×

هزینه پذیرش و چاپ مقاله

به این مطلب امتیاز دهید

هزینه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی علمی پژوهشی یا ترویجی و …. و مجلات خارجی مثل مجلات ISI می تواند با هزینه یا بصورت رایگان انجام شود. در این پست تمام حالت ها در مجلات مختلف توضیح داه شده است؛ پس با ما همراه باشید.

هزینه پذیرش و چاپ مقاله

هزینه پذیرش

اگر مقاله ای توسط مجله ای پذیرش شود بدین معنی ست که در زمان مشخصی در آینده در آن مجله چاپ خواهد شد. اگر مجله غیرپولی باشد یعنی بابت چاپ مقاله از نویسنده هزینه ای دریافت نکند پس عملا پذیرش مقاله رایگان خواهد بود و نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد. اما اگر مجله پولی باشد یعنی بابت چاپ مقاله از نویسنده هزینه ای دریافت کند میزان هزینه با توجه به نوع مجله متفاوت است.

برای برآورد هزینه پذیرش و چاپ مقاله با توجه به تجربه کارشناسان گروه نخبگان برتر پیشنهاد می شود نام مجله را به دفتر موسسه نخبگان برتر اعلام نمایید تا هزینه آن بصورت رایگان برای شما تخمین زده شود.

هزینه پذیرش مقاله در مجلات داخلی

مجلات داخلی به چندین دسته تقسیم می شوند. مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم (علمی پژوهشی وزارتین)، مجلات بدون تایید وزارت علوم، مجلات علمی ترویجی، مجلات علمی تخصصی از جمله این موارد هستند. هزینه پذیرش و چاپ مقاله در برخی مجلات داخلی معمولا شامل هزینه داوری و ویراستاری و… می شود که معمولا هزینه بالایی نیست. لازم به ذکر است که لیست مجلات مورد تایید وزارت علوم در سایت وزارتخانه موجود می باشد. اگر مجله ای بصورت مستقیم و خارج از روند سامانه مجلات هزینه پذیرش و چاپ مقاله دریافت کند تخلف محسوب خواهد شد.

هزینه پذیرش مقاله در مجلات خارجی

هزینه پذیرش مقاله در مجلات بین المللی معمولا به دلار محاسبه می شود. برخی مجلات خارجی پولی گاهی 750 دلار هم برای چاپ مقاله دریافت می کنند. برخی مجلات غیرپولی نیز هستند که هیچ هزینه ای بابت چاپ مقاله دریافت نمیکنند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند. البته موسساتی که پیگیری چاپ مقالات را انجام میدهند از هر مجله ای که باشد هزینه پذیرش و چاپ مقاله به عنوان دستمزد بابت پیگیری چاپ تضمینی و فوری مقاله دریافت میکنند.

 

هزینه چاپ

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی بر حسب نوع و سطح مجله متفاوت است. باید توجه داشت که معمولا در مجلات برای پذیرش هزینه ای لحاظ نمی شود و این چاپ مقاله است که بیشتر شاید هزینه داشته باشد. در ادامه به هزینه چاپ مقالات در مجلات مختلف می پردازیم.

هزینه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

مجلات علمی پژوهشی داخل کشور به دو دسته کلی مورد تایید وزارت علوم و بدون تایید وزارت علوم تقسیم میشوند. معمولا مجلات مورد تایید وزارت علوم در چاپ مقاله سخت گیری بیشتری دارند. این دسته از مجلات معمولا هزینه ای برای چاپ در نظر نمیگیرند. اما در عوض موسساتی که به عنوان واسط برای چاپ تضمینی مقاله فعالیت می کنند هزینه قابل توجه بابت مشاوره و پیگیری از مشتریان دریافت می کنند.

هزینه چاپ مقاله در مجلات علمی ترویجی

مجلات علمی ترویجی نسبت به مجلات علمی پژوهشی معمولا در سطح پایین تری قرار دارند. هزینه پذیرش و چاپ مقاله نیز در این مجلات به مراتب نسبت به مجلات علمی-پژوهشی پایین تر است. اکثر مجلات علمی-ترویجی هزینه ای بابت چاپ مقاله دریافت نمیکنند اما افرادی که مشاور چاپ مقاله هستند بابت پیگیری این کار از دانشجویان دستمزدی تقاضا می کنند و متاسفانه در موارد زیادی کلاهبرداری توسط این افراد انجام می شود. از پرداخت هزینه پذیرش و چاپ مقاله به افراد متفرقه که اطلاعات کاملی از آن ها ندارید جدا بپرهیزید!

هزینه چاپ مقاله در مجلات ISI

چاپ مقاله در یک مجله ISI می تواند بصورت رایگان یا با هزینه انجام شود. هزینه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI یا غیر ISI به دو دسته رایگان و پولی تقسیم می شود. مجلات پولی هزینه چاپ مقاله را از نویسندگان مقاله دریافت می کنند و در عوض دانلود مقاله نویسنده در این مجلات برای خوانندگان مقاله رایگان خواهد بود. به مجلاتی که از نویسنده هزینه انتشار مقاله را دریافت میکنند به اصطلاح اپن اکسس (open access) می گویند. در نقطه مقابل مجلاتی که بابت دریافت مقاله از خواننده مقاله هزینه دریافت میکنند معمولا اعتبار بالاتری دارند. به این مجلات به اصطلاح غیرپولی گفته می شود.

 

چاپ فوری و تضمینی مقاله

برخی دانشجویان برای دفاع رساله دکتری یا اخذ مدرک یا مصاحبه دکتری یا پذیرش و اپلای تحصیلی در خارج از کشور نیاز به پذیرش و چاپ مقاله در زمانی کوتاه و فوری بصورت تضمینی دارند. این دسته از دانشجویان معمولا هزینه پذیرش و چاپ مقاله بالایی پرداخت خواهند کرد. این افراد معمولا هزینه ای معادل هزار دلار برای این امر باید اختصاص دهند. برای چاپ تضمینی و فوری مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم و مجلات خارجی، گروه نخبگان برتر با سابقه بالا در این زمینه بصورت تضمینی در خدمت شما عزیزان می باشد. برای این امر درخواست خود را از طریق سامانه مشتریان ثبت نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: پذیرش و چاپ فوری مقاله

 

منبع: گروه تحقیقاتی نخبگان برتر، پذیرش مقاله، چاپ مقاله، مشاوره نگارش مقاله

اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان

درج دیدگاه

[elfsight_click_to_call id="1"]