×

مقاله ISI و ISC

مقاله ISI و ISC 

نوشتن مقالات معتبر در ژورنال‎‌‌های معتبر خارجی و ایرانی برای افزایش اعتبار علمی شما بسیار سودمند است. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری معمولا مقاله ISI و ISC دارند تا بتوانند در فضای رقابتی علمی خود موفق باشند. ازاین‌رو دانستن نکات لازم در این خصوص برای همگان لازم است. گروه تحقیقاتی نخبگان برتر همراه شماست تا بتوانید گام‌به‌گام این مقاله مدنظر خود را بنویسید.

انجام مقالات ISI و ISC

مقاله ISI چیست؟

ISI مخفف کلمه‌ی (institute for scientific information) است. این مؤسسه اطلاعات علمی تمام نشریات را بررسی می‌کند و تنها مقالات نشریاتی را که معتبر قلمداد می‌کند، فهرست می‌کند تا امکان جست‌وجو را در مراکز علمی تحقیقاتی وجود داشته باشد.

مؤسسه بانک علمی نیز بانک اطلاعات ISI مرکزی است که می‌تواند با پوشش‌دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا با هدف تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف باشد.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد توصیه می‌کنیم حتما مقاله ISI داشته باشند؛ زیرا اگر شما مقاله ISI داشته باشید برای مصاحبه دکتری به مشکلی برخورد نخواهید کرد و داشتن مقاله به منزله دانشی کامل در رشته خودتان می‌باشد.

نگارش مقاله‌های علمی از معیارهای میزان تولید علم در هر کشوری، به‌شمار می‌آید. چاپ مقاله‌ها در نشریه‌های علمی معتبر باعث بالاتر رفتن اعتبار علم کشور است و هر چقدر بیشتر و با کیفیت‌تر اعتبار نیز بیشتر است.
هرساله ISI دو هزار مجله جدید مورد بررسی قرار می‌دهد که حدود 10 درصد آنها به لیست اضافه می‌شود. از جمله قسمت‌هایی که مورد بررسی ISI  قرار می‌گیرد: عنوان مقالات، چکیده، کلمات کلیدی و منابع که حتما به زبان انگلیسی است.

مقاله ISC چیست؟

یک پایگاه استنادی علوم جدید مانند ISI است که دارای مقالات دانشمندان است. به‌عبارتی می‌توان گفت:  ISC یک سیستم اطلاع‌رسانی است که به تحلیل مجلات علمی کشور می پردازد. ایران با تولید ISC سومین نظام استنادی جهان را بنیان‌گذاری کرده است.

لیست ژورنال های ISC

پایگاه داده‌ی استناد علمی جهان اسلام (ISC)، یک نمایه‌ی استنادی است که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و پس از تأیید توسط سازمان کنفرانس اسلامی ایجاد گردید. این پایگاه تنها نشریات جهان اسلام را استناد می‌کند.

این پایگاه در باکو، آذربایجان، در چهارمین اجلاس وزرای تحصیلات عالی و تحقیقات علمیددر اکتبر ۲۰۰۸ مطرح شد. این پایگاه زیرنظر مرکز استناد علمی جهان اسلام که در شهر شیراز، عمل می‌­کند. در سال ۲۰۰۹، ISC با Scupos طرح شراکت بست که اجازه‌ی استناد انتشارات ISC را در Scopus فراهم می­آورد.

تفاوت مقاله  ISI و ISC

اولین تفاوتی که می‌توان به آن اشاره کرد: اعتبار و درجه‌ی مجلات بین‌المللی به نمایه و ایندکس موردنظر مجله بستگی دارد و همچنین بیشتر مقالات ISC فقط کاربرد داخلی دارند ولی مقالات ISI مقالاتی هستند که اعتبار بین‌المللی دارند.

گزارش استنادی مجلات (Journal Citation Reports  JCR)

JCR یک‌راه برای ارزیابی مجلات مهم و اثرشان در جامعه است که شامل ۸۰۰۰ مجله که بیشترین استناد به آنها شده است. امکان دسترسی به آمار استنادها از ۱۹۹۷ مقدور است.

خدمات گروه تحقیقاتی نخبگان برتر

  • خدمات مشاوره نگارش مقالهISI
  • انتخاب موضوع مقاله ISI
  • انتخاب نوع مقاله ISI مروری، پژوهشی، ترویجی
  • استخراج منابع مقاله ISI
  • تدوین مقاله ISI
  • ترجمه مقاله ISI
  • آماده‌سازی مقاله ISI
  • ثبت و گرفتن پذیرش از مجلات ISI ایمپکت دار مورد تأیید وزارت علوم
  • مقالات ژورنال‌های SCOPUS مورد تأیید دانشگاه پیام نور و وزارت علوم
  • چاپ در کمترین زمان ممکن به‌صورت تضمینی

فقط کافی‌ست اینجا کلیک کنید و دیگر دغدغه نوشتن مقاله خود را نداشته باشید.

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

[elfsight_click_to_call id="1"]