×

رساله دکتری اقتصاد

4.8/5 - (5 امتیاز)

مشاوره پایان نامه و رساله دکتری اقتصاد

رساله دکتری اقتصاد

قبل از اینکه به مباحث مربوط به رساله دکتری اقتصاد بپردازیم اجازه دهید کمی با این رشته آشنا شویم. اقتصاد به معنی علم تخصیص منابع محدود برای نیازهای نامحدود است. بطور کلی بحث در این علم بر سر آن است که نحوه تخصیص بهینه این منابع چگونه باشد.

در یک تعریف کلی‌تر اینگونه می‌توانیم بگوییم که علم اقتصاد مطالعه علمی جنبه‌های گوناگون رفتار اقتصادی انسان است. به این خاطر علم اقتصاد جزو علوم اجتماعی محسوب می‌شود، درست نظیر جامعه‌شناسی، علم سیاست یا روان‌شناسی، علم را معمولا بخش نظام‌یافته‌ (روشمند) شناخت بشری می‌دانند اما تعریف علم بسی فراتر از این است.

مباحث رشته اقتصاد

قبل از رسیدن به مرحله دکتری و اخذ واحد رساله دکتری اقتصاد، دانشجویان با مباحثی از قبیل تجارت بین‌الملل، مالیه بین‌الملل و اقتصاد پولی آشنامی شوند و توانمندی هایی در زمینه تجزیه و تحلیل مسائل اقتصاد بین‌الملل و مسائل پولی کشور و سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی کسب می کنند.
دانشجویان در این رشته توانایی هایی در زمینه برنامه ریزی جهت توسعه و تجارت و سیاستگذاری‌های مربوط به مسائل پولی، مالی و ارزی را به دست می‌آورند.

اقتصاد نظری

در رشته اقتصاد نظری دانش آموختگان در مقطع دکتری قادر خواهند بود در جهت رشد و توسعه کشور، تامین اشتغال، تثبیت قیمت‌ها، تخصیص مطلوب منابع و سایر مسائل اقتصادی مقطعی اطلاعاتی کسب کنند. به دلیل اینکه این رشته به دلیل تاثیری که در زمینه های مختلف اجتماعي، علمي، تکنولوژي و صنعتي اهمیت خاصی پیدا می کند.

اقتصاد صنعتی

در اقتصاد صنعتی علاوه بر اینکه با اقتصاد خرد در فعالیت های صنعتی سرو کار دارد به مسائل بخش صنعت هم پرداخته می شود. فارغ التحصیلان در رشته اقتصاد صنعتی می توانند در وزارت صنايع و معادن، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ، سازمان مديريت و برنامه ريزي مشغول به کار شوند.

اقتصاد کشاورزی

در اقتصاد کشاورزی به دليل برخورداري از رشد مستمر و پايدار و درونزاي اقتصادي و نقش حياتي در ايجاد عدالت اجتماعي، تأمين امنيت غذايي و توسعه اشتغال در جامعه داراي اهميت مي باشد. فارغ التحصیل در رشته اقتصاد کشاورزی در مؤسسات و شرکتهاي خصوصي و دولتي به‌ عنوان کارشناس اقتصادي و در وزارتخانه‌هاي جهاد کشاورزي و وزارت دارايي، گمرک، ‌سازمان صنايع، بانک کشاورزي و …

 

نمونه موضوعات پایان نامه دکتری اقتصاد

تاثیر سرریز نوسانات اقتصادی بر بازارهای مالی، ارائه مدل اقتصاد سبز، تاثیر شوک قیمت انرژی بر توسعه اقتصادی سبز کشورهای خاورمیانه، تحلیل نوسان خوب و بد در اقتصاد کلان،

 

پایان نامه دکتری اقتصاد

دروس مشترک شاخه های علوم اقتصادی

زبان خارجه تخصصی، اصول سازمانی و مدیریت، حقوق تجارت، مبانی جامعه شناسی، ریاضیات، آمار، روش تحقیق، اصول حسابداری، جغرافیای اقتصادی ایران، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، پول و بانکداری، مبانی فقهی اقتصاد صدر اسلام، نظام های اقتصادی، تجارت بین الملل، اقتصاد توسعه، اقتصاد ایران

 

