×

نرم افزارهای پایان نامه نویسی

5/5 - (4 امتیاز)

نرم افزارهای پایان نامه نویسی

تمامی دانشجویان برای دریافت مدرک خود ملزم به پایان نامه نویسی و ارائه آن هستند. در نوشتن پایان نامه ها باید برخی قواعد و اصول رعایت شود تا توسط تیم داوری دانشگاه تایید شود. با توجه به این مورد نوشتن پایان نامه امری دشوار به حساب می آید که در این متن به برخی از نرم افزارهای پایان نامه نویسی برای تسهیل کار دانشجویان اشاره شده است. البته نکته قابل توجه این است که این برنامه های مختلف هستند که برای هر رشته ای به صورت مجزا طراحی شده اند که در اینجا به هفت مورد از کابردی ترین آن ها می پردازیم.

نرم افزار پایان نامه نویسی

Latex

از نرم افزار لاتکس در رشته های ریاضی، آمار، کامپیوتر، اقتصاد، شیمی و فیزیک و… به عنوان یکی از نرم افزارهای پایان نامه نویسی محبوب استفاده می شود. این برنامه به زبان TeX نوشته شده است و با استفاده از برنامه TeX typesetting قالب بندی خروجی ارائه می دهد. در این سیستم اسناد یا به طور مستقل و یا تحت عنوان واسطه تهیه می شوند.

wunderlist

یکی دیگر از نرم افزارهای پایان نامه نویسی، برنامه وُندر لیست است که بر اساس مدیریت رایانش ابری عمل می کند. امکان مدیریت داده ها در این برنامه در تمامی سیستم های در دسترس نظیر موبایل، کامپیوتر و لب تاپ و… امکان پذیر است. این برنامه رایگان، 10 سال پیش در یک استارتاپ در برلین آماده شده است که چند سال بعد از آن مایکروسافت اقدام به خرید آن برنامه نمود. به همین جهت از امن ترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی به حساب می آید.

EndNote

این برنامه یک برنامه چند پلتفرمی است که روند پایان نامه نویسی شما را مدیریت می کند. این برنامه امکان تمرکز بیشتر بر روی متن مقاله هایتان را فراهم می کند. اندنوت به طور اتوماتیک اطلاعات را از پرونده های تحقیقاتی شما استخراج می نماید. از ویژگی های دیگر این برنامه می توان به داشتن سایت برای دسترسی به کتاب خانه ها و مقالات بسیار اشاره کرد از این رو این نرم افزارهای پایان نامه نویسی مناسب برای افرادی است که به دنبال منابع تحقیقاتی می گردند.

texmaker

از نرم افزارهای پایان نامه نویسی، این برنامه نیز یک ادیتور کراس پلتفرم و رایگان برای سیستم های لینوکس و ویندوز می باشد. نرم افزار تکست میکر پشتیبانی مخصوص، تکمیل اتوماتیک و نمایشگر pdf داخلی با پشتیبانی از سینتکس و نمایش دائمی است. استفاده از این برنامه سهل است و تحت مجوز جی پی ال انتشار می یابد.

mendeley

این برنامه با هدف مدیریت مقاله ها و اشتراک گذاری آن ها توسط Elsevier تهیه شده است. علاوه بر این از کاربردهای برنامه مندلی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

• اکتشاف دیتا های تحقیق
• همکاری آنلاین
• مدیریت پی دی اف

این برنامه به عنوان یکی از نرم افزارهای پایان نامه نویسی برای ویندوز و لینوکس طراحی شده است و علاوه بر آن نسخه تحت وب آن در آی اُ اس و اندروید، یک شبکه اجتماعی آنلاین برای کاوشگران محسوب می شود.

Mendeley برای ذخیره سازی داده های اولیه در سرور خود نیاز به کاربر دارد و ذخیره کردن اسناد بنا به نظر کاربر صورت می گیرد. در ادامه به موارد دیگری از کاربرد های این برنامه اشاره می کنیم. در این برنامه دستری به مقالات و اسناد از روی دسکتاپ و مرور گر و… وجود دارد. و کاربر می تواند از ویندوز و مرورگر و مک و….. به کتابخانه دسترسی یابد. در این برنامه به سادگی منابع و اسناد را می توان ارجاع داد. در این برنامه تعداد بسیاری مرجع و محقق وجود دارد.

نرم افزارهای پایان نامه نویسی

برنامه تجزیه و تحلیل داده پایان نامه نویسی (اس پی اس اس- spss)

نرم افزار spss جزء نرم افزارهای پایان نامه نویسی برای آنالیز آماری دسته ای یا تعاملی در علوم اجتماعی استفاده می شود. علاوه بر آن مدیریت داده ها که شامل انتخاب پرونده، ایجاد داده های مشتق و تغییر شکل پرونده و اسناد داده نیز از کاربرد های دیگر این برنامه است. از این برنامه در زمینه های زیر استفاده می شود:

• علوم بهداشت
• سازمان های بازاریابی
• شرکت های نظر سنجی
• محققین آموزش و پرورش
• کارگزاری های داده

نرم افزار evernote

یکی دیگر از کاربردی ترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی می باشد. نُت برداری، بایگانی داده ها، و سازماندهی لیست کار ها از جمله کار های قابل انجام در این برنامه می باشد. این برنامه در کالیفرنیا در شرکت evernote طراحی و توسعه یافته است. قابلیت ایجاد و نوشتن یاد داشت ها در این برنامه وجود دارد و می توان انواع متن، صفحات وب، عکس و یاد داشت صوتی را در آن ساخت. علاوه بر آن امکان پیوست فایل در آن وجود دارد که این کار در نوت بوک ها و حاشیه نویسی و برچسب گذاری انجام می شود.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 16 شهریور 1401 و ساعت : 05:16 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]