×

پروپوزال مهندسی صنایع

به این مطلب امتیاز دهید

آموزش و مشاوره پروپوزال مهندسی صنایع

پروپوزال مهندسی صنایع

 

مهندسی صنایع از شاخه‌های مهندسی است، که می‌کوشد با ادغام دانش مهندسی، ریاضیات، اقتصاد و مدیریت، کارایی سیستم‌های تولیدی، فرایندها و سازمان‌ها را بهبود دهد.مهندسی صنایع بطور کلی اثربخشی، کارایی، تطبیق پذیری، پاسخ گویی، کیفیت و بهبود مستمر کالاها، خدمات و سودآوری را مدنظر قرار می‌دهد. مهندسی صنایع ابتدا به عنوان یک شاخه فرعی از مهندسی مکانیک شناخته می‌شد، در سال ۱۹۰۹ دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نخستین دپارتمان مستقل رشته مهندسی صنایع را بنیان نهاد.

گرایشات رشته مهندسی صنایع

  • گرایش تولید صنعتی
  • گرایش تکنولوژی صنعتی
  • گرایش ایمنی صنعتی

پروپوزال مهندسی صنایع

پروپوزال مهندسی صنایع

پروپوزال مهندسی صنایع، مبتنی بر ایده های خود به روش های مختلفی میتوانید ارائه دهید. ایجاد پروپوزال کار آسانی نیست، بنابراین بد نیست این کار را به یک مقاله نویس حرفه ای که در این زمینه به خوبی مسلط است محول کنید. بسته به مخاطب هدف خود، به عنوان مثال، تهیه پیش نویس یک یادداشت کوتاه، ایجاد طرح کلی از افکار خود، ارائه پیشنهاد به رئیس خود و غیره.

نوشتن یک پروپوزال اگر از تمام مراحل ضروری که باید گنجانده شود آگاه باشید، کار دشواری نیست. شما باید یک هدف روشن در ذهن داشته باشید، و سپس می توانید تخصص خود را قانع کننده ارائه دهید.

ممکن است لازم باشد مقاله ای پرمخاطب بنویسید که شامل اطلاعاتی در مورد تاریخچه پروژه و شرحی از کار پیشنهادی باشد. در زیر یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در ایجاد صحیح آن آورده شده است:

  1. انجام تحقیقات

برای ایجاد یک پروپوزال معنادار، ابتدا باید تحقیق کنید. شما می توانید با برجسته کردن اهداف اصلی و نوشتن تمام رویکردهای مورد نیاز برای پایان نامه، یک پیش نویس تقریبی ایجاد کنید. شما می توانید از دانش جمع آوری شده از تجربیات قبلی خود استفاده کنید.

  1. نوشتن یک پاراگراف مقدماتی

در بخش مقدماتی، باید اطلاعاتی در مورد نیاز به پروپوزال وارد کنید. به بیان دیگر، این قسمتی است که در وهله اول دلیل ایجاد پروپوزال را توضیح می دهید. همچنین باید یک طرح کلی از بقیه پروپوزال ارائه دهید. باید جذاب باشد و به طور خلاصه نشان دهد که بعداً چه چیزی را توضیح خواهید داد. این نشان می دهد که مفهوم اصلی شما چیست و از چه رویکردی برای ارائه خدمات خود استفاده خواهید کرد.

  1. بیان صلاحیت های انتخاب موضوع

شما باید در بخش صلاحیت ها نشان دهید که موضوع شما اهداف پیشنهادی را پوشش می دهد. از آنجا که استعدادها و تجربیات خود را در این زمینه شرح می دهید، لطفاً آن را به عنوان بخشی که در رزومه خود نشان داده شده است، در نظر بگیرید.