5 پیشنهاد مفید در مورد نحوه نگارش پایان نامه دکتری در اقتصاد

نوشتن پایان نامه دکتری به این معنی است که شما باید تحقیق کنید تا مدرک بگیرید. نوشتن پایان نامه در اقتصاد به معنای برخورد با ارقام، دقیق بودن و نشان دادن توانایی های تحلیلی شماست. وقتی نوبت به انجام این وظیفه می رسد، بسیاری از محققان نمی دانند از کجا شروع کنند. برای کمک به شما در انجام این کار پیچیده، در اینجا چند نکته در مورد نحوه صحیح انجام پایان نامه دکتری اقتصاد آورده شده است:

موضوع مناسب را انتخاب کنید.
مشخص کنید که در کدام موضوع می خواهید پایان نامه بنویسید. در مورد زمینه هایی که به شما علاقه مند هستند فکر کنید. علاوه بر این، موضوع باید مهم و مرتبط باشد. در اینترنت جستجو کنید و سعی کنید دریابید که آیا مطالعه مشابهی انجام شده است یا خیر. به خاطر داشته باشید که هدف شما اضافه کردن چیزی جدید است. به موضوعی فکر کنید که تاکنون در مورد آن ضعیف تحقیق شده است. از طرح موضوع گسترده خودداری کنید. روی یک مشکل خاص تمرکز کنید. سعی نکنید همه چیز را در یک مطالعه پوشش دهید.

تبیینی کار کنید
به یاد داشته باشید که باید آنچه را که کشف کرده اید نشان دهید. وظیفه شما ارائه اطلاعات، شفاف سازی و قابل فهم کردن آن برای خواننده است. اطمینان حاصل کنید که درک آنچه نوشته اید آسان است. به تمام اصطلاحات پیچیده ای که می دانید افتخار نکنید. به خوانندگان فکر کنید؛ همه آنها اقتصاددان حرفه ای نیستند. یک نظریه را تا انتها توسعه دهید و سپس به نظریه دیگری بروید. به قسمت های پیچیده مقاله توجه کنید. برخی از آنها ممکن است نیاز به توضیحات اضافی داشته باشند.

 

تئوری و عمل را با هم ترکیب کنید.
اگر می‌خواهید اثرتان توجه خواننده را جلب کند، از نوشتن فقط تئوری خودداری کنید. برای توضیح اطلاعات انتزاعی به داده های تجربی روی آورید. از طرف دیگر، از تئوری برای حمایت از اقدامات عملی خود استفاده کنید. تئوری خود را که حقایق تجربی را توضیح می دهد، معرفی کنید. به این ترتیب، خواننده باور خواهد کرد که پایان نامه شما مفید است.

 

از منابع مختلف استفاده کنید.
اگر می خواهید ایده هایتان تازه و جالب باشد، به کانال های مختلف مراجعه کنید. به سخنان متخصصان این حوزه گوش دهید، مقالاتی در زمینه اقتصاد مطالعه کنید، سعی کنید دیدگاه های جدید در حوزه خود را دنبال کنید، با آمارهای متغیر همراه باشید و در نهایت، سهم خود را به خاطر بسپارید. مهم است که شما به جای کپی کردن کار کسی، نتایج تحقیقات خود را ارائه دهید.

 

به کیفیت توجه کنید.
گاهی اوقات، نوشتن پایان نامه اقتصاد ممکن است به یک فرآیند زمان بر و سخت تبدیل شود. بنابراین، باید در برابر وسوسه نوشتن اطلاعات غیر ضروری برای تکمیل سریع مقاله خود مقاومت کنید. الهام بگیرید و پایان نامه دکتری خود را به خوبی تکمیل کنید. به یاد داشته باشید که یافته های شما ممکن است برای تحقیقات بیشتری در آینده حیاتی باشد.

