×

رساله دکتری بیوتکنولوژی

5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره رساله دکتری بیوتکنولوژی

رساله دکتری بیوتکنولوژی

رساله دکتری بیوتکنولوژی

یکی از دغدغه‌های دانشجویان دکتری در آخرین سال‌های تحصیل خود، انجام رساله دکتری و یافتن موضوعی جدید و پرداختن به آن است. این انتخاب موضوع در رشته‌هایی پژوهش‌محور و نوین مانند بیوتکنولوژی می‌تواند بسیار حساس باشد، انتخاب یک موضوع مناسب برای انجام رساله دکتری بیوتکنولوژی می‌تواند یک سکوی پرتاب برای دانشجویان این رشته برای گرفتن یک شغل مناسب در ایران و حتی مهاجرت به خارج از کشور باشد.

شناخت هر چه بیشتر و دقیق‌تر رشته بیوتکنولوژی و گرایش‌های آن و ارتباط آن با سایر رشته‌هایی مانند زیست‌شناسی، کشاورزی، مهندسی ژنتیک و محیط‌زیست و … می‌تواند به پیدایش ایده‌هایی نو برای پرداختن به آن در پایان نامه یا رساله دکتری این رشته منجر شود. در این صورت دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی با انتخاب موضوعی که به عنوان یک مساله مهم و اساسی در جهان شناخته می‌شود، می‌تواند با تحقیق و پژوهش به یک پاسخ مناسب و علمی برسد. در این مسیر می‌توانید برای یافتن بهترین موضوع برای انجام پایان نامه یا رساله دکتری بیوتکنولوژی از متخصصین گروه تحقیقاتی نخبگان برتر مشاوره بگیرید.

رساله بیوتکنولوژی

لینک این مطلب در لینکدین

معرفی رشته بیوتکنولوژی

رشته بیوتکنولوژی یکی از رشته‌هایی است که در دو مقطع دکتری پیوسته در تهران و کارشناسی از بین داوطلبان گروه علوم‌تجربی دانشجو می‌پذیرد. بیوتکنولوژی به عنوان یکی از علوم بین رشته‌ای و چند بعدی از شاخه‌های علم زیست‌شناسی محسوب می‌شود و در واقع کاربرد فرآیندهای سلولی و زیست‌مولکولی برای توسعه و تولید محصولات جدید با هدف بهتر کردن زندگی است. بیوتکنولوژی مدرن در زمینه انسان، محیط‌زیست، صنعت، حیوانات و گیاهان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با بیماری و گرسنگی مبارزه کنیم، محصولاتی ایمن‌تر، پاک‌تر و کارآمدتر تولید کنیم، ردپای زیست‌محیطی و آلودگی را کاهش دهیم و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

اهداف رشته

تربیت متخصصان خلاق, مبتکر در زمینه های مختلف بیوتکنولوژی می باشد.و هم چنین افراد می توانند در درس های مرتبط رشته خود به تدریس مشغول شوند. همچنین می توانند در سطوح مديريت و سياست‌گذاري در بخش دولتي و غير دولتي در حوزه‌ي بيوتکنولوژي خدمت رسانی انجام دهند. این رشته یک رشته کاربردی و میان رشته ای مهندسی علوم است. این رشته به علوم پزشکی و بعضی دیگر به رشته مهندسی مربوط می شود. گرایش ها در این رشته عبارتند از : ميکروبي، پزشکي، مولکولي، کشاورزي، محيطي و صنعتي.

فارغ التحصیلان می توانند در مراکز تحقیقاتی مانند: رویان ، انستيتو ژنتيک، شرکت فناوري بن‌ياخته مشغول به کارشوند.

رساله زیست فناوری

گرایش های رشته بیوتکنولوژی

دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی این رشته، می‌توانند در کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های زیر ادامه تحصیل دهند. البته این رشته در حال حاضر در مقطع دکتری پیوسته در دانشگاه تهران دانشجو می‌پذیرد و شامل سه مرحله آموزشی است. در مرحله اول و دوم دروس هم‌راستای کارشناسی و کارشناسی ارشد و در مرحله سوم، ادامه تحصیل تا کسب دکتری در یکی از گرایش‌های زیر انجام می‌شود.

