×

نقش استاد راهنما،مشاور و داور

به این مطلب امتیاز دهید

نقش استاد راهنما،مشاور و داور چیست؟

نقش استاد راهنما،مشاور و داور

نقش استاد راهنما

پایان نامه ها نقش بسیار مهمی در تولید دانش ایفا می کنند. در واقع می توان گفت حجم عمده ای از پژوهش هاي دانشــگاهي در قالب پايان نامه ها انجام مي شــوند.

یکی از روش های تولید دانش پایان نامه می باشد. یک نسخه از پایان نامه ها در گروه آموزشی و دانشکده و نسخه دیگر نزد استاد راهنما و مشــاور می ماند. نسخه ای از پایان نامه ها در مراکز علمی در ایران به امانت داده می شود. یکی از راهکارهای مؤثر برای ارتقای ســطح دســترس پذيري اطلاعات استخراج مقاله از پایان نامه هاست. در بعضی از دانشگاه ها متن پایان نامه را به صورت الکترونیکی نگهداری می کند.

 

انجام پایان نامه ارشد و دکتری در همه رشته ها با چاپ مقاله

 

استاد راهنما نقش مؤثری در فرایند تدوین پایان نامه ها دارند.

در مورد نقش استاد راهنما،مشاور و داور، استاد راهنما به دلیل اینکه بیشترین ارتباط را با دانشجو دارد و با تجربه ای که دارد و راهنمایی های لازم می تواند دانشجو را به مسیر درست هدایت کند. در مجموع پایان نامه وظیفه دانشجوست. استاد مشاور به عنوان ناظر بر فرایند اجرای پژوهش در مواقعی که استاد راهنما صلاح بداند. دانشجو نباید برای تمام جزییات خود به به استاد مشاور مراجعه كند.

استادان مشاور

استادان مشاور در تمام مراحل تحقیق با دانشجو همراه هستند و این کار را با حوصله و سخاوتمندی انجام می دهند.

داوران

در مورد نقش استاد راهنما،مشاور و داور، داوران که یکی از آنها از دانشگاه دیگری انتخاب می شود در زمینه موضوع مورد مطالعه تخصص كافي دارند. با توجه به تجربه و تخصصی که داوران دارند انتظار میرود در مورد پایان نامه داوری منصفانه داشته باشند. متن پایان نامه مدتی قبل از دفاع براي داوران ارسال مي شود تا آنها وقت کافی برای مطالعه داشته باشند.

در این پست به نقش استاد راهنما،مشاور و داور اشاره شد. سعی کنید در انتخاب استاد راهنما و مشاور دقت کافی داشته باشید. متاسفانه خیلی از اساتید راهنما و مشاور به کمک دانشجو توجه نمی کنند.

 

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 26 بهمن 1402 و ساعت : 06:14 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]