 


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای رساله دکتری اقتصاد

– پیشنهاد موضوعات جدید به همراه مقاله بیس و منابع جدید

– آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال دکتری اقتصاد

– آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول رساله دکتری اقتصاد

– تبدیل رساله به کتاب در رشته اقتصاد با کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال

– پشتیبانی انجام کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور رساله دکتری اقتصاد

– مشاوره انجام فصل چهارم رساله دکتری اقتصاد

– چاپ کتاب از رساله و پایان نامه دکتری اقتصاد با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

– تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای رساله و پایان نامه اقتصاد

– استخراج مقاله از رساله دکتری اقتصاد، برای مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS

– حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع برای رساله دکتری اقتصاد

– آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته اقتصاد

اکسپت تضمینی مقالات در رشته اقتصاد از مجلات ISI و ISC

– برگزاری جلسات آموزشی برای رساله دکتری اقتصاد

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه اقتصاد – انجام مقاله اقتصاد – انجام پروپوزال اقتصاد

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 20 بهمن 1402 و ساعت : 12:51 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (36) مورد

مهدی زمانی

سلام
من دانشجوی مقطع دکترای رشته اقتصاد گرایش توسعه هستم. دنبال موضوع مناسبی برای رساله می گردم و علاقمندی من در محورهای فقر و توزیع درآمد، اقتصاد رفتاری و رفاه و تامین اجتماعی است.
ممنون میشم اگر بتونم از راهنمایی شما بهره مند بشم.

پاسخ
ایرج سلیمانزاده

باسلام و عرض ادب
عنوان پایاننامه ام، بررسی تاثیر تکانه درامدهای نفتی بر متغیر های کلان اقتصادی ایران در قالب مدل تعادل عمومی تصادفی پویا می باشد. می خواستم در خصوص برآورد پارامتری الگو و شیبه سازی با برنامه داینار تحت نرم افزار متلب (فصل چهار ) کمک ام کنید.

پاسخ
زهرا عقیلی

با سلام واحترام درخواست موضوع پایان نامه جهت دکترای اقتصاد گرایش تجارت بین الملل بامقاله بیس داشتم ،طوری که آمار اطلاعاتش موجود باشه من کارمند بانک هستم و علاقمند به بحث هزینه فرصت هستم خواستار موضوعی هستم که بشه باهاش فرصت مطالعاتی گرفت،با تشکر و تجدید احترام.

پاسخ
ولی غلام زاده

با سلام میخوام برام موضوع رساله اقتصاد گرایش توسعه با مقاله بیس پیشنهاد بدین اولویت مضوعات مرتبط با بحث مالیات با تشکر

پاسخ

    با سلام
    تعیین موضوع رساله دکتری اقتصاد با مشخص نمودن زمینه ها و رویکرد های مد نظر قابل انجام است.
    سپاس

    پاسخ
    مدیریت
عارفی

با سلام دانشجوی دکتری اقتصادگرایش توسعه هستم.یه مقاله بیس درموردعوامل فرهنگی اجتماعی موثربرفقرمیخواستم.

پاسخ

    با سلام
    برای دریافت مقاله بیس رایگان به پشتیبانی پیام ارسال فرمایید

    پاسخ
    مدیریت
سکینه طریقی

سلام من می خوام بدونم مدل تعادل عمومی با نرم افزار گمز رو اشنا هستید

پاسخ
سکینه طریقی

سلام آیا شما می تونید فصل ،۴ رساله مدل تعادل عمومی قابل محاسبه با نرم افزار گمز رو حین انجام و اجرا با آموزش گمز همراه باشه اگه بله .هزینه اش چقدره؟

پاسخ
eizoo

با سلام
من دانشجوی دکترای اقتصاد پولی و کارمند بانک هستم و دنبال موضوعی با تجزیه و تحلیل صورت های مالی بانک ها ، ارتباط مباحث پولی با بازار سرمایه ، یا موضوعات اینچنینی باشه هستم. با توجه به اینکه وقت زیادی ندارم برای مراحل بعدی هم به کمک دوستان نیاز دارم. واسه همین موضوعاتی باشه که بشه کار کرد و زیاد به مشکل برنخورم

پاسخ

    با سلام
    پس از ثبت نام قطعی برای تعیین موضوع اقدام خواهد شد. لطفا با کارشناسان در تماس باشید. سپاس

    پاسخ
    مدیریت
حامد کریمی

سلام
بدنبال موضوع جدید برای رساله دکتری رشته اقتصاد اسلامی هستم همراه با مقالات بیس
تشکر