بیوتکنولوژی فراورش زیستی

بیوتکنولوژی فرآورش زیستی یا زیست پالایی شاخه‌ای از بیوتکنولوژی است که از ارگانیسم‌های زنده مانند میکروب‌ها و باکتری‌ها برای حذف آلاینده‌ها و سموم از خاک، آب و سایر محیط‌ها استفاده می‌کند.

بیوتکنولوژی میکروبی

بیوتکنولوژی میکروبی شاخه‌ای از بیوتکنولوژی است که شامل کاربرد میکروارگانیسم‌ها با تکنیک‌های نوظهور بیوتکنولوژی برای توسعه کشاورزی پایدار است.

بیوتکنولوژی مولکولی

بیوتکنولوژی مولکولی بیشتر به مهندسی ژنتیک، مهندسی پروتئین و کاربرد بیوتکنولوژی در علوم سلولی ملکولی می‌پردازد.

 بیوتکنولوژی پزشکی

بیوتکنولوژی پزشکی کاربرد بیوتکنولوژی در علوم پزشکی و دارویی است، به عنوان مثال کشف روش‌های نوین برای تشخیص بیماری‌ها پیش از تولد، ژن درمانی، تولید داروها و واکسن‌های نوترکیب و جدید برای درمان برخی بیماری‌ها، تنها نمونه‌های کوچکی از کاربرد گسترده این علم در پزشکی است.

بیوتکنولوژی کشاورزی

بیوتکنولوژی کشاورزی در حال حاضر یکی از علوم نوین است که کاربرد گسترده‌ای در تولید گیاهان با اهداف متفاوت دارد. این علم به یکی از بزرگترین دغدغه‌های بشر که کمبود موادغذایی با افزایش رو به رشد جمعیت جهان است، پاسخ داده‌است. البته این تنها یکی از کاربردهای بیوتکنولوژی در کشاورزی است.

بیوتکنولوژی محیطی

بیوتکنولوژی محیطی در واقع، پاکسازی آلاینده‌ها و حفظ محیط‌زیست با کمک میکروارگانیسم‌هایی چون مخمرها، قارچ‌ها و باکتری‌ها به صورت طبیعی و یا نوترکیب است.

مراحل انجام رساله دکتری بیوتکنولوژی

اولین مرحله و مهم‌ترین مرحله انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری، انتخاب موضوع است. این موضوع باید جدید و نو باشد و تا به حال در مقالات علمی و یا رساله‌های دیگر به آن پرداخته نشده باشد. از آنجا که بیوتکنولوژی یک علم جدید و بین رشته‌ای و بسیار پرکاربرد در علوم دیگر است، یافتن موضوعی نو برای تحقیق نباید کار سختی باشد. در این بین باید به موضوعی پرداخته‌شود که توانایی تحقیق و انجام آزمایشات در مورد آن برای دانشجو امکانپذیر باشد. به طور کلی برای انتخاب موضوع باید چند نکته را موردتوجه قرار داد که به ترتیب زیر است:

  1. اول اینکه موضوع انجام رساله دکتری بیوتکنولوژی یا هر رشته دیگری را بر اساس علاقه و اطلاعات خود انتخاب کنید. درست است که این موضوع باید موردتوجه اساتید، مشاوران و جامعه تحقیقاتی دنیا قرار بگیرد، اما در درجه اول باید موردتوجه و علاقه خودتان باشد، به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید در مورد آن تحقیق کنید، صحبت کنید و مهم‌تر اینکه از انجام مراحل رساله دکتری خود لذت می‌برید.
  2. دوم اینکه موضوع را با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی خود انتخاب کنید. گستردگی موضوع به حدی نباشد که در طول تحقیق به موضوعات زیاد دیگری وارد شوید و زمان زیادی را از شما بگیرد.
  3. موضوع را با توجه به امکانات و منابع تحقیق در دسترس خود انتخاب کنید. در انجام رساله دکتری بیوتکنولوژی باید به این نکته توجه کنید که موضوع انتخابی شما مواداولیه و تجهیزات آزمایشگاهی موردنیاز شما را در دانشگاه یا شهرتان داشته‌باشد و به شما اجازه استفاده از این تجهیزات داده شود.

