامل کسر مالیات بر ارزش افزوده
  1. – طرح راهبردی مالیاتی برای بهینه سازی سطح رعایت تعهدات مالیات تکلیفی.
  1. – برنامه ریزی مالیاتی و کنترل داخلی جهت رعایت تعهدات مالیاتی مؤدی.

4 . – فرهنگ مالیاتی به عنوان راهبردی برای جلوگیری از نقض وظایف رسمی شرکت.

سایر موضوعات قابل پیشنهاد به عنوان موضوع پایان نامه حسابداری به هدف شرکت بستگی دارد، بنابراین اگر با مواد غذایی برای مصرف انسان کار می کنید، مراکز بهداشتی، مراکز آموزشی، شرکت های خدماتی. هر یک از آنها پویایی خاص خود را دارند و مشکلات مختلفی را ارائه می دهند. با این حال، اکثریت فقدان کنترل های مناسب، نبود قوانین و سیاست ها در سازمان است. این باعث ایجاد نقاط ضعف و مشکلاتی می شود که در صورت عدم کنترل به موقع می تواند آسیب مهمی به شرکت وارد کند.

همچنین فقدان دفاتر کمکی یا وجود آنها اما مطابق با دفاتر، کرسی های دارای خطا، صورت های مالی که نقاط ضعفی را ارائه می دهد. همه این مشکلات می تواند یک پتانسیل برای تحقیق ایجاد کند و برای انتخاب موضوع پایان نامه حسابداری و بسته به اینکه در کدام حوزه تمایل دارید، موضوع پایان نامه ای برای توسعه دارید. همچنین می توانید موضوعاتی در مورد مزایای اجتماعی، دستمزدها و حقوق، استهلاک را نیز درج کنید.

5- فناوری دیجیتال

ابزارهای فناورانه به یک عامل مهم در مشاغل حرفه ای برای تعیین موضوع پایان نامه حسابداری تبدیل شده اند. در حال حاضر بانکداری سنتی رو به کاهش است و استفاده از بانکداری دیجیتال را افزایش می دهد. این امر باعث می شود که استفاده از ابزارهای دیجیتال به استفاده اجباری این متخصصان تبدیل شود. با ظهور و استفاده از فاکتورهای الکترونیکی، نرم افزاری که برنامه شما را کنترل می کند ضروری می شود. علاوه بر خدمات بانکداری موبایلی، تنها با یک کلیک می توان تراکنش های بانکی را رصد کرد.

همه اینها به تیمی از متخصصان نیاز دارد که وظایف حسابدار را تکمیل کرده و به نوبه خود عملکردهای این بخش حسابداری را بهینه کنند. عناوین احتمالی این موضوع پایان نامه:

پیاده سازی فناوری Big Data در ساده سازی تعهدات و وظایف بخش حسابداری در شرکت.

اتوماسیون فرآیندهای حسابداری، ایمن تر و پایدارتر کردن سیستم ها در شرکت.

توسعه کنترل های داخلی با توجه به استفاده از بانکداری آنلاین با تکیه بر نرم افزارهای مناسب شرکت.

روند استفاده از ابزارهای دیجیتال از ادغام متخصصان حسابداری در سازمان های تجاری نمی کاهد. از آنجایی که آنها فقط به این می رسند که کار به روز شود و تصمیم گیری تجاری سریع و به موقع انجام شود.

نتیجه

برای موضوع پایان نامه حسابداری، روند امسال 2022 افزایش نقش فناوری در حسابداری است، در تمام جنبه های شرکت استفاده از داده های بزرگ، تقویت فین تک یا فناوری مالی، یکی از کمک های بزرگ فناوری برای این سال خواهد بود. ادغام صورتحساب های الکترونیکی و استفاده از آنها که قبلاً در کشورهای مختلف ایجاد شده است، علاوه بر بانکداری آنلاین، امنیت سایبری را برای جلوگیری از حملات به امنیت بانک ها پیاده سازی می کند. حسابداران باید یاد بگیرند که این ابزارها را مدیریت کنند.

شاید در آینده نزدیک، دانشگاه ها نیاز به تعدیل برنامه های خود و گنجاندن این ابزارها به عنوان دروس اجباری در پروفایل فارغ التحصیلان حسابداری را ببینند.

اگر می‌خواهید به موضوعات تحقیقاتی بیشتری دست پیدا کنید، توصیه می‌کنیم که پست آموزشی روش تعیین موضوع پایان نامه را مطالعه کنید.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 25 دی 1402 و ساعت : 06:55 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه