×

پروپوزال مدیریت جهانگردی

به این مطلب امتیاز دهید

مشاوره پروپوزال مدیریت جهانگردی 

انجام پروپوزال مدیریت جهانگردی

رشته ي مديريت جهانگردي يكي از رشته هاي دانشگاهي است كه از نوع علوم بين رشته اي مي باشد و حتي مي توان گفت كه مديريت جهانگردي يكي از بين رشته اي ترين علوم مي باشد  زیرا در آن علوم دیگری چون زبان انگليسي، اقتصاد، رياضيات و آمار، دروس مديريتي، دروس علوم اجتماعي، تاريخ و جغرافيا را دارا است.در تمامی گرایش های این رشته برای انجام پایان نامه نیاز به نگارش پروپوزال مدیریت جهانگردی وجود دارد.

 

گرایشهای کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی

  • مدیریت بازاریابی جهانگردی
  • برنامه ریزی و توسعه جهانگردی

 موضوعات متنوع و زیادی برای شروع به انجام پروپوزال مدیریت جهانگردی وجود دارند. باید با توجه به زمینه مورد علاقه و تخصصی خود در حوزه گردشگری موضوع پروپوزال خود را انتخاب کنید و به تایید استاد راهنما و آموزش برسانید. دانشجویان و اساتید رشته مدیریت جهانگردی می‌توانند جهت بهره‌مندی از خدمات پژوهشی گروه نخبگان برتر نظیر کارگاه‌های مقاله نویسی و اپلای با گروه ما ارتباط برقرار نمایند و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایند.

موضوعات پیشنهادی پروپوزال مدیریت جهانگردی

  • کارآفرینی و استارت آپ در صنعت گردشگری
  • بازاریابی دیجیتال در گردشگری
  • تصویر مقصد در گردشگری
  • رقابت بین مقاصد گردشگری در چارچوب رقابت انحصاری

یک پروپوزال مدیریت جهانگردی چیزی است که دانشجو قبل از کار بر روی پایان نامه خود به مشاور تحصیلی خود ارائه می دهد. نوشتن اولین پیشنهاد تحقیقاتی شما ممکن است کمی ترسناک باشد، اما نگران نباشید قبل از شروع نوشتن پروپوزال مدیریت جهانگردی، کمی زمان بگذارید تا قوانین پروپوزال نویسی را به طور کلی مرور کنید. پروپوزال های تحقیقاتی آکادمیک تقریبا از دستورالعمل های مشابه پیروی می کنند.

برای داشتن پروپوزال مدیریت جهانگردی قوی باید بر اساس یک برنامه مشخص برای انجام تحقیقات علمی ساخته شود. این نه تنها آنچه را که قصد تحقیق در مورد آن را دارید تشریح می کند، بلکه تمام مراحل مطالعه کیفی و کمی را که قصد استفاده از آن را دارید نیز توضیح می دهد.

یک پروپوزال مدیریت جهانگردی برای نگارش دانشگاهی یک موضوع را تحلیل می کند و یک فرضیه برای آن موضوع ارائه می کند. شما معمولاً این نوع پروپوزال را به برای پایان نامه دکترا یا پایان نامه سطح کارشناسی ارشدتان خواهید داشت

در پروپوزال مدیریت جهانگردی آنچه را که پژوهش، پیشنهاد، انجام و یا اثبات می کند، معرفی می کند. همچنین گزارشی عمیق از روش‌ها و نظریه‌هایی که برای پشتیبانی از فرضیه در پروژه استفاده می‌شوند، از جمله مروری بر ادبیات مربوطه ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که همان اصول نوشتن پروپوزال اعمال می شود، چه پروژه مورد نظر کاملاً آموزنده باشد و چه در پی یک نکته متقاعد کننده باشد.

پروپوزال ایده های شما، درک شما از محدوده پروژه، تخصص و تجربه شما و بسیاری موارد دیگر را نشان می دهد. تنها راهی که می توانید یک پروپوزال عالی ایجاد کنید این است که تحقیقات زیادی انجام دهید.

انتخاب موضوع مناسب برای نگارش پروپوزال مدیریت جهانگردی شاید سخت ترین بخش توسعه یک پروپوزال تحقیق باشد. موضوعات متنوع و زیادی در گرایش مدیریت جهانگردی برای پروپوزال وجود دارند. باید با توجه به زمینه مورد علاقه و تخصصی خود در حوزه گردشگری موضوع پروپوزال خود را انتخاب کنید و به تایید استاد راهنما و آموزش برسانید.

پروپوزال تحقیقاتی شما باید 2000 تا 3500 کلمه (4 تا 7 صفحه) باشد.

پروپوزال شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان

عنوان شما باید نشانه روشنی از رویکرد تحقیق پیشنهادی یا سوال کلیدی شما باشد.

  • مقدمه تحقیق

جدای از سوال تحقیق (که در عنوان وجود دارد)، مقدمه اولین چیزی است که خواننده پروپوزال شما به آن نگاه می کند. آن را بی عیب و نقص کنید. برخی از اجزای اصلی آن عبارتند از:

  • بیان مسئله (چرا موضوع شما باید تحقیق شود)
  • شکاف تحقیقاتی (آنچه در ادبیات موضوع شما وجود ندارد)
  • اهداف تحقیق
  • پیشینه و ادبیات تحقیق
  • روش تحقیق

این بخش شامل پیشینه و مسائل تحقیق پروپوزال شما، بررسی ادبیات و خلاصه ای از بحث ها و تحولات کلیدی در این زمینه باشد. با مرور ادبیات فعلی در مورد موضوع خود، می توانید تمرکز خود را محدود کرده و فرضیه ای را ایجاد کنید که هنوز به طور اساسی به آن پرداخته نشده است. بررسی همچنین شما را در مورد وضعیت فعلی مطالعه در حوزه موضوعی به روز می کند.

فرضیه شما باید ابطال پذیر باشد و روش های شما باید به عنوان آزمونی برای نادرست بودن یا نبودن فرضیه شما عمل کنند. بدیهی است که شما در این مرحله پاسخی برای سوال تحقیق خود ندارید. اما شما باید ایده ای از نحوه پایان آن داشته باشید و می توانید یک فرضیه آزمایشی داشته باشید. فرضیه ها معمولاً به شکل بیانیه ای می آیند که تحقیقات شما درست یا غلط را اثبات می کند. آن را از ابتدا بنویسید و سعی کنید آن را شخصی سازی کنید. از یکی از منابعی که خوانده اید کپی نکنید.

  • پرسش(های) پژوهشی

توضیح دهید که چه مشکلات و مسائلی باید بررسی شوند و چرا ارزش بررسی دارند.

سؤال خاصی را مطرح کنید که قصد دارید در تحقیق خود به آن پاسخ دهید. باید تمرکز شما را کاملا منعکس کند و به خوبی فرموله شده باشد. سوال تحقیق (که به نوعی عنوان کل تکلیف شما نیز خواهد بود) اولین چیزی است که خواننده به آن توجه می کند. آن را جذاب، قابل فهم و مختصر کنید.

  • روش تحقیق

شما باید یک طرح کلی در مورد منابع نظری مورد استفاده، رویکرد تحقیق (چارچوب نظری)، روش های تحقیق مناسب برای تحقیق پیشنهادی، بحث در مورد مزایا و همچنین محدودیت های رویکردها و روش های خاص ارائه دهید.

  • نوشتن چکیده

چکیده بیانی ساده و سرراست از این است که فرضیه شما چیست، از چه روش شناسی می خواهید استفاده کنید، آن روش ها چه محدودیت هایی ممکن است داشته باشند، چرا نتایج شما مهم خواهند بود و برای چه کسانی مناسب است.

  • برنامه کاری و برنامه زمانی

شما باید یک طرح کلی از مراحل مختلف و خطوط زمانی متناظر برای توسعه و اجرای تحقیق، از جمله نوشتن پایان نامه خود را تعیین کنید.

برای مطالعه تمام وقت، تحقیقات شما باید در عرض سه سال تکمیل شود و نوشتن در سال چهارم ثبت نام تکمیل شود.

برای مطالعه پاره وقت، تحقیقات شما باید ظرف شش سال تکمیل شود و نوشتن تا سال هشتم تکمیل شود.

  • فهرست کتب و مراجع

فهرستی از ارجاعات به مقالات، متون کلیدی مورد بحث در طرح تحقیق شما و گزیده ای از منابع متناسب با تحقیق پیشنهادی در این بخش داشته باشید.

چرا نوشتن پروپوزال مهم است؟

  • برای تعیین اینکه آیا تخصص برای حمایت از حوزه تحقیق پیشنهادی شما وجود دارد یا خیر استفاده می شود.
  • نوعی ارزیابی درخواست شما محسوب می شود.
  • پروپوزال تحقیقاتی که به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال می کنید، فقط نقطه شروع است، زیرا ایده های شما تکامل می یابد، تحقیق پیشنهادی شما احتمالاً تغییر خواهد کرد.

همانطور که احتمالاً تا به حال می بینید، نوشتن یک پروپوزال تحقیقاتی با نوشتن یک مقاله یا هر تکالیف دانشگاهی دیگر تفاوتی ندارد. تنها تفاوت این است که شما بیشتر باید در مورد کارهایی که قصد انجام آنها را دارید صحبت کنید. هدف نهایی پروپوزال تحقیق متقاعد کردن خواننده است که تحقیقات آینده شما جالب، مرتبط و شایسته خواهد بود.

دانشجویان و اساتید رشته مدیریت جهانگردی می‌توانند جهت بهره‌مندی از خدمات پژوهشی گروه نخبگان برتر نظیر کارگاه‌های مقاله نویسی و اپلای با گروه ما ارتباط برقرار نمایند و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایند.


خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر برای پروپوزال مدیریت جهانگردی

1) پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه مدیریت جهانگردی به همراه مقاله بیس

2) ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس به دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی

3) آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال مدیریت جهانگردی

4) قالب گذاری پروپوزال ارشد و دکتری 

5) پشتیبانی کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور مدیریت جهانگردی

6) آموزش و مشاوره جهت انجام پروپوزال مدیریت جهانگردی 

7) تنظیم پروپوزال با کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان

8) تنظیم پروپوزال مدیریت جهانگردی متناسب با فرمت دانشگاه ها

9) برگزاری جلسات آموزشی برای پروپوزال رشته مدیریت جهانگردی

10) آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته مدیریت جهانگردی

11) پذیرش و اکسپت تضمینی مقالات در رشته مدیریت جهانگردی از مجلات ISI و ISC

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 1 اردیبهشت 1402 و ساعت : 12:29 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]