×

پذیرش مقاله و چاپ مقاله در کمترین زمان

5/5 - (7 امتیاز)

پذیرش مقاله و چاپ مقاله در مجلات معتبر

پذیرش با اکسپت مقاله در ژورنال به این معنی است که تیم تحریریه که معمولاً متشکل از ویراستاران و داوران همتا است، مقاله ارسالی را بررسی کرده و آن را از نظر محتوا، کیفیت و ارتباط با استانداردهای مجله مطابقت داده و تصمیم به انتشار آن گرفته است. این فرآیند شامل ارزیابی روش تحقیق، نتایج و سهم کلی در این زمینه است. پس از پذیرش، مقاله ممکن است قبل از انتشار در مجله مورد بازبینی و ویرایش بیشتری قرار گیرد.

 

پذیرش مقاله

 

دلایل طولانی شدن پذیرش مقاله

پذیرش و چاپ مقاله به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای پذیرش فوری مقاله در مجلات ISI ابتدا باید مواردی که باعث ایجاد تاخیر در فرآیند پذیرش مقاله می شود را حذف کنید . موارد زیر در طولانی شدن پذیرش مقاله تاثیر دارند:

  • پیدا نکردن سریع مجله مناسب برای مقاله
  • تناقص بین همخوانی و هماهنگی موضوع مقاله با اسکوپ مجله
  • فورمت بندی نشدن دقیق مقاله بر اساس استاندارد های مجله
  • عدم نگارش یا نگارش ضعیف
  • مشکلاتی در بحث مربوط به ترجمه مقاله
  • پیگیری نکردن و مکاتبه صحیح با ادیتور مجله و محتوای ضعیف نامه نگاری ها
  • ارسال نشدن صحیح اصلاحیه های درخواست شده از سوی داوران به مجله

 

چاپ مقاله

چاپ مقاله در یک مجله به فرآیند در دسترس قرار دادن اثر مکتوب برای عموم از طریق رسانه مجله اشاره دارد. این شامل بررسی، ویرایش و انتخاب محتوایی است که باید در نشریه گنجانده شود. پس از تأیید و قالب بندی مقاله، به صورت دیجیتالی چاپ یا توزیع می شود تا خوانندگان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و مصرف کنند، ایده ها، اطلاعات یا داستان ها را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارند.

مراحل چاپ مقاله

برای چاپ مقاله در یک مجله، این مراحل ضروری را دنبال کنید:

1. تحقیق کنید و مجله مناسبی را انتخاب کنید که با موضوع مقاله و مخاطب هدف شما همسو باشد.

2. یک مقاله قانع کننده و با ساختار مناسب بنویسید و مطمئن شوید که دستورالعمل های ارسال مجله و سبک سرمقاله را رعایت می کند.

3. کار خود را برای وضوح، دستور زبان و دقت واقعی ویرایش و تصحیح کنید.

4. یک درخواست نامه یا بسته ارسال، که شامل خلاصه مختصری از مقاله شما، اعتبارنامه نگارش شما، و هر گونه مطالب پشتیبانی می شود، آماده کنید.

5. مقاله و درخواست نامه یا بسته خود را به سردبیر مجله یا آدرس ایمیل ارسالی ارسال کنید.

6. صبور باشید و منتظر پاسخ باشید که ممکن است شامل رد، درخواست تجدید نظر یا پذیرش باشد. در صورت پذیرش، با هر درخواست اضافی از سردبیر همکاری کنید و موفقیت خود را در انتشار در مجله جشن بگیرید.

 

چاپ مقاله

 

چند نکته مهم در پذیرش و چاپ مقاله

  • انتخاب مجله:

انتخاب مجله مناسب در سرعت چاپ مقاله اهمیت بسیار دارد. مجلات ISI جزو مجله هایی است که اگر مقاله و پایان نامه خود را قوی و حرفه ای نگارش کرده باشید در مدت زمان کوتاهی (تا 1 ماه) نتیجه می گیرید.

  • رعایت نکات نگارشی و استانداردهای تعریف شده توسط مجله

هرچه نکاتی که رعایت نشده باشد بیشتر باشد تعداد دفعاتی که ناشر درخواست اصلاحیه می دهد بیشتر می شود و در نتیجه روند چاپ عقب می افتد.

