×

تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی

به این مطلب امتیاز دهید

تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی

تمامی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی ملزم به نوشتن پایان نامه و ارائه آن برای اخذ مدرک تحصیلی شان هستند. از این رو نوشتن پایان نامه امری مهم است که در این مطلب شما را با مراحل آن آشنا می کنیم.

تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی

کیفیت نگارش پایان نامه

در صورتی که کیفیت پایان نامه شما مطلوب باشد مورد تایید اساتید و داورها قرار گرفته و شما به دفاع از آن دعوت می شوید که اگر این مرحله نیز با موفقیت طی شود دوره تحصیلی شما در آن مقطع به پایان رسیده و می توانید مدرک خود را از دانشگاه اخذ نمایید. اما وقتی که مطالب شما عالی باشد به عنوان مقالات علمی در دسترس دیگران قرار می گیرد و شما هم به عنوان گردآورنده آن مطلب معرفی می شوید که این کار علاوه بر اینکه رزومه کاری شما را تحت تاثیر قرار می دهد باعث رشد علمی کشور می شود. از این جهت کیفیت نگارش پایان نامه بسیاز حائز اهمیت بر تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی است.

گام اول برای نوشتن پایان نامه خوب، ایجاد یک سوال پژوهشی است که در طی پروژه باید به آن پرسش پاسخ داده شود.

انتخاب مناسب ترین بیان مسئله شغلی (تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی)

همان طور که گفته شد این مرحله ستون اصلی هر پایان نامه ای در هر مقطعی اعم از کارشناسی، ارشد و یا دکتری می باشد. پس حتما قبل از شروع به نوشتن مقاله یک پرسش مناسب مطرح کنید که ضمن ایجاد انگیزه برای نوشتن آن، در وقتتان نیز صرفه جویی کرده باشید. منظور از پرسش مناسب سوال هایی است که ذهن جامعه آموزشی و مخاطبان آن رشته را به خود درگیر کرده است. لذا تحقیق درست و کاربردی در این زمینه، نتیجه مطلوبی در فارغ التحصیلی شما و پس از آن خواهد داشت. این پرسش ها باید به گونه ای باشند که محتوایی اصیل را مورد پژوهش قرار دهند و سازمان یافته و جالب باشند.

برای انتخاب پرسش های مناسب می توانید از فارغ التحصیلان رشته تحصیلی خود راهنمایی بگیرید. مشورت با افراردی که در این زمینه کار کرده اند شما را در تصمیم گیری برای موضوع پایان نامه تان راهنمایی می کند و از سختی این کار می کاهد. همینطور یکی از مهمترین مواردی است که تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی دارد.

 

در نظر گرفتن مخاطبان مقاله

همان طور که می دانید مقاله شما برای دانشجو های هم رشته خودتان که عموما در رده سنی مشترکی با شما هستند مورد استفاده قرار می گیرد. به همین جهت از نوشتن مطالب زیادی صرف نظر کنید زیرا این کار از حوصله مخاطبان خارج است. می توانید با مطالعه مقاله ها و پژوهش های بیشتر در مورد موضوع پروژه خود ذهن باز تری نسبت به موضوع داشته باشید و از تکرار مطالب بپرهیزید و بلکه با نگارشی جدید کیفیت مقاله خود را بهبود ببخشید.

 

یافتن موضوع مناسب برای نوشن پایان نامه

با توجه به تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی، شروع نوشتن پایان نامه با انتخاب موضوع مناسب با شرایط شغلی بهتر است آغاز شود. هرچه در این زمینه حرفه ای تر عمل کنید با توجه به تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی، نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت. انتخاب موضوع مقاله نیز به موارد به زیر بستگی دارد.

  • نیاز های جامعه

  • علاقه و دانش محقق در رشته مورد نظر

  • داشتن شرایط تحقیقات تئوری

  • داشتن امکانات پژوهش های عملی

  • در نظر گرفتن آینده شغلی

پس از در نظر گرفتن این معیار ها می توانید اقدام به یافتن موضوع مناسب نمایید اما باید توجه داشته باشید تز شما تکراری نباشد و شخص دیگری در گذشته به انجام آن نپرداخته باشد. بعد از انتخاب موضوع، پرسش پژوهشی خود را با شرایطی که ذکر شد مطرح کنید و بعد از مطرح کردن پرسش اقدام به یافتن استاد راهنما و مشاور حرفه ای در این زمینه برای نوشتن پایان نامه نمایید. با توجه به تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی در صورت تکراری بودن موضوع و ضعف پایان نامه امکان تاثیر در پست های دولتی بالاتر کاهش می یابد.

یافتن بهترین منبع برای نوشتن مقاله

بعد از انتخاب موضوع انتخاب منابع مناسب برای انجام پایان نامه امری اساسی شمرده می شود. می توانید با بررسی کتاب ها و مقالات منتشر شده در این زمینه مناسب ترین آن ها را پیدا کنید. برای این کار می توانید از مقالات نوشته شده در زبان های انگلیسی و ترجمه آن ها بهره بگیرید. شایان ذکر است که در پایان تحقیقتان باید لیست این منابع ذکر شود. منابع مورد استفاده در این زمینه به دو دسته منابع اولیه و منابع ثانویه تقسیم می شوند.

در مقالات بعدی به توضیح مفصل تری در باره تاثیر پایان نامه بر آینده شغلی می پردازیم.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 20 شهریور 1401 و ساعت : 12:29 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]