 

  1. شرح پیشینه مشکل

شما باید مشکل یا شرایطی را که شما را وادار به نوشتن پروپوزال کرده است شرح دهید. در اینجا، شما باید درک کاملی از موضوع نشان دهید. اگر مخاطبان شما از قبل با پس زمینه آشنا هستند، ممکن است نیازی به اضافه کردن این بخش نداشته باشید. اگر نیاز به توصیف آن دارید، مطمئن شوید که هدف شما از انتخاب مشکل خاص پروژه تحقیقاتی را نشان می دهد.

  1. ارائه یک برنامه زمانبندی

چارچوب زمانی را که در آن قصد دارید تکلیف را به پایان برسانید مشخص کنید. بخش بسیار مهمی است که باید گنجانده شود زیرا به مخاطبان شما می گوید چه زمانی و چه چیزی از شما انتظار دارند. می توانید جداول مناسبی تهیه کنید و زمان بندی را برای درک بهتر از آن مشخص کنید. این باعث می شود پیشنهاد شما حرفه ای به نظر برسد. اگر بعد از شروع کار نمی توانید این جدول زمانی را رعایت کنید، باید همیشه افراد مناسب را از هرگونه تغییر در مهلت ها مطلع کنید.

  1. بیانیه

شما باید به مخاطبان خود بگویید که دقیقاً چه چیزی را در بخش بیانیه پیشنهاد می کنید. دلیل پیشنهاد نکردن را نیز درج کنید. اگر کار جزئی را روی پروژه ای پیشنهاد می کنید، نه بگویید و سپس دوباره بررسی کنید که کار شما مستلزم چه چیزی نیست.

بیانیه پروپوزال شما باید به خوبی تعریف شده و بر اساس یک هدف روشن باشد. این باید تصویری در ذهن خواننده در مورد کل پیشنهاد شما ایجاد کند. می توانید ایده های خود را با دیگران طوفان فکری کنید و یک بیانیه واقعی ارائه دهید.

  1. به اشتراک گذاری هزینه های پایان نامه

شما باید هزینه هایی را که انتظار دارید پروژه شما متحمل شود در بخش Cost قرار دهید. برای انجام این کار، هزینه های خود را دسته بندی کنید و برای هر کدام مبلغ ریالی را وارد کنید. به عنوان مثال، هزینه های مواد و…

 

      8.روش شناسی پروژه

شما باید نحوه تکمیل کار پروژه را در بخش روش شناسی توضیح دهید. این شبیه به بخش رویه‌ها در گزارش آزمایشگاهی است که باید اقداماتی را که برای رسیدن به هدف نهایی انجام داده‌اید ذکر کنید. می‌توانید مراحلی را که برمی‌دارید مشخص کنید و به خواننده خود اجازه دهید رویکرد را کاملاً درک کند. همچنین می توانید اهمیت آن رویکرد خاص و اینکه چگونه می تواند نتیجه دلخواه را به همراه داشته باشد را به اشتراک بگذارید. باید نشان دهد که رویکرد شما بهترین است.

 


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای پروپوزال مهندسی صنایع

1) پیشنهاد موضوعات جدید مهندسی صنایع به همراه منابع

2) ارائه توضیحات لازم در مورد موضوعات به دانشجویان رشته صنایع

3) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال مهندسی صنایع

4) قالب گذاری پروپوزال ارشد و دکتری صنایع

5) پشتیبانی کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور 

6) آموزش و مشاوره جهت انجام پروپوزال مهندسی صنایع با عقد قرارداد رسمی

7) تنظیم پروپوزال ارشد و دکتری صنایع با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان

8) تنظیم پروپوزال مهندسی صنایع متناسب با فرمت دانشگاه ها

9) برگزاری جلسات آموزشی برای پروپوزال صنایع

10) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI در رشته مهندسی صنایع

11) پذیرش و اکسپت تضمینی مقالات در رشته مهندسی صنایع از مجلات ISI 

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه انجام مقاله انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 21 بهمن 1401 و ساعت : 10:35 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

تعداد دیدگاه های درج شده (1) مورد

ایمان آباقری مهابادی

انجام پروپوزال پیاده سازی سیتم برنامه ریزی و کنترل تولید و مواد

پاسخ