×

محتوای فصل چهارم پایان نامه

به این مطلب امتیاز دهید

محتوای فصل چهارم پایان نامه

محتوای فصل چهارم پایان نامه

همانطور که در پست قبل درباره فصل سوم توضیح داده شد. در این قسمت درباره محتوای فصل چهارم پایان نامه که فصلی است که در آن محقق به تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده پایان نامه می پردازد توضیح داده خواهد شد. در این بخش، مهمترین عناوین قابل ارائه مختصرا” توضیح داده می شود. باید توجه داشت که در فصل چهار پایان نامه، محقق باید به کلیه سئوالات اصلی و فرعی مطرح در فصل 1 پاسخ گفته و کلیه فرضیات مطرح شده را آزمون نماید.

بر اساس نوع پژوهش و همچنین متغیرهای موجود در عنوان، تعداد فصول چهارم تا ما قبل آخر پایان نامه تعیین می شود. اگر نوع پژوهش توصیفی باشد، فصل چهارم تحت عنوان یافته های پژوهش” نگاشته می شود. اگر نوع پژوهش توصیفی تطبیقی باشد، فصل چهارم تحت عنوان مطالعه تطبیقی” و فصل پنجم با عنوان یافته های پژوهش” نوشته می شود. اگر پژوهش تاریخی باشد، تعداد فصول به نسبت متغیرها و پارامترهای اصلی پژوهش افزایش می یابد.

 

بخش های مهم فصل چهارم

محتوای فصل چهارم پایان نامه به عنوان “یافته های پژوهش” شامل موارد زیر است:

 1- مقدمه 

معرفی کلی و ابتدایی محتوای فصل چهارم پایان نامه در این قسمت بیان می شود. مقدمه معمولا حداکثر یک صفحه می باشد. در مقدمه از گزافه گویی باید اجتناب شود.

2- توصیف داده ها

جداول و نمودارهای توصیفی در این قرار گرفته و توضیحات مرتبط با آن ها نیز ارائه می شود. به عنوان مثال، میانه ، میانگین و نرمال بودن داده ها و… در این قسمت ارائه می شود.

3- آزمون فرضیه ها یا طرح سؤالات

متناسب با یافته ها، جداول و نمودارهای ذیربط ارایه می شود. بطور کلی در محتوای فصل چهارم پایان نامه باید اهداف، فرضیه ها و سوالات پژوهش پوشش داده شود. پاسخ سوالات و آرمون فرضیه ها بر اساس روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات انجام میشود.

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 18 تیر 1401 و ساعت : 01:35 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]