×

خلاصه یا چکیده در پایان نامه و مقاله

به این مطلب امتیاز دهید

خلاصه یا چکیده در پایان نامه و مقاله

خلاصه یا چکیده در پایان نامه و مقاله

چکیده شاید به شکل کاربردی مجزایی لازم به تکرار باشد. چکیده در واقع مهترین قسمت پایان نامه است زیرا بیان کننده کل مطالب و نتیجه پایان نامه در چند پاراگراف است، چکیده معمولا وارد بانکهای اطلاعاتی از قبیل “چکیدهء مقاله های بین المللی” (Dissertation abstracts International) یا “آدرس دهی پایان نامه ها” ( Index of Theses)  نیز می شود.

در آدرس زیر، پایان نامه هایی از دانشگاه های بزرگ دنیا قابل دسترس میباشند که میتوان به چکیده های آن ها برای الگو گیری مراجعه نمود:

https://www.theses.com

نگارش چکیده

برای آغاز می توانید در اوایل ماه های مطالعاتی تان، با پیش نویس چند فصل ابتدایی شروع کنید. در نگارش چکیده ابتدا با مقدمه ای از موضوع مورد بررسی شروع میشود، سپس به بیان روش اجرا و جامعه مورد مطالعه پرداخته می شود و پس از آن نتایج حاصله ذکر می گردد. هر چکیده شامل کلمات کلیدی می باشد که در واقع کلماتی هستند که در پژوهش شما بسیار استفاده شده اند و عناصر اصلی ذکر کننده پایان نامه شما هستند.

بهتر است پایان نامه را مرحله به مرحله در محیط Latex بنویسید که در هنگام جمع آوری کارتان راحت تر شود. برخلاف یک مقاله، یک پایان نامه بوسیلهء ویرایشگر شاید خوانده و تصحیح نشود، پس مهم است که قبل از ارائه، چندین بار چکیده پایان نامه را بخوانید زیرا اساتید توجه ویژه ای به این بخش دارند. بهتر است استاد پروژهء شما و چندتن از دانشجویان نیز چکیده پایان نامه یا مقاله شما را بخوانند و نظرشان را بیان کنند.

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 29 خرداد 1401 و ساعت : 08:44 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]