×

تهیه داده برای سنجش متغیرها

به این مطلب امتیاز دهید

تهیه داده برای سنجش متغیرها

تهیه داده

نوع داده های پژوهش با توجه به متغیرهای پژوهش مشخص می شود. در این پست به انواع روش های تهیه داده های پژوهش می پردازیم.

روش های گردآوری داده ها

روش های گرد آوری دادها در پست آموزشی مربوط به “روش های گرد آوری داده ها” توضیح داده شد. متداولرترین روش گردآوری داده که قبلا نیز توضیح داده شد روش های میدانی می باشد.

انواع پایگاه های داده

با گسترش اینترنت پایگاه های داده مختلفی در زمینه های مختلف گسترش پیدا کرده است. پژوهشگر با توجه به حیطه پژوهش و متغیرها باید پایگاه مربوطه را شناسایی کند. در ادامه به برخی از پایگاه های داده معتبر در ایران و جهان اشاره خواهیم کرد.

مرکز آمار ایران

مرکز آمار ایران معتبرترین مرکز ارائه اطالاعات آماری در ایران می باشد چرا که سازمانی مورد تایید حاکمیت و جز بدنه دولت می باشد. این پایگاه به نشانی amar.org در دسترس می باشد.

بانک مرکزی

بانک مرکزی ایران در ارائه داده های اقتصادی و مسائل مربوط فعالیت دارد. این اطلاعات بیشتر برای پژوهشگران حیطه اقتصاد و مالی و حسابداری مناسب است. پایگاه بانک مرکزی به نشانی cbi.ir در دسترس می باشد.

بانک جهانی

بانک جهانی به ارائه آمار و اطلاعات اقتصادی کشورهای مختلف می پردازد. برای پژوهشگرانی که نیاز به داده های اقتصادی در حیطه بین المللی دارند بسیار مناسب می باشد.

جمع بندی

در این پست به روش های گرد آوری داده ها و معرفی معتبرترین پایگاه ها برای تهیه داده پرداخته شد. لازم به ذکر است چنانچه در تهیه داده نیاز به کمک داشتید گروه نخبگان برتر با توجه به دسترسی های مربوطه در این امر می تواند در کنار شما باشد.

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 23 تیر 1401 و ساعت : 09:04 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]