×

ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش ميدانی

به این مطلب امتیاز دهید

ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش ميدانی چگونه است؟

ساختار مقاله مبتني بر پژوهش ميداني

روش ها و اصول كلي ناظر بر گزارش فعاليت پژوهشي شاخه هاي علوم، تقريبا به طور خاصي به كار مي روند كه همگي متكي بر «روش علمي» است.

مقدمه

هر مقاله علمي با يك مقدمه شروع ميشود و آن، خلاصه اي از فصل اول و دوم پايان نامه ها و رساله هاست كه به طور مختصر به بيان كليات تحقيق و بررسي مختصري از پيشينه آن مي پردازد؛ بنابراين در مقدمه مقاله، مسئله تحقيق و ضرورت انجام آن و اهداف آن از نظر بنيادي و كاربردي به صورت مختصر بيان ميگردد و سپس به بررسي سوابق پژوهشي كه به طور مستقيم به موضوع تحقيق مرتبط است، پرداخته ميشود.

🎓انجام پایان نامه ارشد و دکتری در همه رشته ها با چاپ مقاله 📝

مقدمه بايد يك منطق اساسي را در تحقيق بيان كند و به خواننده نشان دهد كه چرا اين تحقيق ادامه منطقي گزارشهاي پيشين است. در اين بخش پس از نتيجه گيري از پژوهش هاي بررسي شده، محقق بايد پرسش هاي پژوهش خود را به صورت استفهامي بيان كرده و به تعريف متغيرهاي تحقيق به صورت عملياتي بپردازد.

پیشینه تحقیق

در این بخش از ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش ميدانی، به مطالعات گذشته پرداخته می شود. نتایج و روش مطالعات گذشته به بحث گذاشته می شود

روش تحقیق

در این بخش از ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش ميدانی، به روش گردآوری داده ها، ابزار و روش تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته می شود.

یافته ها

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها در این بخش از ساختار مقاله مبتنی بر پژوهش ميدانی آورده می شود.

نتیجه گیری و بحث

در این بخش به نتیجه گیری حاصل از یافته ها و بحث در مورد نتایج پرداخته می شود.

منابع

انجمن روان شناسان آمریکا (APA) به منظور تسهيل در امر انتقال روش نتايج پژوهش، گوي استاندارد شده اي را در اختيار مؤلفان قرار داده تا در موقع تهيه گزارش پژوهشي خود، آن اصول را به كار گيرند و تقريبا همه مجله هاي معتبر علوم انساني در تهيه و تنظيم نوشته هاي پژوهش خود از آنها پيروي مي كنند. در زير به اختصار به مراحل آن اشاره مي گردد.

………………

منبع : گروه تحقیقاتی نخبگان برتر – آموزش انجام پایان نامه – انجام مقاله – انجام پروپوزال

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 9 آبان 1401 و ساعت : 02:20 ب.ظ

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]