پاسخ
سيما فرجي

باعرض سلام من دانشجويي رشته اقتصاد اسلامي هستم براي موضوع رساله ممنون ميشم كمكم كنيد بيشتر دوست دارم در زمينه اثرات بانكداري اسلامي حقيقي وبانكداري فعلي تحقيق كنم

پاسخ
حسن ملاقاسمی

با سلام
دانشجوی دکتری اقتصاد گرایش توسعه ، لطفا تعیین موضوع رساله دکتری اقتصاد با مشخص نمودن زمینه ها و رویکرد های همراه با مقاله بیس پیشنهاد بدین. ممنون

پاسخ

    با سلام
    جهت تعیین عنوان پژوهشی به همراه ارائه منابع بروز نیاز به مشخص کردن موضوعات مربوط توسط دانشجو یا استاد مربوطه می باشد.

    پاسخ
    مدیریت
عباس استواری

به نام خدا
دانشجوی مقطع دکتری با گرایش اقتصاد اسلامی هستم علاقمند به انتخاب موضوعی در زمینه ارتباط بانکداری اسلامی و عدالت اجتماعی خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته می باشم

پاسخ

    با سلام
    جهت تعیین موضوع رساله دکتری لطفا زمینه های مدنظر رو برای دفتر ارسال بفرمایید

    پاسخ
    مدیریت
رضا هستم دانشجوی اقتصاد گرایش مالی موضوع می خواستم در زمینه اقتصاد مالی بابیس مقاله و اطلاعات داده ها قابل دسترس و دریافت باشند

لطفا چند موضوع رشته اقتصاد مالی-پولی برایم ارسال نمایید .ممنون و متشکریم

پاسخ

    جهت تعیین عنوان پژوهشی به همراه ارائه منابع بروز نیاز به مشخص کردن موضوعات مربوط توسط دانشجو یا استاد مربوطه می باشد.

    پاسخ
    مدیریت
امین

با سلام
دوستان من یه موضوع مقاله بیس در مورد بازار سهام که از مدل gvar Tvar کار شده نیاز ضروری دارم

پاسخ

    از پایگاه ساینس دایرکت به راحتی میتونید مقالات روز رو سرچ کنید.

    پاسخ
    مدیریت
سکینه طریقی

لطفا اینکه در خصوص اموزش گمز چطور با هم در ارتباط باشیم .به من اطلاع رسانی کنید

پاسخ

    هم آموزش حضوری امکان پذیر هست و هم امکان آموزش غیرحضوری بصورت آنلاین وجود دارد.

    پاسخ
    مدیریت
سیداحمد حسینی

سلام آیا شما می تونید فصل ،۴ رساله مدل تعادل عمومی قابل محاسبه با نرم افزار گمز رو حین انجام و اجرا با آموزش گمز همراه باشه اگه بله .هزینه اش چقدره؟

پاسخ

    با سلام
    بله میتونید از خدمات آموزش آنلاین ما بصورت خصوصی استفاده کنید

    پاسخ
    مدیریت
سیداحمد حسینی

سلام آیا شما می تونید فصل ،۴ رساله مدل تعادل عمومی قابل محاسبه با نرم افزار گمز رو حین انجام و اجرا با آموزش گمز همراه باشه اگه بله .هزینه اش چقدره ودر چه مدت زمانی انجام میشود

پاسخ

    با سلام
    برای دریافت خدمات مشاوره و آموزش مدلسازی مربوطه با گمز با دفتر تماس بگیرید. در خدمتتون هستیم

    پاسخ
    مدیریت
شجاعی

با سلام
لطفا برای چاپ مقاله ای در مجلات علمی پژوهشی مساعدت بفر مایید اینجانب دانشجوی دکتری تخصصی علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی-مقطع دکتری هستم با تشکر

پاسخ
علیزاده

سلام
وقت بخیر
ممنون میشم اگر یک نمونه پروپوزال دکتری اقتصاد – مالی ارسال کنید.

پاسخ
شجاعی

با سلام
ممنون میشم اگه یه موضوع جدید برای رساله دکتری( علوم اقتصادی -گرایش اقتصاد اسلامی )پیشنهاد داده باشین، اگر در موضوع مذکور بیمه های بازرگانی نیز دلالت داده شود عالی میشود با تشکر

پاسخ
[elfsight_click_to_call id="1"]