یکی از مهم‌ترین نکات برای انجام کارهای تحقیقاتی و در مورد موضوع مورد بحث ما انجام رساله دکتری بیوتکنولوژی، پروپوزال است. پرپوزال یا طرح تحقیق، نشان دهنده کاری است که قرار است در مسیر تحقیقاتی خود انجام دهید و باعث بالابردن سرعت انجام رساله خواهد شد. تهیه پروپوزال در واقع تهیه یک طرح اولیه از رساله است که از بخش‌های زیر تشکیل شده‌است:

  • عنوان تحقیق
  • واژه‌ها و اصطلاحات علمی
  • بیان مساله
  • اهمیت موضوع پژوهش
  • پیشینه تحقیق
  • اهداف اصلی پژوهش
  • سوالات
  • فرضیه و حدسیات در رابطه با موضوع
  • روش تحقیق و مراحل تحقیق
  • کاربرد نتایج
  • محدودیت‌های تحقیق

با توجه به بخش‌های تشکیل‌دهنده پروپوزال، اهمیت پروپوزال نویسی رشته بیوتکنولوژی قبل از شروع کار مشخص می‌شود. در واقع با نوشتن پروپوزال شما نیمی از مسیر را طی کرده‌اید و احتمال روبرو شدن با مشکلات پیش بینی‌نشده در مرحله بعد کاهش می‌یابد.

سخن آخر

یکی از موضوعاتی که شاید از شروع تحصیلات دانشگاهی ذهن دانشجویان را به خود درگیر می‌کند، انجام یک پایان‌نامه ارشد و یا یک رساله دکتری پربار و ارزشمند است. این موضوع برای دانشجویانی که به فکر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا مهاجرت به خارج از کشور هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در رشته بیوتکنولوژی که یک رشته پژوهشی و نوین محسوب می‌شود، انجام رساله دکتری بیوتکنولوژی برای دانشجویان با توجه به تعدد موضوعاتی که در حال حاضر توسط دانشمندان از کاربرد این علم در بهبود زندگی بشر و سایر موجودات زنده بر روی زمین، مطرح می‌شود به یک دغدغه تبدیل شده‌است.

متخصصین ما در گروه تحقیقاتی نخبگان برتر با اطلاع از دانش و موضوعات روز در علوم مرتبط با بیوتکنولوژی در مسیر تحقیقات و پژوهش همراه شما خواهد بود و علاوه بر پیشنهاد موضوعاتی برتر در این زمینه، شما را با چگونگی انجام پژوهش نیز آشنا خواهد کرد. با مراجعه به سامانه مشتریان گروه تحقیقاتی نخبگان برتر می‌توانید با سایر خدمات بزرگ‌ترین گروه آموزشی ایران در حوزه پروپوزال، پایان‌نامه، رساله دکتری، مقاله و تحقیقات دانشجویی بیشتر آشنا شوید و سوالات خود را از طریق شماره تماس موجود بر روی سایت با مشاوران ما در میان بگذارید.

انجام رساله دکتری بیوتکنولوژی

 

خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای رساله بیوتکنولوژی

  1. پیشنهاد موضوعات جدید رساله و پایان نامه بیوتکنولوژی به همراه مقاله بیس
  2. ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس رساله به دانشجویان رشته بیوتکنولوژی
  3. آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال دکتری بیوتکنولوژی
  4. آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول رساله بیوتکنولوژی با عقد قرارداد رسمی
  5. تبدیل رساله به کتاب در رشته بیوتکنولوژی با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال
  6. تنظیم فصول رساله دکتری بیوتکنولوژی با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان
  7. انجام کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور رساله بیوتکنولوژی
  8. مشاوره انجام فصل چهارم رساله دکتری به همراه آموزش و مشاوره
  9. تنظیم فصول رساله بیوتکنولوژی متناسب با فرمت دانشگاه ها
  10. چاپ کتاب از رساله دکتری بیوتکنولوژی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

دیگر خدمات رساله

  1. تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع
  2. قالب گذاری پروپوزال دکتری برای رساله بیوتکنولوژی
  3. استخراج مقاله از رساله دکتری  برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS
  4. حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع
  5. آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته بیوتکنولوژی
  6. پذیرش اکسپت تضمینی مقالات در رشته بیوتکنولوژی از مجلات ISI و ISC
  7. برگزاری جلسات آموزشی برای رساله رشته بیوتکنولوژی

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 25 دی 1402 و ساعت : 06:58 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]