×

دلیل دریافت هزینه چاپ مقالات ISI

به این مطلب امتیاز دهید

هزینه چاپ مقاله

دلیل دریافت هزینه برای چاپ مقالات ISI چیست؟

موسسه ISI در سال 1960 میلادی توسط یوجین گارفیلد تاسیس و شروع به کار کرد. این موسسه کار رسمی خود را در سال 1885 میلادی با تامسون آغاز کرد. امروزه معتبرترین مقالات از نظر علمی در مجلات ISI تنظیم کردند. پایگاه اطلاعاتی را ISI یکی از قدیمی ترین موسسات علمی می‌باشد که هم اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

هزینه چاپ مقاله

بررسی هزینه چاپ مقاله

مجلات ISI برای چاپ مقالات علمی پذیرش شده هزینه هایی را از مولفین دریافت می کنند. اما دلیل دریافت این هزینه ها چیست؟

هزینه چاپ مقاله

مقالات علمی ارسال شده به مجلات ISI ابتدا توسط سردبیر مجله مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که فاکتور های اولیه مجله را دارا باشد برای داوران ارسال می شود و وارد پروسه داوری می شود. داوران پس از مطالعه دقیق و بررسی مقاله نتایج داوری را اعلام می کنند.

مقالات علمی که محتوای بسیار قوی داشته باشند و به نتایج علمی ناب و جدیدی رسیده باشند و تمامی موارد اصولی و استاندارد مجله را داشته باشند مورد پذیرش قرار می گیرند . در غیر این صورت مقالات ریجکت می شوند و یا ممکن است که به شرط انجام اصلاحاتی مورد پذیرش قرار بگیرند. مقالات ISI پذیرش شده برای چاپ در مجله ای که از آن پذیرش را دریافت کرده اند باید هزینه پرداخت نمایند و بدون پرداخت هزینه مقالات آنها به چاپ نمی رسد.

این هزینه صرفا به منظور تامین هزینه های مورد نیاز بودجه الزامی یک مجله برای تدوام در امر تحقیقات و انتشارات است.

هزینه چاپ مقاله

تمامی مجلات و انتشارات نیز به نوبه خود هزینه های خاصی دارند یعنی از هزینه های نشر مقالات چه به صورت الکترونیکی و چه به صورت ژورنالی تا سایر هزینه های مربوط به خود مجله و اداره ای . بودجه لازم برای این مجلات از هزینه چاپ مقالات تامین می شود. در کل می توان گفت که مجله از بابت اینکه مقاله علمی شما را دریافت نموده و در اختیار دیگران قرار می دهد پول دریافت می کند .

مطلب بیشتر : انجام پایان نامه ارشد و دکتری با استخراج مقاله رایگان

روش های پرداخت هزینه مقالات isi

1-مجلاتی که هزینه چاپ را از مولف مقاله دریافت می کنند.

در این مجلات که در اصطلاح رایج مابین نویسندگان و دانشجویان به مجلات پولی معروف هستند. هزینه در زمان پذیرش و قبل از چاپ از نویسندگان مقالات دریافت می شود . این نوع مجلات مقاله دریافتی از نویسنده مقاله را چاپ کرده و به صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار می دهند. در اصطلاح این نوع مجلات open access هستند . یعنی دسترسی به این مقالات رایگان و آزاد می باشد.

2- مجلاتی که هزینه را از خواننده مقاله دریافت می کنند.

هزینه چاپ مقاله

 این نوع مجلات هنگام چاپ مقالات از نویسنده مقاله هزینه دریافت نمی کنند و در اصطلاح دانشجویان و محققان به این نوع مجلات رایگان می گویند. این نوع مجلات برای تامین هزینه های خود به ناچار هزینه را از خواننده مقاله دریافت می کنند .

در واقع مجلات  close access می باشند. خوانندگانی که قصد مطالعه و استفاده از مقاله را دارند باید برای دریافت مقاله و اجازه دانلود هزینه پرداخت کنند . البته این نوع مجلات چکیده مقاله را بصورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار می دهند که بعد از مطالعه آن خواننده تصمیم به پرداخت هزینه و دانلود تمام متن مقاله می گیرد.

بطور کلی، معمولاً هزینه چاپ مقاله ISI بین ۱۰۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار یا یورو متغیر است. اغلب پژوهشگران مایل هستند که مقاله آنها در مدت زمان کوتاهی داوری شده و نتایج آن اعلام شود. در این حالت، معمولاً ادیتور مجلات علاوه بر هزینه ثابت چاپ مقاله، هزینه داوری سریع را نیز به فاکتور هزینه چاپ مقاله برای آن پژوهشگر اضافه می‌کند.

هزینه چاپ مقاله در مجلات اپن اکسس

به طور کلی هزینه هایی که از نویسندگان مقالات دریافت می گردد

۱- هزینه رسیدگی به مقالات یا Processing Fee یا Submission Fee:

هزینه ای هست که برخی مجلات از نویسندگان دریافت می کنند تا مقاله بر اساس دستورالعمل مجله قالب بندی شده و در نهایت به فرم قابل چاپ در مجله درآید. این هزینه خارج از هزینه های پذیرش مقاله در آن مجله می باشد.

۲- هزینه دسترسی رایگان یا Open Access:

این هزینه چاپ مقاله بابت دسترسی رایگان و عمومی به مقاله پس از پذیرش مقاله در ژورنال از نویسندگان دریافت می شود.

۳- هزینه داوری سریع:

زمان معمول رسیدگی به مقالات 3 تا 6 ماه است، اما اگر نویسنده ای متقاضی داروی زود هنگام برای مقاله خود باشد، باید از این گزینه استفاده کند.

۴- هزینه انتشار:

این هزینه، پس از تایید مقالات، بابت چاپ مقاله دریافت می شود.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 29 شهریور 1401 و ساعت : 08:42 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]