  • انتخاب نوع مقاله:

نوع مقاله در سرعت چاپ آن نقش بسیار زیادی دارد. معمولا مقالات مروری در زمان کمتری به چاپ می رسند.

  • محتوای مقاله:

محتوای مقاله شما تاثیر زیادی در چاپ آن در کمترین زمان را دارد. اگر محتوای مقاله یا پایان نامه شما از لحاظ نگار، گرامر و …. قوی باشد در مدت زمان کمتری پذیرفته می شود .

  • داوری مجلات:

داور مجله یکی دیگر از مواردی است که در پذیرش و چاپ فوری مقاله تاثیر دارد. برخی مجلات داوری سختگیرانه ای برای مقالات دارند. ممکن است یک مقاله برای 4 داور فرستاده شود.

  • مقاله‌ خود را شفاف و بدون پیچیدگی نگارشی بنویسید

حتی اگر مقاله شما بسیار قوی باشد ولی نگارش آن ضعیف باشد تاثیرات مخربی به همراه خواهد داشت. مخصوصاً مقالاتی که باید ترجمه شوند.

  • هنگام نگارش مقاله از نرم افزار رفرنس نویسی استفاده کنید :

استفاده از یک نرم‌افزار رفرنس نویسی مانند نرم افزار End Note می‌تواند در فرمت بندی مقاله شما کمک بسیاری کند . این امر در پذیرش و چاپ فوری مقاله شما تاثیرگذار است.

  • بازخوانی مقاله توسط فرد متخصص

پس از اتمام مقاله باید برای پیدا کردن معایب جزنی و یا کلی بازخوانی آن را به فردی که تخصص کافی در این زمینه دارد بسپارید. این کار باعث صرفه جویی در زمان شما برای کاهش زمان سابمیت و داوری خواهد شد و در پذیرش و چاپ فوری مقاله شما تاثیرگذار است.

  • کاورلتر مناسبی بنویسید

نگارش یک کاورلتر قوی می‌تواند شانس پذیرش و چاپ مقاله را بسیار بالاتر ببرد.

  • پیگیری لازم را در این زمینه انجام دهید

بعد از ارسال مقاله خود به مجله پیگیر آن باشید. تعداد ارسال مقاله به مجلات خوب بسیار زیاد است . از این رو لازم است هر چند روز پیامی به ایمیل ادیتور و یا یر دفتر مجله ارسال کنید.

 

چاپ مقاله به کمک موسسه

موسسه معتبر که در این زمینه به تمامی مسائل واقف هستند و ارتباطات مابین نویسنده و مجله هستند هم می تواند راه حل مناسبی برای پذیرش سریع مقاله شما باشد. گروه تحقیقاتی نخبگان برتر با متخصصان حرفه ای که دارند علاوه بر تضمین تسریع در چاپ مقاله و یا پایان نامه همراهان خوبی برای شما هستند.

 

هزینه چاپ سریع مقاله

با توجه به اینکه برخی افراد با مجلات ارتباط نزدیکی دارند بواسطه این ارتباط به کسب درآمد از طریق پیگیری مقالات پژوهشگران دارند. هزینه این کار بسته به سطح مجله و مقاله بسیار متنوع می باشد. از چند میلیون تومان تا صد میلیون تومان هم شاید برسد!

 

جمع بندی

اگر از طریق کارشناسان گروه تحقیقاتی نخبگان برتر اقدام به ارسال مقالات کنید به دلیل مهارت و تخصص کافی متخصصین موسسه ، مقالات شما در کوتاه ترین زمان فرمت بندی و استاندارد سازی شده و آماده ارسال می گردد و به دلیل سابقه طولانی مدت کارشناسان در زمینه ارسال مقاله با تمام مراحل و مکاتبات آشنایی کامل را دارند و می توانند خیلی سریع (حتی در مواردی چاپ مقاله در دو هفته بواسطه ارتباط با مجله) مناسب ترین مجله با موضوع مقاله شما را انتخاب نمایند و مراحل پذیرش مقاله را طی نمایند . از خدمات این موسسه می توان آماده سازی ، استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه و معرفی بهترین مجله برای مقاله شما را مثال زد.

 

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 27 بهمن 1402 و ساعت : 04:09 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]