×

نحوه نگارش مقالات خارجی

به این مطلب امتیاز دهید

نحوه نگارش مقالات خارجی

نگارش مقاله isi

در مورد نحوه نگارش مقالات خارجی، مرحله‌ی پیش نگارش در نوشتن مقاله انگلیسی به برنامه‌ریزی یا planning اختصاص دارد. در این مرحله در مورد موضوع (topic) و چیدمان متن (organization) تصمیم می‌گیریم. همچنین ایده‌پردازی (brainstorming) در این مرحله اتفاق می‌افتد.

در اکثر موارد، در کلاس‌ها و آزمون‌های زبان، موضوع نگارش ما مشخص است و از طرف مدرس، طراح سوال، کتاب درسی یا غیره مشخص شده است. اگر موضوع نگارش به شما داده شده باشد، کافی است تنها به هدف مقاله‌ی خود بیندیشید. این هدف در انتخاب چیدمان مناسب کارایی دارد.

اگر موضوع نوشتن مقاله انگلیسی آزاد است و شما اختیار عمل در انتخاب موضوع خود دارید، نگران نباشید. کافی است به علایق و مهارت‌های خود فکر کنید و موضوعی منطبق با سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. با توجه به طول مفید مقالات پنج پاراگرافی که اغلب بین ۲۵۰ الی ۵۰۰ کلمه است، از انتخاب موضوعات بیش از حد کلی یا جزئی اجتناب کنید.

زمانی که موضوع نگارش مشخص شد، وقت ایده‌پردازی رسیده. برای ایده‌پردازی، موضوع نگارش را در وسط صفحه نوشته و سه خط از آن به طرف بیرون بکشید. در انتهای هر یک از این خطوط موضوع یکی از پاراگراف‌ها را یادداشت کنید.

این پروسه را برای هر کدام از پاراگراف‌ها تکرار کنید و مباحثی که قرار است در نگارش خود استفاده کنید را مشخص کنید. حال که موضوعات خود را مشخص کردید زمان انتخاب thesis statement مناسب است.

مقاله نویسی انگلیسی

نحوه نگارش مقالات خارجی که از سوی مجلات معتبر خارجی تعیین و تایید شده به صورت  زیر است:

·         عنوان مقاله

·         نام نویسندگان و درجه علمی آن ها و درج ایمیل نویسنده مسئول

·         چکیده

·         کلیدواژه یا کلمات کلیدی

·         مقدمه

·         پیشینه تحقیق

·         روش تحقیق

·         متن اصلی مقاله

·         یافته ها

·         بحث و نتیجه گیری

·         منابع

عنوان مقاله

در مورد نحوه نگارش مقالات خارجی عنوان انتخابی باید کوتاه (حداکثر در 15 یا 20 کلمه) و معرف موضوع و هدف تحقیق باشد. وجود کلمات کلیدی مرتبط با حوزه نگارشی در جذب مخاطب تاثیر مثبت دارد.

نام نویسندگان و درجه علمی آن ها و درج ایمیل نویسنده مسئول

در صورتی مقاله دارای سطح علمی بالا بوده و چند نویسنده دارد اسامی نویسندگان به همراه اطلاعات آنها شامل شهر و نام دانشگاه باید ذکر گردد جایگاه نویسنده مسئول نیز باید با علامت ستاره مشخص شود و ایمیل او درج شود.

چکیده

عنوان و چیکده مواردی هستند که مورد توجه مخاطب قرار می گیرند به همین دلیل نگارش چیکیده تاثیر مهمی در دیده شدن آن دارد. در واقع چکیده مختصری از مقاله می باشد که می تواند خواننده را با موضوع کلی مقاله آشنا کند. چکیده یکی از موارد مهم در نحوه نگارش مقالات خارجی است. مقاله انگلیسی کوتاه شامل چکیده کوتاه نیز می شود. معمولا این مقالات حدود 6 صفحه هستند.

کلیدواژه یا کلمات کلیدی در نحوه نگارش مقالات خارجی:

واژه‌های مهم مقاله که در عنوان تکرار نشده باشد، در ابتدای مقاله و پس از چکیده آورده می شود 10 تا 15 کلمه مناسب و کافی می باشد.

مقدمه

مقدمه شامل تعریف مسئله، اهمیت و ضرورت آن است و در پاراگراف انتهای مقدمه هدف تحقیق می‌باشد. مقدمه باید به صورتی باشد که مخاطب را ترغیب به خواندن مقاله کند.

روش تحقیق

در این بخش از مقاله باید شرح دهید که از چه مسائلی استفاده شده و چگونه برنامه ریزی و اجرا شد.روش های انجام تحقیق باید هر کدام بر طور جداگانه توضیح داده شود به صورتی باشد که هر محقق دیگر بتواند با خواندن این بخش به راحتی همین مطالعات را انجام دهد.

بحث و نییجه گیری نحوه نگارش مقالات خارجی

در انواع مقالات علمی این قسمت از مقاله با خلاصه ای از مطالعه و نتایج اصلی آن آغاز شود و درادامه ابتدا به تفسیر نویسنده از مهمترین یافته های مطالعه می پردازد. نتا یج بدست آمده از مقاله با نتایج مقاله و پژوهش های مشابه داخلی و خارجی مقایسه میشود. از موارد دیگری که لازم است به آن اشاره شود استدلالی است که نویسنده از تفاوت ها و شباهت های نتیجه ی مطالعه حاضر با مطالعات مرور شده دارد.

در انتهای بحث نیز باید به نقاط قوت و ضعف و محدودیت های مطالعه اشاره شود. نتیجه گیری باید واضح و شفاف بیان شود چراکه این نتایج است که دانش و معلومات جدیدی را ارائه میدهد. نتیجه گیری مقاله بسیار مهم می باشد و بر مبنای آن یک مقاله میتواند تایید شود یا رد شود و سقوط کند.

منابع

در صورتی در طول مطالعه و تحقیق از منابع نویسندگان دیگر استفاده کردید در این قسمت حتما باید نام نویسنده نام اثر اشاره کنید در غیر اینصورت احتمال رد شدن مقاله شما وجود دارد، همچنین توجه داشته باشید که از مقالات جدید و بروز استفاده کنید و منابع استفاده شده فارسی درمقاله نیز باید به زبان انگلیسی برگردان شود. هنگام ذکر اسامی نویسندگان مقالات و یا کتاب ها، مشخصات شش نویسنده اول به طور کامل نوشته شده و پس از آن عبارت et al درج می گردد.

نمونه مقاله نویسی

برای مشاهده نمونه مقالات لطفا از طریق ایمیل موسسه با ما مکاتبه نمایید.

هزینه نوشتن مقاله isi

موسسات و افرادی زیادی بصورت غیرقانونی نسبت به نگارش مقاله و فروش آن اقدام می نمایند که متاسفانه اکثر این مقالات کپی هستند و شانسی برای پذیرش ندارند. حتما نگارش مقاله خود را بدست گرفته و می توانید از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 8 خرداد 1401 و ساعت : 07:23 ق.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]